core voltage

Pagina: 1
Acties:

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
Ik heb hier een P3 1Ghz op http://www.digicomgroup.com/Products/Motherboard/PRO%20694%20MB.htm <-- dat moederbord

nu loopt het hele systeem zo brak als wat en heb ik na het installeren van een een hardware monitor gezien dat het processor core voltage schommelt tussen de 1,74 en de 1,78 volt

ligt hier ergens de oorzaak van mijn problemen ? (veel bsod's (win98se))

verder zit er in:
256 mb ram
2 hd's
brander
cd rom
geforce 2mx
sound blaster live

dit alles op een voeding van 300 watt

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Standaard voltage van een PIII coppermine is 1.75V, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen..

Misschien brak geheugen ofzo?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
eerst ff geheugen testen, denk dattet aan je mobo ligt, merk is me ook nie bekend, kijk ff of dr een nieuwe bios voor uit is.

• ZtaaB
hhm denk het niet, is een nieuw bankje van 256 mb en heb ook een paar andere geprobeert :?

hier @ work weet eigenlijk niemand het meer :o

ohja, de bios is al verruild voor de nieuwste versie, dus dat kan t ook niet zijn

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Heb je je Slotket-convertor al eens vervangen ? Die dingen kunnen vaak voor de meest obscure problemen zorgen. Bovendien: Bij een FSB=133 MHz. kun je maar beter een kwalitatief goeie convertor nemen..

Succes!

-edit- ik zie dat het bord zowel Slot1 als Socket370 is... Aaaarghhhh, dan heb je dus waarschijnlijk geen Slotket.. Maar die borden zijn sowieso geen toppunt van lekkerheid.

Ik heb geen idee dus, behalve je mobo

• ZtaaB
hhm hehe, nu doet ie helemaal nix meer :P

we ruilen het systeempje om voor een dell precision 220 :9~

Pagina: 1