R300?

Pagina: 1
Acties:

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:08
Wanneer komt de nieuwe chip/kaart uit van ATI, volgens mij wordt ie de R300 genoemd?

Op de site van ATI kan ik niks vinden!

Ik zit te denken aan de GF4, maar als die R300 binnenkort komt, dan ga ik daarvoor.

Verwijderd

Augustus of september. Of hij dan al in Nederland te kopen is, is de vraag.

Het wordt wel een monster snelle kaart en DX9 support. Ik wacht opde ze kaart die mijn Radeon 64 mb ViVo gaat vervangen.

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

De R250 komt wel in Maart ofzo. Waarschijnlijk een beetje opgefokte r200 met wat snellere drivers. En hoppa de GF4 bij gehouden (tenminste laten we het hopen, goed voor de concurrentie).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik vind dx9.0 suppport ook wel erg belangerijk
dus ik w8 daar zekers wel op

Tweakers Discord

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:08
Eind augustus of september pas!

Dat is nog ver weg. Tegen die tijd is de GF5 (of een flink opgefokte GF4) er ook al.

Denk persoonlijk niet dat die opgefokte R200 de GF4 bijhoudt.

Zit er nu serieus over te denken om voor GF4 te gaan.

ATI hier laten jullie een steekje vallen.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op maandag 18 februari 2002 16:20 schreef Namoh het volgende:

Dat is nog ver weg. Tegen die tijd is de GF5 (of een flink opgefokte GF4) er ook al.

Nou ik hoop dat die r250 de geforce 4 bij kan houden, want dat is weer goed voor de prijzen. En ik hoop ook dat ATI dan ook eens vanaf het begin meteen bug vrije drivers hebben, en ze ze dan vanaf dat moment alleen maar sneller hoeven te maken ipv stabieler of meer compatible met games. Want als je eerst moet w88 op drivers een een game uberhaupt te kunnen spelen is toch wel heel kl*te

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op maandag 18 februari 2002 16:20 schreef Namoh het volgende:

Een GF4 is ook gewoon een opgefokte gf3. Hierendaar een t&l unitje extra, pipelinetje zo en texture unitje zus. Gooi de clock wat omhoog en ja hoor een gf4 is geboren. Waarschijnlijk komt de R250 aardig in de buurt, zeker als de drivers wat geoptimaliseerd worden. Bedenk wel dat deze kaart dan waarschijnlijk veel goedkoper zal zijn dan de gf4 en ik zou dan die kleine performance achterstand (als die er al is) voor lief nemen.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Stel je vraag hier >> [topic=408582/1/50] .

Dan krijg je misschien wel meer antwoorden.

w00t

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 19:17 schreef TheGuardian het volgende:
Bedenk wel dat deze kaart dan waarschijnlijk veel goedkoper zal zijn dan de gf4 en ik zou dan die kleine performance achterstand (als die er al is) voor lief nemen.
Achterstand zal er zeker zijn ja :), en naar geld moet je niet naar kijken vind ik..
Op maandag 18 februari 2002 19:17 schreef TheGuardian het volgende:
Een GF4 is ook gewoon een opgefokte gf3.
de radeon 8500 is ook een getweakte Radeon 1, alleen doet ATI het slim en vervangt gelijk de naam. Waardoor iedereen denkt dat het een geheel nieuw ontwerp is enzo, moet Nvidia ook maar is gaan doen, >>deRadeverpulvere hehehe *D

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 00:29 schreef Pjoeloe het volgende:

[..]

Achterstand zal er zeker zijn ja :), en naar geld moet je niet naar kijken vind ik..
[..]

de radeon 8500 is ook een getweakte Radeon 1, alleen doet ATI het slim en vervangt gelijk de naam. Waardoor iedereen denkt dat het een geheel nieuw ontwerp is enzo, moet Nvidia ook maar is gaan doen, >>deRadeverpulvere hehehe *D
Ben je niet in de war met de 7500? Dit is inderdaad een 'getweakte' Radeon 1 (o.a. dieshrink)
De 7500 ondersteund alleen DirectX 7 net als de Radeon 1 (vandaar ook 7...).

De 8500 is toch echt wel een geheel nieuwe core met DirectX 8.1 ondersteuning :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja niet gehaal nieuw maar voor een groot deel nieuw.

De R250 gaat ongeveer zelfde of betere performance brengen als de GF4, en september komt de R300, dus wat laat ATi liggen?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 00:51 schreef madashell het volgende:
Ben je niet in de war met de 7500?
oke,

Het zal allemaal wel. Het was dus kennelijk nodig voor het ATI ontwerpt om een nieuw core design te maken om aan de geforce 3 te kunnen tippen. Waarom hadden ze anders niet gewoon net zoals Nvidia doet die 7500 opgetweaked? Juist! En daarom is de geforce 3/4 gewoon een "soort" geforce 1, alleen sneller, omdat ze deze niet geheel hoeven te veranderen. Ze zouden ook gek zijn als ze dit wel zouden doen!, immers de geforce heeft gewoon deze kracht/potentie>> Slim en efficient ontwerp dus, in tegenstelling tot de Radeon. En daarom krijgt de R300 weeeerrrr een nieuwe core, omdat de R8500 "op" is. Daarentegen als Nvidia ooit nog is met een echt nieuwe core design komt ken je lachen.

Toch vind ik (correct me If i`m wrong) dat Nvidia steeds met de snelste kaarten komen als eerste, en dat Ati er dan langzaam achteraan huppelt. Of zie ik dat verkeerd? Misschien verbeteren ze wel stiekem de geforce steeds :+

Even ontopic:Ik heb verschillende reviews gelezen van die Radeon, het komt er op neer dat als die R250 de geforce 4 wil bijhouden/cq sneller wil zijn Ati toch echt met rete bruute drivers moet komen. Want op 315/630 schijnt de kracht/potentie van de chip zoals ik dus al zei op te zijn. Persoonlijk denk ik dus dat Ati iets achterhoud, en die R250, als het dus de bedoeling is de geforce 4 bij te houden, met toch hier en daar een paar aanpassing komt. Jezus, wat ken ik lullen zeg :)

aanvulling:
Voor de rest denk ik dat Ati met die R300 met iets revolutionairs komt waar de geforce 4 zeker niet aan kan tippen. Nvidia zal denk ik toch echt met een nieuw design moet komen (eindelijk... na 3 jaar) >:) Maarja, dit duurt nog wel een hele tijd!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik denk dat je het een beetje te zwart wit ziet nu.

De gf3 was inderdaad erg vernieuwend, maar de GF4 is weinig meer dan een kleine upgrade.
De Radeon 8500 was een grote stap vanaf de Radeon maar berust voor een groot deel op de Radeon Architectuur.

De GF1 was erg vernieuwend de GF2 een "simpele" upgrade, de GF3 weer vernieuwend en de GF4 weer een upgrade.

De Radeon 8500 is een stuk later uitgekomen dan de GF3 waardoor het er tussen in ligt, erg vernieuwend tov de eerste Radeon.

Dus het proces is helemaal niet zo verschillend als jij schijnt te denken(wat uit je verhaal blijkt)

De GF4 bied ten opzichte van de GF3 niet veel meer functionaliteit, zoals de GF3 tov de GF2 wel deed, dat wordt er bedoelt.

edit:

De Radeon is helemaal niet "op" zoals je beweerd en de GF3 was net zo goed nieuw tov de GF2 als de Radeon8500 tov de Radeon. Dus het argument "als nVidia met een echte nieuwe core komt dan..." gaat hierdoor niet op. De architectuur waar de nieuwe versies op rusten is die van de generatie daarvoor, de rek is er dus helemaal niet uit. Alleen nVidia maakt meer kleinere stapjes en ATi iets minder wat grotere stapjes, waardoor ze in het geheel gezien ongeveer gelijk lopen.

De R250 zal de GF4 dus wel bij kunnen houden, want het is meer dan alleen een R200 op hogere kloksnelheid. Volgens ATi 150% sneller dan de R200, dus we zullen moeten afwachten, maar het zal dus wel iets boven de GF4 uitkomen.

De R300 zal ongeveer gelijk verschijnen met de GF5, tenminste als nVidia dit maal een ECHTE 6 mndn cycle heeft, normaal is er na 6 maanden namelijk eerst een overklokte versie, maar iets zegt me dat ze dat bij de GF4 gaan doorbreken.) Deze zal net als de GF5 een hele hoop nieuwe functionaliteit brengen in tegenstelling tot de GF4 en R250 (voor de R250 ga ik dan uit van de roddels, die vertellen dat hij wel een stuk sneller is dan de R200, maar niet veel meer features gaat bieden).

Dus als je kaartje het nu lekker doet zou ik wachten op de "echte" nieuwe generatie. Of kijken of je een super deal kan krijgen voor de GF3 of Radeon 8500.

De Radeon 8500 heeft een tijd last gehad van een HighPoly bug maar er is een OpenGL ICD aan een aantal mensen vrij gegeven die dat niet meer hebben. Hierdoor was de performance tegen een plafond gelopen, dus waarschijnlijk zal de 8500 nu een stuk sneller worden in de hogere Reso's

Maar de product cycle's van nVidia en ATi lopen om en om ongeveer. Dat zal bij de R300 niet het geval zijn denk ik en krijgen we misschien eindelijk een vergelijking van tech die gelijk loopt.

Maar de tijd dat ATi langzamere kaarten dan nVIdia maakte is nu verleden tijd denk ik. En de drivers zien er ook goed uit. Maar helaas komen een hoop mensen toch weer aanzetten daarmee, en dat is jammer.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Hmm, sorry hoor maar geen van de geforces waren vernieuwend, ik kan het weten, want ik heb alle geforces gehad. En tussen 2 en 3 zat echt geen groot verschil in, in tegenstelling tot wat jij zegt. (dat de geforce 3 zo vernieuwend is) gelijk aan het begin. Je zegt het op zo`n manier dat ik dat gezegd scheind te hebben. Helaas, heb ik niet gezegd. En met een stuk later bedoel je waarschijnlijk een jaar later. Ja, dan is er een verschil ja. Gek he?

Jij zegt dit"Dus het proces is helemaal niet zo verschillend als jij schijnt te denken(wat uit je verhaal blijkt)" ik probeer het te begrijpen wat je bedoel, maar het lukt niet :) wat bedoel je hiermee?

Ook zeg jij dit"De GF4 bied ten opzichte van de GF3 niet veel meer functionaliteit, zoals de GF3 tov de GF2 wel deed, dat wordt er bedoelt" Hmm, er is helemaal niet veel meer functionaliteit ten opzichte van geforce 1>2>3>4. De spellen zien er allemaal hetzelfde uit, behalve Max Payne. Jij beweert dat de Radeon generatie niet op is? Niet?? Waarom komt Ati met weer een nieuw core design dan? Dus het argument "als nVidia met een echte nieuwe core komt dan..." gaat wel op.

Jij zegt"De architectuur waar de nieuwe versies op rusten is die van de generatie daarvoor, de rek is er dus helemaal niet uit. Alleen nVidia maakt meer kleinere stapjes en ATi iets minder wat grotere stapjes, waardoor ze in het geheel gezien ongeveer gelijk lopen" Wat wil je hiermee zeggen? Ati maakt geen kleine stapjes, die komen gelijk met een nieuwe design, vandaar de naam >>8500.

Jij zegt"De R250 zal de GF4 dus wel bij kunnen houden, want het is meer dan alleen een R200 op hogere kloksnelheid". Hmm, ik hoor van meerdere mensen dat de R250 een hoger geclockte R200 is, en niet meer. Bovendien wat jij zegt zeg ik ook in mijn verhaal. Ati moet dus WEL met iets nieuws erin komen, net zoals jij zegt, anders zal hij de geforce niet voorbij gaan, omdat de R200 TOCH op is. Dus je zegt het eigenlijk zelf al....... Oja, 150 % sneller betekent 3 keer zo snel. Ja sure... Je bedoeld waarschijnlijk 50 %, nou, dan moeten die nieuwe drivers wel heeeeel wat meer potentie bevatten hoor.

Jij zegt ook dit"Maar de tijd dat ATi langzamere kaarten dan nVidia maakte is nu verleden tijd denk ik" Hmm, beetje wazig zeg je dat. De geforce 4 is toch ook sneller dan de Radeon 8500?

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Je snapt me niet he?

De GF 1234 is net zo goed een oplopende lijn van GPU's met dezelfde basis als de Radeon, radeon 8500, r250 en 300

Er is dus helemaal geen sprake van steeds weer een geheel niewe core. NET ALS DE GEFORCE gaan ze uit van dezelfde basis en wordt er wat aan toe gevoegd. De GF3 was een grotere stap dan de GF1>2 en de GF4 is een kleine stap vanaf de GF3. Dat kan je niet otkennen.

De architectuur van Radeon is net zo min "op" als die van de GF lijn, en dus gaat wat ik zei WEL op.

De R250 zal volgens ATi 1,5maal zo snel zijn en dan is hij dus wel degelijk sneller dan de GF4 ruim zelfs. Maar het feit dat ATi aangeeft dat hij 1,5 keer sneller is is niet te verklaren uit een clock upgrade alleen en zullen ze dus ook niet beweren als dat het enige is wat ze gedaan hebben. Volgens een groep insiders is er wel het een en ander veranderd om de snelheidswinst te behalen. Maar niet zo drastisch dat je kan spreken van een nieuwe generatie.

Je zegt dat je alle GF kaarten gehad hebt, dan zal je dus ook wel alle features kennen, dan zie je dat er om de generatie pas een noemenswaardige stap in design genomen wordt.GF1 bracht HW T&L en de GF2 borduurd er op verder, de GF3 brengt pixel env ertexshaders die programeerbaar zijn, en de GF4 borduurd daar weer op verder.

De gang van zaken is dus precies gelijk alleen de snelheid en grote van de stappen is verschillend.

Er is echt geen compleet nieuwe core aan te pas gekomen bij de Radeon 8500 zoals jij denk, gewoon oude archtectuur waaraan wat toegevoegd is en nog helemaal niet "op"

De GF5 en R300 zullen ware nieuwe generaties zijn verwacht ik en ook elkaar niet veel ontlopen. Jij zegt de GF4 is sneller dan de R8500, ja en de R8500 is sneller dan de Ti500. dus beetje vreemd argument. dat was wat ik bedoelde met dat ze om en om komen en niet echt precies vergelijkbaar zijn.

nVidia komt met kleinere core upgrades, maar meer achterelkaar, ATi doet er iets langer over en komt met iets grotere core upgrades, maar over het geheel gezien gaat het gelijk op. misschien dat het zo duidelijk is.
GEEN GEHEEL NIEUWE CORE VOOR ATi. En het argument "vandaar de naam Radeon8500" slaat ook als kut op dirk, want dan kan je ook zeggen de GF2 is een geheel nieuwe core want hij heet GF2. onzin net zoals dat het onzin is dat de Radeon 8500 een nieuw core design heeft. waar heb je dat eigenlijk vandaan? Tis gewoon dezelfde basis, sterker nog de Radeon core berust nog op de Rage128 core en die gaat al een tijdje mee. De Rek is er nog niet uit en de R250 zal de eerste chip zijn die een kleine upgrade is ondergaan van ATi dus we zullen wel zien. Maar voor de ware battle of the titans moeten we wachten op DX9, want die kaarten zullen vlak na elkaar uitkomen en dus eindelijk gelijk lopen en dus een eerlijke vergelijking opleveren.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ik snap je niet, omdat je het gisteren zo wazig vertelde. Als als je voortaan altijd zo duidelijk lult snap ik je tenminste, geef toe, die verhaaltjes van gisteren van jou waren gewoon wat wazig... Maar het was 3 uur s`nachts, dus no offence ;)
Het is trouwens MEGA CRAP dat je beweert dat de geforce 3 een grotere stap was dan van 1>2. In wat voor opzichten dan? Features? Die je toch pas over 3 jaar ziet in spellen? Wat TheGuardian dus zegt over Nvidia dat de geforce 4 gewoon een 3 is met wat extra pipelijntjes/t&l unitje gaat ook dus op voor de Ati. Dit zeg jij. Ok, misschien is dat ook wel zo.

Jij zegt"De architectuur van Radeon is net zo min "op" als die van de GF lijn, en dus gaat wat ik zei WEL op".
- Als dit zo was zoals jij het zegt, zou het geen nut hebben om de core en memory van de Geforce 3 helemaal over zijn nek te halen. Ik bedoel te zeggen dat als je een geforce 3 op 400/400 zou clocken, je veeeeeeel betere resultaten zou krijgen als een radeon2 op 400/400. Als je het niet gelooft tover ik wel ff een paar reviews voor je. Dus de geforce 3 heeft dus WEL die potentie, en de Radeon 2 NIET.

Jij zegt"De R250 zal volgens ATi 1,5maal zo snel zijn en dan is hij dus wel degelijk sneller dan de GF4 ruim zelfs. Maar het feit dat ATi aangeeft dat hij 1,5 keer sneller is is niet te verklaren uit een clock upgrade alleen en zullen ze dus ook niet beweren als dat het enige is wat ze gedaan hebben. Volgens een groep insiders is er wel het een en ander veranderd om de snelheidswinst te behalen. Maar niet zo drastisch dat je kan spreken van een nieuwe generatie".
- Ze moeten er wel iets aan veranderd hebben ja idd, anders gaat die nooit 50% sneller worden. Als deze echt dus sneller gaat worden, geloof ik niet dat deze al in maart in de winkels legt zoals de meeste zeggen. Bovendien krijg je dan weer het probleem dat je de kaart nergens kan kopen :( Maar als deze sneller wordt dan de geforce 4, zal ik niet twijfelen hoor, en echtwel de ATI kopen, mits de drivers dan wel goed zijn.

Jij: "Je zegt dat je alle GF kaarten gehad hebt, dan zal je dus ook wel alle features kennen, dan zie je dat er om de generatie pas een noemenswaardige stap in design genomen wordt.GF1 bracht HW T&L en de GF2 borduurd er op verder, de GF3 brengt pixel env ertexshaders die programeerbaar zijn, en de GF4 borduurd daar weer op verder. De gang van zaken is dus precies gelijk alleen de snelheid en grote van de stappen is verschillend"
- OK, misschien dat je hier gelijk in hebt, hier ben ik dus niet in thuis. Je praat in ieder geval nu een stuk duidelijker dan gisteren (gisteren wat het laat :) ). Alleen zie ik volgens mij niks van die features in spelle terug. Speel maar bijvoorbeeld Max Payne op een geforce 1 ddr, ziet er net zo mooi uit volgens mij als op een geforce 3, alleen loopt het op een geforce 3 beter. Daaruit concludeer ik dat al die features onzin zijn.

Jij"Er is echt geen compleet nieuwe core aan te pas gekomen bij de Radeon 8500 zoals jij denk, gewoon oude archtectuur waaraan wat toegevoegd is en nog helemaal niet "op"""
- OK, dat kan. Hier ga ik op in in het 1e stukje van deze reactie.

Jij: "De GF5 en R300 zullen ware nieuwe generaties zijn verwacht ik en ook elkaar niet veel ontlopen. Jij zegt de GF4 is sneller dan de R8500, ja en de R8500 is sneller dan de Ti500. dus beetje vreemd argument. dat was wat ik bedoelde met dat ze om en om komen en niet echt precies vergelijkbaar zijn
"
- Misschien met 3dmark 2001 jah is de 8500 sneller als de 500, maar met veel spellen zie ik toch echt de TI500 als winnaar, en dit op de hoogste resoluties. Voorbeeld: vandaag WEER gezien bij een , nu bij tomshardware http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/020208/index.html
Afbeeldingslocatie: http://www4.tomshardware.com/graphic/02q1/020208/images/image048.gif
Idd, de geforce 5 en radeon R300 worden revolutionair met direct x9. Mjummie :)

reactie hierop: "nVidia komt met kleinere core upgrades, maar meer achterelkaar, ATi doet er iets langer over en komt met iets grotere core upgrades, maar over het geheel gezien gaat het gelijk op. misschien dat het zo duidelijk is.
GEEN GEHEEL NIEUWE CORE VOOR ATi. En het argument "vandaar de naam Radeon8500" slaat ook als kut op dirk, want dan kan je ook zeggen de GF2 is een geheel nieuwe core want hij heet GF2. onzin net zoals dat het onzin is dat de Radeon 8500 een nieuw core design heeft. waar heb je dat eigenlijk vandaan? Tis gewoon dezelfde basis, sterker nog de Radeon core berust nog op de Rage128 core en die gaat al een tijdje mee."
- waar ik dat vandaan haalde? Nou, TheGuardian zei zoiets van dat de geforce 4 gewoon een soort getweakte geforce 3 was, hij weet waarover hij lult, dus ik dacht van, nou, dan zal die Radeon 8500 dus wel het tegenovergestelde zijn, dus een nieuwe core. Snap je? Daarom dacht ik dat.

Jij:"De Rek is er nog niet uit en de R250 zal de eerste chip zijn die een kleine upgrade is ondergaan van ATi dus we zullen wel zien. Maar voor de ware battle of the titans moeten we wachten op DX9, want die kaarten zullen vlak na elkaar uitkomen en dus eindelijk gelijk lopen en dus een eerlijke vergelijking opleverenVoor de rest is vind ik de rek wel op bij de Radeon" Hmm, opzich ben ik dit niet met je eens. Waarom houd een Radeon dan op met betere prestaties neerzetten als de clock extreem wordt verhoogt? En dan praat ik over clocksnelheden van 320 core en 650 mem? De geforce 1 kan je bij wijze van op 700/700 zetten en dan is het gewoon een mega geforce ! De Radeon schijnt hierbij geen hogere benchies te geven, omdat de rek dus toch op is. We kunnen hierover nog uren doorlullen. >:)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja het is een vreemd fenomeen, de Radeon heeft minder baat bij overklokken, maar de GF weer minder bij een snellere processor.

Ik kom misschien een beetje vijandig over maar dat is niet de bedoeling, maar ik heb al zeer vaak discussies gehad over ATi en nVidia dat het automatisch gaat.

De Radeon 8500 heeft een bug waardoor hij tegen een plafond aanloopt, waardoor overklokken zogoed als geen invloed heeft, maar er zijn ICD's verstuurd en al bewijzen vrijgekomen dat die bug eruit is nu.

Maar het is net wat je wilt, als je een 8500 of GF3 Ti500 neemt dan kan je niet verkeerd kopen want ze hebben beide hun specialiteiten.

Ik ga iig niet voor een R250 of een GF4 naar de winkel, maar waarschijnlijk wel voor een R300, het ArtX team is hier namelijk de vader van, dezelfde mensen als de makers van de Flipper chip, en dat ding kan HEEL veel hebben zonder terug te vallen in prestaties, dus dat beloofd wat. En ik hoop op embedded Ram, net zoals in de Flipper, want dat is meesterlijk spul.

Je kan eigenlijk geen slechte videokaart meer kopen tegenwoordig, als de GF3 Ti500 net zo goedkoop was als de radeon 8500 die ik gekocht heb (599piekies) had ik die misschien genomen, maar de extra features die de Radeon 8500 hebben zijn erg leuk, John Carmack heeft al aangegeven dat de Radeon 8500 nu tot 30% sneller is dan de GF3 Ti500 in Doom3, en dat was nog voor de bug eruit was gehaald. Dus ze zijn nu ongeveer even snel, maar in de toekomst heb je meer aan een Radeon8500, tenzij je toch ieder jaar een nieuwe kaart koopt.

wat maakt het ook uit, het is allemaal off-topic geblaat want de R300, daar ging het over.
Het is alleen jammer dat mensen denken dat de nVidia en ATi kaart zo wezenlijk verschillen dat ze niet compatible zijn. maar het principe is het zelfde natuurlijk

Verwacht er maar nix van, dan is de schok des te groter als het een monster is. Hij is practisch gelijk ontwikkeld met de R200 dus dat is LANG.

Dat de Radeon1 trouwens in veel dingen langzamer was, was omdat de architectuur iets anders was dan de GF2. Hij had 3 texture units in tegenstelling tot de GF2 die er 2 had, omdat ATi toen een nieuwe naam was in gaming land stopten ze geen ondersteuning voor die 3e unit in veel spellen, waardoor er 1/3 van de potentie vaak vergooit werd. In spellen die de extra unit wel ondersteunden kwamen ze akelig dicht bij elkaar in de buurt, maar wint de GF2 het op brute kloksnelheid.

Wat ik me afvraag is waar het ophoud, we kunnnen met de R300 en GF5 waarschijnlijk fatsoenlijk met veel details alle spellen op 1600x1200 spelen, is meer echt nodig? want er zijn niet veel monitoren die een hogere resolutie bieden voor een redelijke prijs.

Ik denk dat de nadruk komt te liggen op hoeveel de kaart kan hebben, dus als je er heel veel tegenaangooit dat de kaart niet terugvalt.

Breek je nek voorzichtig

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 19 februari 2002 01:49 schreef Pjoeloe het volgende:
aanvulling:
Voor de rest denk ik dat Ati met die R300 met iets revolutionairs komt waar de geforce 4 zeker niet aan kan tippen. Nvidia zal denk ik toch echt met een nieuw design moet komen (eindelijk... na 3 jaar) >:) Maarja, dit duurt nog wel een hele tijd!
dat was de KYRO2 ook, jammer dat ze die niet wat "aggresiever" gemaakt hadden, hoop dat er nog een kyro3 komt, dan is die van mij >:)

Verwijderd

Jaja PyroPath, lul er maar overheen, je verliest de discussie toch :) ennuhh Doom 3 ga je toch niet op een Radeon 8500 spelen? Lijkt mij van niet! En het is ook logisch dat de 8500 sneller is met de toekomstige games, hij kwam ook 7 maanden later.... Trouwens, het is toch een goed teken dat de gpu van nvidia geen baat heeft bij een hogere processor processor lijkt me. Dit betekent dat de gpu alles voor zijn rekening neemt, en zo hoort het ook!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb echt geen idee waar je naartoe wilt hoor :? :? :? :?

maar wat bedoel je met dat texture unitje erbij bla bla, dat kan ik echt niet volgen. De Radeon1 had gewoon een texture unit die niet gebruikt werd omdat er voor de GF reeks geprogrameerd werd. Die is geschrapt in de Radeon 8500, dus helemaal niets erbij.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik tegen een maar wat blatend persoon een technische discussie probeer te houden. De Radeon8500 is helemaal geen 7 maanden ouder dan de Ti500, of wel soms? De Radeon 8500 is een schitterende kaart en heeft een bak features waar je u tegen zegt, en het mooie is dat ze nog allemaal gewoon bruikbaar zijn ook, en dat er nog voor geprogrammeerd wordt ook. En niet zomaar in de drivers uitgezet zijn.

De 8500 heeft geen BAAT bij een sneller CPU, en zorgt ook niet voor een zwaardere CPU load ofzo.

Het enige aan de GF4 wat geavenceerder is dan bij de Radeon8500 is de dubbele geheugencontrollermaar die zat ook al in de GF3) en de wazige FSAA. Beetje zonde he dat ze daar een jaar voor nodig hebben.

Ik weet niet waarom je denkt dat ik de discussie verlies ofzo maar ik zeg alleen dat het proces bij beide bedrijven vergelijkbaar is en niet wezenlijk verschillend zoals jij eerst dacht en zei.

Ik wilde vermijden dat dit een geblaat topic zou worden dus vandaar dat ik het wat wilde laten rusten en het over de TOEKOMST hebben, waar deze topic voor gestart is in de eerste plaats, dat jij jezelf dan uitroept tot winnaar van een discussie moet je lekker zelf weten, maar bedenk dan wel even dat ik je op een aantal punten heb gecorrigeerd. Ik ben wel op de hoogte in videokaartland en ook wat er speeld in de spelletjes maak wereld.

Misschien dat jij geld teveel hebt, maar het is niet onwaarschijnlijk dat ik nog even met deze kaart moet doen, dus dan kijk ik niet naar wat nu sneller is maar wat in de toekomst sneller is.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Laten we hiermee maar ophouden als je denkt dat ik een blatend persoon ben, wat ik post lees je toch niet goed genoeg, behalve de laatste, maar die sloeg nergens op :) >> Ik ga echt in op dingen die jij zegt, en jij reageert niet hierop en post alleen maar crap en dan ben ik blatend ... Hoiiiiii I win, you lose, Nvidia forever

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en dat is nou precies wat ik bedoel

je hebt wel wat weg van Nam_ng the self proclaimes genius, en als je niet weet wat ik daarmee bedoel moet je even op Rage3d.com vragen wie dat is

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Helaas, voor een trouwe nvidia veteraan die-hard zoals ik is dat verboden gebied :)
Die Nam_ng the self proclaimes genius zal wel een aardige jongen zijn dan als die op mij lijkt hahahaha doeiiiii

Verwijderd

ik kan me vrij goed vinden in de redenering van The_PyroPath. Op zich heeft Pjoeloe wel wat te melden maar zodra hij ergens op reageerd is het vrij childish.
Op dinsdag 19 februari 2002 23:04 schreef Pjoeloe het volgende:
[..] en jij reageert niet hierop en post alleen maar crap en dan ben ik blatend ... Hoiiiiii I win, you lose, Nvidia forever
Nvidia forever? Beetje een erg harde afknapper na deze discussie :( Concurentie forever zou logischer zijn, blijkbaar zijn veel mensen hard gaan meelopen met de PR suits. NVidia leverd een product, geen lifestyle. Zolang ATI er is.. goed iedereen kan het voordeel van concurentie opnoemen.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:01 schreef Peltier het volgende:
ik kan me vrij goed vinden in de redenering van The_PyroPath. Op zich heeft Pjoeloe wel wat te melden maar zodra hij ergens op reageerd is het vrij childish.
Ben ik het helemaal mee eens.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nam_NG is iemand van de beyond3d fora die nVidia de absolute meesters vind en alles wat ATi maakt troep, hij is een engi voor spellen en kraakt ATi op alle mogelijke manieren, waar vaak geen hol van waar is. En hoe vaak hij ook terrecht gewezen word en gecorrigeerd blijven er hele meuten nVidia users hem geloven.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

hij komt als het goed op de cebit als eerste !

daarna leverbaar.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De R250 wordt geintroduceert op Cebet, er wordt wel verwacht dat er informatie ove de R300 wordt vrijgegeven, maar dat hij pas rond september echt released wordt

Breek je nek voorzichtig

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Bedenk wel dat deze kaart dan waarschijnlijk veel goedkoper zal zijn dan de gf4 en ik zou dan die kleine performance achterstand (als die er al is) voor lief nemen
Nog goedkoper?? ik kan me echt niet voorstellen dat de r250 <$199 gaat kosten, dan verdiend ati nauwelijks meer iets op die kaarten

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ehh dames, ik heb dit topic niet ech gevolgd maar is die bug nouhardware matig dus in het sjippie of software matig, in de drivers ? bvd

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het is in de drivers opgelost die er aan komen, dus ik zou zeggen software.

De GF4 4600 kost geen $199 maar $399

de GF3 Ti500 was bij introductie ook $399 en toen ging ATi daaronder zitten met $299 en lager

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Laten we daar wel van uitgaan.

Alhoewel niemand van enige naam bevestigt heeft dat de hardware bug van Carmack hetzelfde is al de high poly bug. Het probleem met deze bug is dat die een eigen leventje is gaan leiden en iedereen alle schuld po de high poly bug schuift. Of ook alle problemen daar 100% mee te maken hebben is een tweede mijns inziens.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
thnx,
anyway ik hoed dus geen nieuwe kaart om van de pef. winst gebruik te kunnen maken ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ik kan me vrij goed vinden in de redenering van The_PyroPath.
Komt omdat je een Ati kaart hebt :)
Op zich heeft Pjoeloe wel wat te melden maar zodra hij ergens op reageerd is het vrij childish.
Alleen mijn laatste 2 waren childish omdat ik er scheiterig van werd dat ik mijn best deed om goed te reageren, blijkbaar werd dit geneens gelezen. Daarom..
Op woensdag 20 februari 2002 11:54 schreef Mito het volgende:

Ben ik het helemaal mee eens.
das mooi
Op woensdag 20 februari 2002 12:06 schreef The_PyroPath het volgende:
Nam_NG is iemand van de beyond3d fora die nVidia de absolute meesters vind en alles wat ATi maakt troep, hij is een engi voor spellen en kraakt ATi op alle mogelijke manieren, waar vaak geen hol van waar is. En hoe vaak hij ook terrecht gewezen word en gecorrigeerd blijven er hele meuten nVidia users hem geloven.
Zoooo, en dan vind je hem op mij lijken? Slechte zaak! Ati maakt echtwel mooie spullen, en als de R250 sneller is dan de TI4600, zal ik deze echt zeker wel kopen hoor. Alleen ik zeg alleen dat de R200 bij clocks van hoger dan 315/320 kapt met beter presteren. Dit is toch ook en feit! Dat ik dat zeg, (terwijl het zo is...) wil niet zeggen dat ik net zoals die nam_ng inelkaar zit.

Maarja, ik ben benieuwd of Ati echt zijn worden waar maakt, en de R250 sneller maakt als de gf4/4600. Laten we het hopen. Moeten ze wel een beetje vlot zijn, ergens in eind maart ofzo. Maar dat zal wel niet denk ik. Wordt toch eerst een cheapo gf4/4400 denk ik.

Verwijderd

Shit, doe ik het weer ...

Verwijderd

Effe mijn mening over de discussie:

Ik vind dat The_PyroPath heeft "gewonnen", want hij onderbouwt wat hij zegt tenminste met feiten.

Pjoeloe doet goed z'n best om intelligent over te komen, maar het lukt niet al te best. (no flame intended) :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Mag ik hopen dat ATI beter scoort dan nVIDIA, dan krijgen we weer eens een beetje (prijzen) oorlog in deze sector. Dat is sinds de opkomst van de GF niet meer voorgekomen.

ps. Pjoeloe, je typed veel maar zegt weinig.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Die 'discussie' was niets anders dan iemand die er totaal niets van snapt proberen uit te leggen hoe het wel zit, wat ondanks de duidelijke (en absoluut niet 'wazige') argumentatie maar niet wil lukken.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op donderdag 21 februari 2002 18:26 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Die 'discussie' was niets anders dan iemand die er totaal niets van snapt proberen uit te leggen hoe het wel zit, wat ondanks de duidelijke (en absoluut niet 'wazige') argumentatie maar niet wil lukken.
Hmmm... ik dacht precies hetzelfde. :D
Geschreven door Pjoeloe ooit ergens in dit topic:
Hoiiiiii I win, you lose, Nvidia forever
En over het Rage3D forum:
Ook geschreven door Pjoeloe ooit ergens in dit topic:
Helaas, voor een trouwe nvidia veteraan die-hard zoals ik is dat verboden gebied
Vind ik een beetje tegenstrijdig met dit:
Wederom geschreven door Pjoeloe ooit ergens in dit topic:
Ati maakt echtwel mooie spullen, en als de R250 sneller is dan de TI4600, zal ik deze echt zeker wel kopen hoor.
Maar goed, dat zal wel aan mij liggen. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Pjoeloe krijgt de wind van voren :D :)
Maar dat krijgt iedereen wel es ...
Terug ontopic --> denken jullie echt dat de r300 (de GF4 'killer') zolang op zich laat wachten ??? Das toch niet zo slim van ATI :? ik bedoel, wij allemaal GF4Ti kopen en dan geen zin meer in die late R300 superkaart ...
toch ? :? ...

De meeste mensen deugen!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op donderdag 21 februari 2002 20:18 schreef marzzman het volgende:
Pjoeloe krijgt de wind van voren :D :)
Maar dat krijgt iedereen wel es ...
Terug ontopic --> denken jullie echt dat de r300 (de GF4 'killer') zolang op zich laat wachten ??? Das toch niet zo slim van ATI :? ik bedoel, wij allemaal GF4Ti kopen en dan geen zin meer in die late R300 superkaart ...
toch ? :? ...
Ik denk niet dat de R300 bedoelt is als GF4 killer, maar als GF5 killer. De R300 is zoals het er nu naar uit ziet tenslotte een DirectX 9 kaart, en dat is de GF4 dus niet. De GF5 waarschijnlijk weer wel.

In de tussentijd komt nog even de R250 uit, die 'toevallig' ook nog even de GF4 killt. :+ Die kun je het beste tegenover de GF4 zetten ipv de R300.

In mijn ogen kun je daarom de R300 en GF4 niet echt met elkaar vergelijken. En daarom snap ik ook niet waarom mensen steeds maar weer de 8500 tegen de GF4 afspiegelen. Ati heeft de 8500 zelf gepositioneerd tegenover de GF3. Nou, hij doet precies wat-ie moet doen. Hij killt de gewone GF3. En dat-ie dan ook nog eens vaak sneller is, DirectX 8.1 ondersteunt en mooier beeld levert dan de GF3 Ti500, is natuurlijk mooi meegenomen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De R300 wordt inderdaad tegenover de GF5 of hoe ze het beestje ook gaan nomen geplaatst. DX9 volledig ondersteunen enzo. Eerst was er de RV250 die als budgetkaart bedoelt was, maar toen uitlekte dat nVidia "slecht" een DX 8.05 kaart uit ging brengen(De kaart ondersteunt nog steeds niet alle DX8.1 zaken zoals PS 1.4) en niet meteen voor DX9 is besloten het RV250 project op te waarderen (vandaar dat de V nergens meet te vinden is)en deze als tussenstap voor DX9 en tegengas voor de GF4 uit te brengen, ipv een budget kaartje te worden.
vandaar dat het kaartje ook wat langer op zich heeft laten wachten dan eerst de bedoel was, maar het is vrijwel zeker dat op Cebit 2002 de R250 geintroduceerd word waarna hij beschikbaar wordt en dat er enige R300 info gegeven zal worden.

Breek je nek voorzichtig

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op donderdag 21 februari 2002 16:34 schreef Pjoeloe het volgende:
Alleen ik zeg alleen dat de R200 bij clocks van hoger dan 315/320 kapt met beter presteren. Dit is toch ook en feit! Dat ik dat zeg, (terwijl het zo is...) wil niet zeggen dat ik net zoals die nam_ng inelkaar zit.
;) Vandaag nog ff mijn 8500 hoger geclocked en laatste drivers geinstalleerd en ik haal nog steeds prestatie winst als ik van 317/324 naar 320/330 ga. Toch weer een ruime 200 puntjes in 3dmark erbij zonder de cpu sneller te maken.
En Pjoeloe voordat je met het volgende komt; "ja dat is een benchmark" Ja idd dat is een benchmark maar die gaat niet vanzelf sneller dus de verbetering is er wel. Maar er zijn veel dingen van invloed op een grens waarop een videokaart niet veel zin meer heeft om te overclocken. Er zijn verschillende sites geweest die hem hebbben overclockt en hebben erg uit eenlopende conclusies. Het hangt gewoon af van de rest van de hardware (P4, AMDXP, mem-timings, mainboards/chipsets en ga nog maar ff door).

Verwijderd

Hmm, wazig. Ik heb verschilende reviews gelezen die niet uitgaan van 3dmark, maar van games, en waar het toch echt weinig helpt. Maarja, maak dat de blinden maar eens wijs.

En voor dat andere gezeik:

*Pjoeloe voelt zich een beetje onterecht in de grond gestampt, en voelt zijn bloed koken>>zijn tijd komt nog wel denk hij :) *

udenjpg , HeerVanHasselt en Vinnio . Ik vind het hardstikke fijn dat jullie mij zo lief vinden! Maar het is heel makkelijk om iemand op zo`n manier te bekritiseren. Ik zou zeggen, als jullie er zo veel verstand van zouden hebben als jullie denken, doe dan mee met zoiets, zeg wat je ervan vind en ga niet alleen mensen lopen afkraken op de achtergrond. Dat staat zo "intelligent"> Vinnio`s woorden.... En Udenjpg, wat ik heb gezegd klopten sommige dingen niet van, ben ik met je eens, maar het grootste gedeelte was zeker geen onzin. Als je het beter weet, kom jij dan met iets nuttigs.... en VanHasselt moet gewoon zijn lieve mondje houden, maar dan het scheldwoord ervoor, want als hij vind dat hij alles zo goed snapt, waarom zie ik dan geen reacties van hem in dit topic?

Voor de rest, CJ, wat ik zei over dat verboden gebied, je had ook even mijn mooie ;) erachter moeten plakken, dat laat zien dat dat het een soort grapje is, of in ieder geval iets wat ik niet echt serieus meen. Maarja, het was ook wel een beetje als flame bedoeld, dus ik begrijp je reactie.

ONTOPIC: Wanneer is die Cebit?

Oowwjaa, Frank. Je hebt me zelf gezegd dat 200 puntjes in 3dmark in de praktijk uitkomt op niks, dus doe je nou echt al die moeite voor 3dmark???

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op donderdag 21 februari 2002 22:41 schreef Pjoeloe het volgende:
Je hebt me zelf gezegd dat 200 puntjes in 3dmark in de praktijk uitkomt op niks, dus doe je nou echt al die moeite voor 3dmark???
Moeite? Nou het is gewoon lekker klussen. Nee ik doe het niet voor 3dmark. Maar het is wel een goede manier om te kunnen kijken wat je nu bereikt met die overclocks aangezien 3dmark de grootste database heeft van mensen die allemaal dezelfde test draaien. Als ik netzo makkelijk een quake test kon runnen die iedereen gebruikt en die scores kon vergelijken bijv dan had ik dat gedaan. Het zegt ook veel mensen niks als je gewoon zegt dat je een bepaalde fps haalde in een spel want daar zijn zoveel variabelen in die kunnen verschillen. 3dmark is altijd hetzelfde en zo niet staat erbij wat er is verandert. Werkt veel beter dan een spel gebruiken om aan te geven wat het systeem kan.
En idd 200 punten is niet veel in fps. (bijv. gemiddelde nature fps met 317/324 = 51.5 en met 320/330 54.5) Maar weet je nog dat jij zei dat ik net aan de 9000 punten zou redden toen ik mijn systeempje net had en en in de 8000 bezig was? Ik had toen zelf niet eens verwacht de 10000 te halen maar zie nu waar ik ben. Het is natuurlijk logisch dat een systeem die deze score haalt in elk spel meer frames haalt dan het systeem dat ik aan het begin van de rit had maar dat is makkelijk te laten zien door een 3dmarkscore te plaatsen. Want als ik zeg dat ik 80 fps seconde in quake had wat heb jij daaraan? Wat heb ik gedraaid, welke demo/test, is het een gemiddelde, is het laagste score of hoogste, welke versie, welke hardware, enz.
Vandaar 3dmark en die 200 punten opzich is niet veel in fps maar van 8000 naar +/-10300 is toch eeen ruime vooruitgang, of je nu in 3dmark kijkt of in een spel.

PS. Paul, hoe is de ArticSilverIII bevallen trouwens? Bij mij heeft het weer een paar graden eraf gehaald.

Verwijderd

Jep, moet ik helemaal met je eens zijn. Van 8000 naar 10000 is idd een indrukwekkende prestatie. Ik vind het alleen zo zonde dat je weinig gamed op dat monster van je. Jouw systeem icm een geforce 4-4600/R250 op 360/780. Wooooww!! Dan heb je echt een MEGA fsaa x 8 systeem. Volgens mij haal je dan echt iets van 14000 punten ofzo/3dmark2001!!!. Maar vind je het dan niet kut, ik bedoel, straks heb ik mijn geforce4/(of R250) en haal ik 13000 puntjes zonder ook maar iets te tweaken. Na al die moeite lijkt het me leuk om een poosje op nummer 1 te blijven staan lijkt me... maar ik weet, daar doe je het niet voor.... Tis natuurlijk altijd wel leuk, dat kleine beetje extra (gratis) performance ;)

Toch zou het onwijs leuk ( Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/lach.gif )zijn om is jouw waardes van je Radeon te gaan testen met een zwaar spel zoals Max Payne op een hoge resolutie met fsaa. Test dan op 305/305 310/310 315/315. Dat lijkt me echt mega interessant, want van wat ik gelezen heb worden de extra prestaties onder games gering. Ik meen dat 320/320 ofzo de bottleneck was. Kan ook iets lager of iets hoger zijn, maar zal niet veel schelen.

Maaruuuhhhh Als ik Pyropath moet geloven, is de Radeon 8500 net zo in elkaar gezet als de Geforce 3/4. Ik hoor jou er altijd over en Lex dat Nvidia niets anders doet dan uitbreiden. Wat jij dus zei over de geforce 4 dat deze gewoon een 3 is met een extra t&l prutje enzo, gaat dus ook op voor de Radeon kaarten. Niet dan? Weet jij al iets over de R250?

Em over die artic silver. Bij mij heeft het zeker geholpen. Op mijn leadtek zat ECHT een MEGA hoeveelheid "vogeluhpoep" (R) tering, niet normaal. Echt een emmer vol! Ook heb ik mijn oude 3 x 12 V (regelbare) koelertjes vervangen door 4 x 220 V koelers>>op die gf3 (Yeaahhh, overkill :) ) !!! (degene die ik voor je meegenomen had bij de ptt). Heb er een dimmer tussengezet. Internet stand staat alleen de voeding en de cpu koeler op 3.5 V. Volledig stil, jammer dat je die IBM heeeeeel zachtjes hoort draaien. En op game stand staat alles dus op 7V/150 V. Ook nog zeker te doen. Die leadtek draaide eerst op 237/545 echt stabiel, op 10 x 170>> strakste geheugen timings. Nu ken ik hem op 10,5 x 170 zetten, maar ik heb het idee dat die processor te gauw te heet wordt. Tijdje burnk7 met mijn dragon orb 3 orb op 7V, is ie no time 50 graden. Met 12 V is de cpu cool te houden, maar dat zit je naast een wervelstorm. En dat wil ik niet hebben, dus laat ik hem op 10 x 170 staan. De processor wordt nu wel stressed 3 graadjes minder warm. Ach, voor dat geld... Waar ik meer aan heb ik dat mijn leadtek nu stabiel op 248/554 heb staan. Dit en door de MEGA koeling en door de artic silver 3. Met bijvoorbeeld max Payne en heb ik nu genoeg power voor 1600x 1200, anisotropy level 8/64 tap met vsync aan en alles full. Dit kon dus eerst net niet, net iets te weinig fps om te zeggen van, hmmm 60 fps. Voor mij heeft het dus echt nut gehad, aangezien ik helemaal geil ben van alles wat met Maxie te maken heeft. Ben nu bezig met the word is not enough. Jezus, echt een lang spel!! Op zich ken mijn fsb nog hoger dan 170 zonder mods, maar ik vind het mooi geweest zo. Die IBM harde schijven gaan toch ook veel sneller op hun bek, en ik denk dat die tikken die bij jouw voor kwamen ook te danken zijn aan een te hoge fsb, maar goed. Om een lang verhaal kort te maken, IK WIL DE GEFORCE 4!!!!!!! (of de radeon R250)

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op dinsdag 19 februari 2002 16:57 schreef The_PyroPath het volgende:
De Radeon 8500 heeft een bug waardoor hij tegen een plafond aanloopt, waardoor overklokken zogoed als geen invloed heeft, maar er zijn ICD's verstuurd en al bewijzen vrijgekomen dat die bug eruit is nu.
Heb je hier wat meer info over? Het zal wel op rage3d gestaan hebben zeker? Ik kijk daar wel maar volg niet zoveel topics maar als je ff een link kan geven waar ze al hebben zitten testen met deze nieuwe ICD's, graag. Dit heeft zeker ook iets te maken met die highpoly-bug of iedereen het ook noemt?
Als dit waar is zullen ze wel wachten met uitbrengen totdat die nieuwe R250 te koop is zodat ze kunnen zeggen dat die kaart zoveel sneller is dan de R200 (op oude drivers). En wij natuurlijk allemaal die drivers lekker installeren voor onze 8500 en hoppa ook weer een stuk performance winst :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er zijn niet veel tests gedaan, maar NitroGL, iemand die de patches voor truform in quake en UT schreef en daarvoor een kaart van ATi heeft gekregen, krijgt drivers om er mee te stoeien, hij heeft toen een screenshot geplaatst van de GLexes test 6, waar de highpoly/texture read bug zeer erg te zien was (dramatisch lage scores ver onder GF3 niveau). NU was er echter een vette score te zien die zeker de moeite waard is om op te wachten.

En voor de gene die nu weer gaan zeuren dat is maar een benchmark programma, hij heeft dit gebruikt om het te laten zien, want daar was het het duidelijkst en nu is het weg, ook in andere spellen. Maar ATi kennende duurt het ook nog wel ff voor we die drivers zien.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Dat is toch maar een benchmark :P

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op zaterdag 23 februari 2002 13:24 schreef The_PyroPath het volgende:
Er zijn niet veel tests gedaan, maar NitroGL, iemand die de patches voor truform in quake en UT schreef en daarvoor een kaart van ATi heeft gekregen, krijgt drivers om er mee te stoeien, hij heeft toen een screenshot geplaatst van de GLexes test 6, waar de highpoly/texture read bug zeer erg te zien was (dramatisch lage scores ver onder GF3 niveau). NU was er echter een vette score te zien die zeker de moeite waard is om op te wachten.
Ik heb net een link geplukt van rage3d met de test erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.tommti-systems.com/main-Dateien/ATI/bug2.gif

Alle scores zijn dus een stuk verbeterd. Nu hopen dat deze drivers snel uitkomen voor alle OS'en.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 13:55 schreef TheGuardian het volgende:

[..]

Ik heb net een link geplukt van rage3d met de test erin:
[afbeelding]

Alle scores zijn dus een stuk verbeterd. Nu hopen dat deze drivers snel uitkomen voor alle OS'en.
Zo, dit is een performance-verbetering (mits ie op waarheid berust) die zelfs NVidia waardig is :)

Test 6 en 7 zijn duidelijk heel laag... maar waar kun je ergens opzoeken wat dat precies voor tests zijn ?

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Het komt van deze link: rage3dforum
David (je weet wel, die demo programmeur van ATI) zei dat hij ze ook heeft en dezelfde bevindingen had, plus dat directx ook wat sneller was weer.

En die test is de 'GL excess' benchmark. Te vinden o de volgende link: GL Excess

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Thnx, ik had het nu ook al gevonden :)

Die totaalscores onder de tabel (geel, groen, blauw, rood) zijn wel een beetje raar opgebouwd... zie:
http://www.glexcess.com/xsmark/

En de webmaster van glexcess heeft hier ook al gezegd dat de "high polygon bug" officieel opgelost is :)

PS Is dit niet wat off-topic t.o.v. de R300? ;)
Pagina: 1