Ik snap je niet, omdat je het gisteren zo wazig vertelde. Als als je voortaan altijd zo duidelijk lult snap ik je tenminste, geef toe, die verhaaltjes van gisteren van jou waren gewoon wat wazig... Maar het was 3 uur s`nachts, dus no offence
Het is trouwens MEGA CRAP dat je beweert dat de geforce 3 een grotere stap was dan van 1>2. In wat voor opzichten dan? Features? Die je toch pas over 3 jaar ziet in spellen? Wat TheGuardian dus zegt over Nvidia dat de geforce 4 gewoon een 3 is met wat extra pipelijntjes/t&l unitje gaat ook dus op voor de Ati. Dit zeg jij. Ok, misschien is dat ook wel zo.
Jij zegt"De architectuur van Radeon is net zo min "op" als die van de GF lijn, en dus gaat wat ik zei WEL op".
- Als dit zo was zoals jij het zegt, zou het geen nut hebben om de core en memory van de Geforce 3 helemaal over zijn nek te halen. Ik bedoel te zeggen dat als je een geforce 3 op 400/400 zou clocken, je veeeeeeel betere resultaten zou krijgen als een radeon2 op 400/400. Als je het niet gelooft tover ik wel ff een paar reviews voor je. Dus de geforce 3 heeft dus WEL die potentie, en de Radeon 2 NIET.
Jij zegt"De R250 zal volgens ATi 1,5maal zo snel zijn en dan is hij dus wel degelijk sneller dan de GF4 ruim zelfs. Maar het feit dat ATi aangeeft dat hij 1,5 keer sneller is is niet te verklaren uit een clock upgrade alleen en zullen ze dus ook niet beweren als dat het enige is wat ze gedaan hebben. Volgens een groep insiders is er wel het een en ander veranderd om de snelheidswinst te behalen. Maar niet zo drastisch dat je kan spreken van een nieuwe generatie".
- Ze moeten er wel iets aan veranderd hebben ja idd, anders gaat die nooit 50% sneller worden. Als deze echt dus sneller gaat worden, geloof ik niet dat deze al in maart in de winkels legt zoals de meeste zeggen. Bovendien krijg je dan weer het probleem dat je de kaart nergens kan kopen

Maar als deze sneller wordt dan de geforce 4, zal ik niet twijfelen hoor, en echtwel de ATI kopen, mits de drivers dan wel goed zijn.
Jij: "Je zegt dat je alle GF kaarten gehad hebt, dan zal je dus ook wel alle features kennen, dan zie je dat er om de generatie pas een noemenswaardige stap in design genomen wordt.GF1 bracht HW T&L en de GF2 borduurd er op verder, de GF3 brengt pixel env ertexshaders die programeerbaar zijn, en de GF4 borduurd daar weer op verder. De gang van zaken is dus precies gelijk alleen de snelheid en grote van de stappen is verschillend"
- OK, misschien dat je hier gelijk in hebt, hier ben ik dus niet in thuis. Je praat in ieder geval nu een stuk duidelijker dan gisteren (gisteren wat het laat

). Alleen zie ik volgens mij niks van die features in spelle terug. Speel maar bijvoorbeeld Max Payne op een geforce 1 ddr, ziet er net zo mooi uit volgens mij als op een geforce 3, alleen loopt het op een geforce 3 beter. Daaruit concludeer ik dat al die features onzin zijn.
Jij"Er is echt geen compleet nieuwe core aan te pas gekomen bij de Radeon 8500 zoals jij denk, gewoon oude archtectuur waaraan wat toegevoegd is en nog helemaal niet "op"""
- OK, dat kan. Hier ga ik op in in het 1e stukje van deze reactie.
Jij: "De GF5 en R300 zullen ware nieuwe generaties zijn verwacht ik en ook elkaar niet veel ontlopen. Jij zegt de GF4 is sneller dan de R8500, ja en de R8500 is sneller dan de Ti500. dus beetje vreemd argument. dat was wat ik bedoelde met dat ze om en om komen en niet echt precies vergelijkbaar zijn
"
- Misschien met 3dmark 2001 jah is de 8500 sneller als de 500, maar met veel spellen zie ik toch echt de TI500 als winnaar, en dit op de hoogste resoluties. Voorbeeld: vandaag WEER gezien bij een , nu bij tomshardware
http://www.tomshardware.com/graphic/02q1/020208/index.html

Idd, de geforce 5 en radeon R300 worden revolutionair met direct x9. Mjummie
reactie hierop: "nVidia komt met kleinere core upgrades, maar meer achterelkaar, ATi doet er iets langer over en komt met iets grotere core upgrades, maar over het geheel gezien gaat het gelijk op. misschien dat het zo duidelijk is.
GEEN GEHEEL NIEUWE CORE VOOR ATi. En het argument "vandaar de naam Radeon8500" slaat ook als kut op dirk, want dan kan je ook zeggen de GF2 is een geheel nieuwe core want hij heet GF2. onzin net zoals dat het onzin is dat de Radeon 8500 een nieuw core design heeft. waar heb je dat eigenlijk vandaan? Tis gewoon dezelfde basis, sterker nog de Radeon core berust nog op de Rage128 core en die gaat al een tijdje mee."
- waar ik dat vandaan haalde? Nou, TheGuardian zei zoiets van dat de geforce 4 gewoon een soort getweakte geforce 3 was, hij weet waarover hij lult, dus ik dacht van, nou, dan zal die Radeon 8500 dus wel het tegenovergestelde zijn, dus een nieuwe core. Snap je? Daarom dacht ik dat.
Jij:"De Rek is er nog niet uit en de R250 zal de eerste chip zijn die een kleine upgrade is ondergaan van ATi dus we zullen wel zien. Maar voor de ware battle of the titans moeten we wachten op DX9, want die kaarten zullen vlak na elkaar uitkomen en dus eindelijk gelijk lopen en dus een eerlijke vergelijking opleverenVoor de rest is vind ik de rek wel op bij de Radeon" Hmm, opzich ben ik dit niet met je eens. Waarom houd een Radeon dan op met betere prestaties neerzetten als de clock extreem wordt verhoogt? En dan praat ik over clocksnelheden van 320 core en 650 mem? De geforce 1 kan je bij wijze van op 700/700 zetten en dan is het gewoon een mega geforce ! De Radeon schijnt hierbij geen hogere benchies te geven, omdat de rek dus toch op is. We kunnen hierover nog uren doorlullen.