Toon posts:

linux wil niet op een Compaq Presario 1214NE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik linux Suse 7.3 op mijn laptop wil installeren loopt hij steeds vast op starting hardware detection???:'(

Mijn h-disk is 14GB opgedeeld in 2 partities 1 x 4 GB windows2000 Prof en de andere heb ik door linux zelf laten partitioneren.

Verwijderd

Ik heb mijn Compaq Presario XL144 wel aan de praat gekregen met Redhat. Ook mijn Compaq Evo N600c werkt op Redhat Linux en op Debian.

Ik geef je dus veel kans dat het bij jou ook moet lukken. Kijk eens op: www.linux-laptop.net

Verwijderd

Topicstarter
ik weet op welke hardware hij blijft hangen op de USB hub ( intern op het moederbord ). Wat kan ik hier aan doen is er ergens een patch te downloaden of ...???

Verwijderd

Zorgen dat hij opstart zonder usbsupport. Zorg dat je voor het booten in een shell komt (met bijvoorbeeld grubb kan dat dacht ik) en dan opstarten met linux -nousb.

Verwijderd

Topicstarter
hoe start ik dat grubb op.... of waar download ik dat..??

Verwijderd

Grubb is de nieuwe bootmanager van Redhat, vergelijkbaar met LiLo dus. Probeer het eens op ftp.nluug.nl ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik tik bij het booten van linux: linux -nousb
en hangt hij bij de volgende regel... starting hotplugging service [usb

Verwijderd

Topicstarter
niet vergeten dat ik met Suse werk he

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

usb ff uitzetten in bios

Verwijderd

Topicstarter
helaas heeft compaq uitgekleden biosen en bestaat de optie usb uitzetten niet :( kwerk namelijk op een laptop compaq presario 1214NE - maar kan ik geen bios flashe ofzoiets of lukt dat niet bij een laptop..??

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij helpen....?? :(

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand met ideeen die ik kan proberen????

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 13:19 schreef CoolBlue het volgende:
Nog iemand met ideeen die ik kan proberen????
Je zou een kernel kunnen compilen zonder USB support?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
daar komt hij nog niet eens

ik zou zeggen probeer ff een andere distro

Verwijderd

als dit tijdens de installatie is dan heb je denk ik best wel een probleem. Probeer in de rescue mode installatie te komen (soort van single-user-mode), en probeer van daaruit eens de installatie te starten (is gewoon een executable op de CD). Kan wel zijn dattie dan de helft van je hardware niet herkent (omdat dat dus normaal zou worden gedaan tijdens het bootuppen), maar dat is vrees ik eventjes niet anders...

Staat er op redhat.com anders niet een alternatieve bootupdiskette die dit probleem omzeilt ofzo, redhat wil nog wel eens "patched installation disks" uitbrengen als update, geloof ik...
Pagina: 1