kosten bij vooruitbetaling oid bij shop survey?

Pagina: 1
Acties:

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 06:47
dat zou handig zijn, want bij eynstein hoef je bijv. niets te betalen als je vooruit betaald (maar dat kan wel eens foutgaan, bij mij natuurlijk :))

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

..en dan meteen kosten bij paketten boven de 2 kilo, kosten bij aanschaf voor 2000 euro of meer, kosten bij betaling met creditcard, kosten voor priority mail, kosten voor verzending naar het buitenland, kosten vo.. etc.

Lijkt me niet erg handig eerlijkgezegd.

Professioneel Hyves-weigeraar

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 06:47
oke :'( je hebt een punt :D

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-03 21:19
Ik wil hier geen nieuwe post voor openen aangezien het dus een oude koe die ik uit de sloot vis.
Ik vind de post van wouter tinus niet helemaal correct. Het klopt inderdaad dat als je het doortrekt je wel 20 verschillende zendwijzen erin kan zetten, maar over het algemeen bieden bedrijven toch 2 mogelijkheden: vooruitbetaling en rembours. Ik denk ook dat meer dan 95% van de bestellingen op die manier worden betaald. Hoe de verhoudingen zich tussen die twee liggen zou ik niet weten. Er staat me iets van bij dat er een poll over is geweest, maar ik kan geen poll zoekfunctie vinden.

Anyway, de mensen die dus graag vooruitbetalen hebben eigenlijk helemaal niets aan de verzendkosten die in de survey staan. Je kan er vaak wel wat van afleiden, maar als het bij een bedrijf bijvoorbeeld niet mogelijk is om onder rembours te bestellen, dan verdwijnt het bedrijf uit de lijst van alternatieven wanneer je bestelkosten mee wilt rekenen. Over het algemeen gebruik ik dus de bestelkosten van tweakers niet en ga ik steeds op de site van de verkoper kijken wat de kosten zijn.

Als je dan de vooruitbetaalkosten opneemt in de database dan zou je dus bij het uitrekenen van je winkelmandje kunnen kiezen tussen verzending onder rembours, verzenden na vooruitbetaling en betaalwijze maakt niet uit.

Ik weet dat je meestal met allemaal tegenargumenten en flames belaagd wordt door de devs/admins als je een feature request doet (op de meeste fora van sites/programma's), dus deze post is puur bedoelt als 'extra inspiratie', niet als feature request. In mijn mening zou het de survey beter maken, maar het gaat er natuurlijk om dat iedereen dat vindt en dan met name degenen die het maken.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er is inderdaad een poll over geweest en daaruit bleek dat veruit het grootste deel van de bezoekers rembours verkoos boven andere manieren van betalen. Meerdere verzendkosten in de database opnemen, gebruikers daar keuzes tussen laten maken etc. wordt allemaal een beetje ingewikkeld lijkt me. Verder denk ik dat de meeste mensen alleen vooruit betalen bij winkels die ze kennen en vertrouwen, en daarvan zullen ze de verzendkosten ook wel kennen :).

Professioneel Hyves-weigeraar