[ACCES] referentiele integriteit in ASP of ACCESS

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik heb een database gebouwd die via ASP moet worden geraadpleegd en bewerkt (wijzigen en verwijderen). moet ik nu in Access de referentiele integriteit en cascade delete/update instellen, of geeft dit fouten bij het verwijderen vanuit een ASP page?

kan ik beter vanuit ASP handmatig alle gerelateerde records verwijderen?

dus, op Access niveau (gaat dat goed) of zelf doen op ASP niveau?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het makkelijkste/veiligste/efficientste is om het door access te doen. Zorg wel dat je in ASP de eventuele foutmeldingen afvangt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• chaozz
Op maandag 18 februari 2002 11:22 schreef Janoz het volgende:
Het makkelijkste/veiligste/efficientste is om het door access te doen. Zorg wel dat je in ASP de eventuele foutmeldingen afvangt.
en hoe doe ik dat?

Verwijderd

Door in acccess in het relatie diagram de goede relaties te tekenen en daarva referentiele integ. aan te zetten, en ook Cascade Update en Casc. delete aan te zetten. Dan houd Access alles automagisch bij.

• chaozz
Op maandag 18 februari 2002 13:01 schreef KoenM het volgende:
Door in acccess in het relatie diagram de goede relaties te tekenen en daarva referentiele integ. aan te zetten, en ook Cascade Update en Casc. delete aan te zetten. Dan houd Access alles automagisch bij.
ja. dat weet ik. maar hoe reageert ASP daarop? geeft die foutmeldingen? hoe vang ik die af?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op maandag 18 februari 2002 13:21 schreef chaozz het volgende:

[..]

ja. dat weet ik. maar hoe reageert ASP daarop? geeft die foutmeldingen? hoe vang ik die af?
Zolang je je netjes aan het database model blijft houden krijg je geen foutmeldingen. Dus inserts/updates/deletes op de juiste tabellen uitvoeren geeft geen problemen lijkt me.

Fouten afvangen gaat in VB via ON ERROR GOTO FoutAfhandeling: Maar das meer een red middel als je jezelf al in de problemen hebt gewerkt.

|_____vakje______|

• chaozz
Op maandag 18 februari 2002 13:25 schreef CyberSnooP het volgende:

[..]

Zolang je je netjes aan het database model blijft houden krijg je geen foutmeldingen. Dus inserts/updates/deletes op de juiste tabellen uitvoeren geeft geen problemen lijkt me.

Fouten afvangen gaat in VB via ON ERROR GOTO FoutAfhandeling: Maar das meer een red middel als je jezelf al in de problemen hebt gewerkt.
ok. thanx y'all

Pagina: 1