Rare balk TV out

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een Hercules 3d Prophet 2 Titanium met TV out. Alleen als ik op TV out overschakel komt er steeds een donkere balk door de TV schuiven. Wie weet wat dat kan zijn? De TV is verbonden met een tulp kabel dacht ik (7 mtr)

Ik gebruik TV tool 5.5

WAt kan het zijn?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Zou een aardlus kunnen zijn.
Heb je tussen je tv en computer nog meer kabels lopen?
(geluid ofzo, kijk eens wat ie doet zonder die kabels)
Verder kan je kijken wat er gebeurt als je je computer of je TV andersom in het stopcontact doet.
Misschien zit je TV op een andere groep.
Hoeft eigenlijk geen probleem te zijn,
maar je kan het proberen.
Probeer eens met een verlengsnoer je TV aan te sluiten op hetzelfde stopcontact als je computer.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Het kan zijn dat de TV-out chip van je videokaart niet overweg kan met je TV.
Ik had eerst een TNT Ultra videokaart met Chrontel TV-out chip en dit werkte altijd uitstekend met mijn al wat oudere Aristona TV. Later kocht ik een Leadtek GF3 TI200 en ik had rollende stoorstrepen op mijn beeld en dit was met geen mogelijkheid te verhelpen. Andere kabel, geaard/niet geaard stopcontact, met/zonder geluidskabels, beeld was niet goed te krijgen. Leadtek omgeruild voor een andere Leadtek, zelfde verhaal. Toen een Asus 8200 TI200 gekocht. Die heeft een Philips TV-out chip. Aangesloten, prima beeld. Zoals gezegd sommige merken TV-out chips kunnen niet goed overweg met sommige merken van wat oudere TV's.
Leen van iemand een Videokaart met een ander merk of type TV-out chip en kijk wat hij doet
Als je kaart eerst wel goed werkte en het daarna slecht is gaan doen, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, want dan ligt het niet aan de TV-out chip