[CM] LCD via geluidskaart line out?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Ik zit eraan te denken om een speaker mod te maken want ik wordt een beetje moe van die saaie bakies die nu op m'n bureau staan.
Nou kreeg ik ineens een ingeving om een lcd'tje en knoppen voor winamp in die mods te pleuren.
Het volgende zou dan kunnen:

1. 2 kabels, 1 van de line out en 1 van een seriele, parallele of usb poort.
2. alles gewoon via de line out.

Nou is mijn vraag, is de tweede optie mogelijk? is daar software voor?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Signaal terugsturen via de line-out van je geluidskaart?

Denk niet dattat gaat :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
optie 2 is natuurlijk niet mogelijk, de line out is alleen voor muziek, daar kun je geen data door sturen.

edit: te laat

• NitroX infinity
oef, wordt er een signaal teruggestuurd door een lcd? wist ik niet. :9

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Het is technische gezien mogelijk om, op de knoppen na dan, via Line Out. Het is alleen bijna onmogelijk om het ook te maken :) Gewoon een USB LCDtje met knoppen is wel erg goed mogelijk en niet zo heel lastig te maken ook :) Ik ben er zelf ne ook mee bezig en het LCD enzo is al klaar. Knoppen en software is nu aan de beurt.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 11:45 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
oef, wordt er een signaal teruggestuurd door een lcd? wist ik niet. :9
nee, dat niet, maar het is niet mogelijk om andere dingen dan geluid over de line out te versturen.

• NitroX infinity
oh. ik moet nog veel leren merk ik wel, en ik weet al veel! :'(

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Zoals ze al hierboven zeggen optie 2 is moeilijk maar ik zeg niet dat het niet kan, je zou door die twee draadjes gecodeerde signaal kunnen stuuren en weer bij je speakers decoderen naar geluid en signaalen voor je LCD Afbeeldingslocatie: http://www.freakygamers.com/smilies/s2/cwm/cwm/Up_to_something.gif

Heh... in dat geval moet je hele geluid kaart gaan ombouwen en je mobo zodat ie in de combinatie met je gemodde geluids kaart werk, en als of dat nog niet genoeg is moet je nog signalen coderen :D

Heb je academisch achtergrond op electronika??? Ik dacht het niet Afbeeldingslocatie: http://www.freakygamers.com/smilies/s2/otn/funny/kaboom.gif

Maar eh... laten we slape gelul opzij zetten: Nee dat gaat niet Afbeeldingslocatie: http://www.freakygamers.com/smilies/s2/contrib/lynx/grntongue.gif

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je wilt aan de hand van het geluid wat op je LCD tonen?? Dat is opzich geen probleem hoor.. je kan een win-amp plugin maken die aan de hand van het geluid dus wat cools op je LCD zet..
Ook is het wel mogelijk om aan de hand van het geluid in windows wat op je LCD te tonen, zodat er bij elk geluid (en niet alleen van WinAmp) wat op je LCD gezet wordt.

Heb je enig idee WAT je op je LCD wilt laten tonen? Want dingen zoals volume, du meters etc. zijn er al in de vorm van winamp plug-ins.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NitroX infinity
ik zat te denken aan een spectrum analyzer zoals in winamp zelf en natuurlijk ook nummer/tijd etc.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 18 februari 2002 12:16 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
ik zat te denken aan een spectrum analyzer zoals in winamp zelf en natuurlijk ook nummer/tijd etc.
Die dingen zijn er dus al (in de vorm van win-amp plug-ins).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NitroX infinity
:9 weet ik ook wel dat die er zijn. vraag was dus of 't ook via de line out kon van de geluidskaart.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 11:45 schreef Tadango het volgende:
Het is technische gezien mogelijk om, op de knoppen na dan, via Line Out. Het is alleen bijna onmogelijk om het ook te maken :) Gewoon een USB LCDtje met knoppen is wel erg goed mogelijk en niet zo heel lastig te maken ook :) Ik ben er zelf ne ook mee bezig en het LCD enzo is al klaar. Knoppen en software is nu aan de beurt.
na... een echte tweaker bouwt die schermpies zelf...

Verwijderd

Het kan wel, maar dan moet je goed weteen wat je doet.

2 mogelijke oplossingen (van de velen):

- gebruik QAM om een digitaal signaal te moduleren, en een QAM demoduleator in een uC om je LCD aan te sturen.

- Digitaliseer je audio in je speaker, jaag er een FFT of filterbank overheen, en gooi de output daarvan naar je LCD.

Geen idee waar ik het over heb? Niet aan beginnen dan.
Pagina: 1