Toon posts:

Dringend hulp vastloper nieuwe compu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
AMD Athlon XP 1800+
Soltek SL-75DRV2
Leadtek Geforce 3Ti 200
IBM IC35L0 60gb
Elixser 256/266DDR

Ik heb een probleem met mijn computer.
Heb het hele zooitje net in elkaar gezet, (AMD Athlon XP 1800+, Leadtek GF3Ti, IBM 60gb, 256/266 Elixer) hij blijft echter hangen na weergave van de processor en het geheugen, althans hij gaat niet verder maar ik kan wel ten alle tijden de BIOS in.
Verder start hij pas op nadat er op reset is gedrukt.
Als ik de compu uit zet en aan zet, blijft het lampje oranje op de monitor.
Heb HDD en grafische kaart getest, verder onnodige onderdelen verwijdert bij testen.
CPU en Mobo zijn het denk ik niet.
Geheugen zou kunnen maar dat test ie wel prima en hij blijft dus niet helemaal hangen.
Voor zover ik weet staan alle jumpers goed; de cpu staat op 11,5x133.

Is er misschien iets dat ik op het moederbord moet veranderen, of moet ik iets in de BIOS doen?
Voltage staat op default (auto), maar is dit te weinig?
Het lijkt er op dat daar een instelling verkeerd staat, of is het geheugen naar de tandjes?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11
na het geheugen zou ie de drives moeten testen, zit er misschien een ide kabel los? staat 't wel in de bios ingesteld dat ie naar die drives moet zoeken (auto)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

wat voor voeding heb je?

resetten heeft met sommige gf3ti200's schijnt het(geruchtencircuit)

Verwijderd

Kerel, check gewoon alles rustig.. kijk alles in je kast eens na.. lees het boekje van je mobo eens na.. loop dan heeeeeeeeeeeeeel je bios door en verander alles waar t nodig is.. let op je hd etc met master/slave verhaal.. Noem maar op! Das juist de kick man om er zelf achter te komen waar de fout zit ;)

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 12:40
Welke voeding wordt gebruikt? Daar kan het ook vaak aan liggen. Start hij ook niet met BIOS-defaults?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
klink idd als een IDE kabel die verkeerd om zit.

Verwijderd

Idd, master/slave goed bekeken?

Verwijderd

trek anders ook ff de IDE kabels en de Floppy kabel eruit.

Kijk of ie dan verder gaat.

Verwijderd

klink idd als een IDE kabel die verkeerd om zit.
Ik vrees ook dat het dit is. Heb zelf ook wel eens met 2 man uren zitten staren naar een systeem dat niet wilde lopen en had uiteindelijk dus dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Gasten.

Erg bedankt voor al jullie opslossingen.
Ik heb het probleem op weten te lossen door de schroefjes van het mobo wat losser te draaien.
Heb hier ongeveer een nachtje m'n hoofd op lopen breken.
Alles fix und fein en aan de slag met de installatie, kijken wat het beestje kan!.

p.s.: voeding 300watt.
Pagina: 1