Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
de je kan me rug op methode werkt meestal niet ; praten meestal wel.
Succes !
Zwaar triest!!!
Verder sluit ik me aan bij dredge, succes!!!
Verwijderd
Dat lost waarschijnlijk meer op als ruzie te zoeken.
Sucses
Is er in jouw kerk ook zo iets als een leeftijd waarop je zelfstandig je keuzes mag maken? Dan kan je dat gebruiken.
Blaat, wat een kut ouders
Ik heb pasgeleden met hun gepraat, nog niet gezegd dat ik iets anders geloof, want dan gaan ze volgens mij hyperen. En discueseren moet iemand die iets zo vast gelooft en totaal niet opeminded is heeft toch geen zin.
En als ik zeg dat ik niet wil gaan, gaan ze zitten zeiken dat ze hebben beloofd bij mijn doop dat ze mij zouden onderwijzen in het geloof of zoiets, totdat ik volwassen genoeg ben om het zelf te bepalen. En volwassheid is volgens mij relatief, en ik vindt dat ik in staat ben zelf te kiezen, maar daar denken hun anders over.
Zuchttt.......
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Dan hebben ze dus iets beloofd wat ze niet met zekerheid wáár kunnen maken...
Realiseren ze zich dat wel?
je moet ze zeker niet zeggen dat je (in iets) anders gelooft dan hen.
Maarreehh, ik heb makkelijk praten, ik ben niet zo opgevoed (en tóch deug ik
Het huis uit trappen doen ze toch niet daar dreigen ze alleen mee. Als je hierover een discussie gaat voeren voer die dan op basis van argumenten en niet op emoties, dat is moeilijk maar daar heb je zelf ook het meeste aan, vooral ook in je verdere leven.
Als je zegt je kunt m'n rug op gaat het in een keer om een machtssituatie en dan wordt het ook niet gestimuleerd om rationeel hiermee om te gaan.
Grote veranderingen komen altijd in kleine stapjes.
Wat ook goed werkt is heel netjes en beleefd blijven maar absoluut niet van je standpunt afwijken. En ook zeggen dat je je van bedreigingen niets aantrekt. Gewoon zo doen dat het lijkt of ze geen vat op je hebben. Persoonlijk ben ik van mening dat je je er niet bij moet neerleggen want het probleem zal toch blijven spelen, kijk maar naar je broer.
Ik heb zelf vroeger ook zulke dingen (niet met de kerk) meegemaakt met mijn ouders en je moet uitkijken dat je er zelf niet beschadigt uitkomt.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Dat doen ze nou altijd.
Met sommige mensen valt niet te praten, die hebben dan iets in hun kop zitten en dat moet dan ook perse op die manier.
een vriend van mij zit in hetzelfde schuitje: zijn ouders zijn zwaar gelovig, en hij, zijn broer en zus moeten naar de kerk. daar hebben ze absoluut geen zin in (leeftijden: 19, 18 en 15) die broer van 18 is al eens het huis uit getrapt, maar mocht weer thuis komen na zijn excuses aan te hebben geboden.
Hij en zijn broer hebben nu zelf de knoop doorgehakt, en hebben een flatje gevonden waar ze nu mee bezig zijn. zodra ze klaar zijn met verbouwen enzo, trekken ze erin. Hun ouders vonden het natuurlijk absoluut niet leuk, toen ze het te horen kregen, en hebben ook geprobeerd hen dit geheel uit het hoofd te praten, door te beweren dat ze het financieel niet konden trekken enzo (wat dus door de oudste heel snel om zeep werd geholpen door een eenvoudig rekensommetje), en dat zijn broer niet zelfstandig genoeg zou zijn enzo...
Al met al lijkt het nou goed te komen, nu ze dus definitief het huis uit gaan en de ouders daar niks meer tegen kunnen doen.
Alleen het zusje blijft thuis wonen, maar die is toch vaak bij haar vriend (Die ook nog eens hele goede vrienden is met haar broers)
en doordat haar broers dus echt weg gaan, beseffen hun ouders nu eindelijk, dat ze de kinderen weg gedreven hebben door het opleggen van de godsdienst. Nu krijgt zij dus langzaam aan wat meer vrijheid.
Hopenlijk heb je hier wat aan
En dan heb je de quote "Je kan mijn rug op" wetenschappelijk onderbouwd.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Dat is precies zoals het gaat, en ze zeggen dat ik niet volwassen ben.
De discussie eindigd altijd met dat hun zeggen dat ze mij niet volwassen vinden. En daar moet ik het mee doen.
Gisteren zei ik ook heel kalm dat ik er niks aan had, aan die kerk.
Toen begon mijn pa weer te blaten: "Als jij niet meer aan de kerk denkt, dan denk ik ook niet meer aan jou" en doe ik niks meer voor je de komede tijd.
En ik kan echt niet zomaar uit het huis gaan, hoewel ik dat wel zou willen.
Verwijderd
1. leg ze eens uit dat iemand tegen zijn zin in tot iets dwingen... vaak een averechts effect heeft omdat je je juist dan nog meer gaat afzetten... wat dan leid tot (en de bron is van) anti theisme..(zie lord daemon
2. geloof is iets waar je zelf uit vrije wil voor kiest... en kan en mag niet opgedrongen worden
3. en zeg tegen je ouders dat ze aan hun dopingsplicht voldaan hebben door jou van gods bestaan op de hoogte brengen
4. dat geloof in jou jezelf zit en niet in een kerkbankje...
en tegen het (eventuele) uit huis schoppen
hoef je maar drie dingen te zeggen... drugs sex en criminaliteit...
en als dat niet helpt dan moet je wat harder worden en zeggen dat het tegen je wil dwingen en dreigen
een soort mentale verkrachting is...
Verwijderd
Het is maar wat je er zelf van vind, maar heb jij er 104 uur voor over om de band met je ouders te redden? Ik wel!
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
klopt niet wat je zegt peter, want zijn broer is 23 en wordt ook aan zijn kop gezeurd om mee naar de kerk te gaan.Het is maar wat je er zelf van vind, maar heb jij er 104 uur voor over om de band met je ouders te redden? Ik wel!
dus hij komt nooit van dat christelijke gezeik af
Ik zou het volgende zeggen:
Pap, ik zie de kerk als een soort college in een groot klaslokaal.. Er wordt daar met een hoop "theorie" (lees: theologie) gegooit waar ik niet mijn eigen visie over kan maken.
Ik vind dat ik thuis en in mijn vrije tijd er veel meer aandacht aan kan schenken als ik zelf met het geloof bezig kan zijn. De kerk daarbij is een bijzaak. Ik hoef niet naar de kerk te gaan om te kunnen geloven; voor jou moet ik naar de kerk om te laten zien dat ik gelovig ben.
Wat is beter?? Naar de kerk toe gaan met tegen zin met de kans dat ik tegen het geloof ga keren of dat ik niet naar de kerk ga en het geloof volgens mijn eigen visie kan onderhouden. Ik denk dat God dat liever heeft.
maw. gewoon gaan zeuren dat je niet perse naarde kerk hoeft om te geloven.
Krypt ->>
Volgens onze foking dominee hond heb je perse een gemeente nodig om te geloven.. Daar ben ik ook al eens mee in discussie gegaan. Maar met zo'n vent kan je nergens over discusren, want alles wat hij vindt is zo.
Ik moet dus van jou zeggen dat ik de kerk dus een negatieve indruk heeft, en dat ik er dan juits nog minder zin in krijg. Dat heb ik ook al 100X gezegd maar ja, ze willen niet luisteren.
En dan zou ik dus net doen ik ik hun geloof geloof, wat ik dus niet doe... Misschien moet ik daar maar eens goed voor uitkomen, maar ik weet niet hoe ze daar mee om zullen gaan.
Verwijderd
[psychopaat modus]sla je vader verrot,knevel je moeder en hou ze 5 dagen gegijzeld in de gangkast.. en de enigste keren dat de deur opengaat is om ze een paar rotschoppen te geven... daarbij duidelijk makend dat jij vanaf nu de dienst uitmaakt in huis
en degene die niet luistert word de kast weer ingeschopt
juzt kidding... niet echt doen hè...
Is geen geloof maar een levensvisie.
Is best grappig; ik heb er ooit eens een boekje over gelezen.. staat een hoop dingen in die ik niet geloof maar er staat ook een hoop in dat ik nu in het dagelijks leven gebruik.
Ik ga trouwens ook nog wel naar de kerk (met kerst en pasen) maar dat doe ik puur voor mijn ouders... ik geloof wel, maar dan op een andere manier... en ten 1e: ik geloof in mezelf en dat is toch wel het voornaamste (kunnen een heleboel mensen niet van zichzelf zeggen!!)
Ook een leuke discussie met iemand die echt fanatiek chisten is:
Eerst flink zeiken over naar de kerk gaan en geloven etc. en dan vragen "als ik niet geloof; ben ik dan een slecht mens??"
(meestal zeggen ze: Ja!)
En dan vragen gaan stellen over andere geloven (Islam; Hindoe; etc) of die dan slecht zijn en of ze satanist zijn ofzo (gewoon een beetje bond maken); heb er een stuk of 3 gehad die zeiden van wel... toen heb ik ze uitgemaakt voor rascist en dat ze zowel het geloof als de mens zelf moeten respecteren voor wat het is... 2 hebben nooit meer slechte dingen gezegt over andere geloven...
Ik lees net pas dat je 16 bent...
Leuk... maar dan mogen je ouder je niet zomaar op straat gooien... (Wat is NL toch geweldig!!)
Ze moeten zelfs als je studeert tot je 27e meebetalen aan de studie als je dat zelf niet kan.. als ze dit niet doen kun je een rechtzaak tegen je ouders aanspannen en dan een zeer grote kans hebben om dat te winnen.
Wet van de onderhoudsplicht heet dat... Mijn broer heeft dus fikse ruzie met mun ouders en krijgt totaal niets.. dan kun je ook bij de studiefinanciering een aanvullende beurs aanvragen als je bewijst dat je totaal geen contact hebt met je ouders en dat ze niets financieren..
voor wie leef jij, voor jezelf of om het voor je ouders aangenaam te maken. Verschil in mening is geen teken van disrespect, vindne hun van wel dan stuur je ze naar school/psycholoog/pastoor
wil je dat allemaal niet en ben je bang dat de realatie een deuk krijgt?
-speel op save, zeg ja en amen en houd voor de rest van je leven je kop.
-krijg wat ruggengraat en ontdek wie je bent en waar je voor staat(your live, live at YOU choose)
voor wie leef jij, voor jezelf of om het voor je ouders aangenaam te maken. Verschil in mening is geen teken van disrespect, vindne hun van wel dan stuur je ze naar school/psycholoog/pastoor
wil je dat allemaal niet en ben je bang dat de realatie een deuk krijgt?
-speel op save, zeg ja en amen en houd voor de rest van je leven je kop.
-krijg wat ruggengraat en ontdek wie je bent en waar je voor staat(your live, live at as YOU choose)
Mijn ouders zullen mij niet zomaar uit mijn heus zetten...
En ik zal binnekort toch maar eens goed met ze gaan praten... Vroeg of laat komen ze er toch achter
Verwijderd
Niet eens zo'n slecht idee.
Niet geschoten is altijd mis...