Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister via fotoking.de 2 accus besteld voormijn G2 camera.
Echter vandaag ontving ik deze mail, en mijn duits is errrug slecht :) :

vielen Dank für Ihren Auftrag. Ich freue mich Ihnen mitteilen zu können,
dass die Ware für Sie reserviert ist und an Sie ausgeliefert wird sobald
Ihre Zahlung bei uns eingeht.
:? Ich habe Ihnen den Auftrag von Nachnahme auf
Vorauskasse umgeändert. Hintergrund: Die holländische Post möchte von Ihnen
zusätzlich 25,00 ? falls Sie die Ware per Nachnahme möchten. Dadurch würden
Versandkosten von 25,00 ? + 19,90 ? entstehen. Bei Vorauskasse entstehen :?
Ihnen nur die Versandkosten von 19,90 ?.
Unsere Bankverbindung:
Konto Nr. 817 143 6 Kreissparkasse Biberach BLZ 654 500 70
Eine Vorabrechnung erhalten Sie in Anlage als Worddatei. Die Überweisung
dauert je nach Bankverbindung erfahrungsgemäß ca. 2-4 Tage.

Bitte geben Sie bei der Überweisung unbedingt die Rechnungsnummer an.
--
Hoe kan ik nu dat geld overmaken?
ik heb postbank, dus gewoon een acceptgiro opsturen met als ingevulde velden het Konto Nr. 817 143 6
Maar hoe weten ze dan welke bestelling van mij betaald is?
Is het kenmerk van de betaling dan dit : BLZ 654 500 70 ???

Wie heeft ervaringen met vooruit betalingen met deze shop, graag wat informatie hoe te betalen. :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

BaRF

bijna kerst

altavista translation :)
Babel Fish Translation, In English:
thank you for your job. I am pleased you to indicate to be able that the commodity for you is reserved and to you is delivered as soon as your payment with us is received. I modified you the job of cash on delivery on vorauskasse. Background: The Dutch post office would like of you additionally 25.00 euro if you the commodity by cash on delivery liked. Thus forwarding expenses of 25,00 euro would develop + for 19.90 euro. With vorauskasse only forwarding expenses of 19,90 euro develop for you. Our bank account: Beaver oh you (:?) receive account No. 817 143 6 district savings bank to BLZ 654 500 70 a Vorabrechnung in system as Worddatei. The transfer takes approx. according to experience 2-4 days depending upon bank account
ik geloof dus dat je onder rembours kunt sturen, maar dan komt er €25 bij (klopt) of het geld kunt overmaken op hun rekening nr 817 143 6, onder vermelding van factuurnummer BLZ 654 500 70. Als ze het geld binenn hebben duurt het nog 2 tot 4 dagen :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 12:15 schreef BaRF het volgende:
altavista translation :)
[..]

ik geloof dus dat je onder rembours kunt sturen, maar dan komt er €25 bij (klopt) of het geld kunt overmaken op hun rekening nr 817 143 6, onder vermelding van factuurnummer BLZ 654 500 70. Als ze het geld binenn hebben duurt het nog 2 tot 4 dagen :+
Bedankt, nu snap ik het wel :)
ik wist helemaal niet dat je dat kon vertalen, handig man !

Nogmaals bedankt. *D

Verwijderd

hou je er wel rekening mee dat je een europese overboeking moet doen met je postbankgirorekening?

je moet op de site van de postbank eerst overschrijvingskaarten aanvragen, (gaan 5 dagen overheen, minimaal) dan die kaart invullen en opsturen/afgeven bij de postbank balie op het postkantoor.

het kost ook minimaal (dacht ik) 10 gulden (5 euro)??

dus het is zeker niet zo makkelijk als je misschien dacht!

Verwijderd

Ik dacht dat zo'n internationale betaling erg ingewikkeld zou zijn, maar het is ( bij de abn amro tenminste ) een fluitje van een cent.

Je hebt allen de code en naam van de bank nodig; en het rekeningnummer en de naam vd begunstigde. In dit geval dus:

Bankcode: 654 500 70 (altijd 8 cijfers, dus dit klopt)
Rekeningnummer: 817 143 6 (is normaal altijd 10 cijfers volgens de helpfunctie van abnamro homenet?)
Naam vd bank: Kreissparkasse Biberach (Biberach is de plaats waar de bank zit; kweenie of je die er ook bij moet vermelden maar het kan geen kwaad denk ik)

Die BLZ is dus niet het factuurnummer!!!

Op deze manier kan je naar heel veel landen (EU, USA en nog wat) goedkoop (5-7 EUR) geld overmaken. In USA noemen ze het "bank wire transfer" en in Duitsland "Überweisung". Op http://www.abnamro.nl/frameset.html?/zakelijk/producten/indexframe-eap staat een stukje uitleg voor abn-amro klanten.

Onderaan staat dat je het factuurnummer duidelijk moet vermelden; dat zal je ook nog wel ergens hebben?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32
Ik kan er nog steeds niet inkomen dat binnen europa het 19,90 + 25 euro moet kosten om iets onder rembours te verzenden. Dit ruikt naar dezelfde praktijken als enkele jaren geleden het bellen naar het buitenland. Hoop dat het nog eens zover komt dat je net als in de VS voor +/- 7dollar binnen heel europa iets kan versturen.

Maar nachname is inderdaad rembours en Vorkasse is vooruit betalen. Heb ook net iets Duitsland besteld, zat daar ook ff mee te worstelen :)
Pagina: 1