Athlon XP's ontwikkelen minder warmte, dus ik zou die kiezen, maar ik denk dat de TB 1400 sneller is.
They made me do it.
Van dat schijnbare snelheidsverschil merk je praktisch nul.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Een AMD XP 1333+ draait net zo snel als een TB op 1400 MHz.
Maar de instructieset is anders en daarom kunne er in verschillende applicaties snelheidsverschillen zijn anders dan de 1333/1400 * 100 = uhm 5 %
(ff geen rekenmachine bij de hand), oftwel het verschil is er laag en de XP blijft veel koeler (mn TB met veel koeling is 50 graden, binnenkort na CM > 45 als het goed is(offtopic)), daarom zou ik voor de XP gaan.
Maar de instructieset is anders en daarom kunne er in verschillende applicaties snelheidsverschillen zijn anders dan de 1333/1400 * 100 = uhm 5 %
nou ik heb een ander probleem,
mijn Athlon TB 1400 doet het niet (komt denk ik om dat er wat artic ziler 2 langs de chips naast de core zit (de core is ook een heel klein beetje afgebrokkelt
)
maar nu heb ik dus die Athlon Xp 1333 (1500+) er op zitten dus tje.
dus daar moet ik starks michien tussen kiezen.
weet iemand ook welke het beste is te overclocken?
die 1400 kreeg ik op 1600 en die Xp kreeg ik op (lockt)op 1550 (fsb van 155)
mijn Athlon TB 1400 doet het niet (komt denk ik om dat er wat artic ziler 2 langs de chips naast de core zit (de core is ook een heel klein beetje afgebrokkelt
de XP is dan snellerOp maandag 18 februari 2002 11:25 schreef marco25 het volgende:
nou ik heb een ander probleem,
mijn Athlon TB 1400 doet het niet (komt denk ik om dat er wat artic ziler 2 langs de chips naast de core zit (de core is ook een heel klein beetje afgebrokkelt)
Ja hoor ik zonder vmod doet hij de 1600 (unlocked BTW)
Probeer als me Abit KR7A(+Vmod) er is hoever hij dan komt ...denk wel de 1670 of zo
Probeer als me Abit KR7A(+Vmod) er is hoever hij dan komt ...denk wel de 1670 of zo
Turn it off and on again.
Verwijderd
DE XP heeft ook als extra sse... reken maar dat de XP op een lagere clocksnelheid zeker sneller is dan een standaard TB
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de Xp ongeveer 10% sneller is dan de TB op gelijke snelheid
Turn it off and on again.
Verwijderd
Volgens AMD slaat die PR rating op de TB core, dus een 1600+ is ongeveer gelijk aan een TB op 1600 Mhz. Nou is dat in de praktijk vaak niet, maar het geeft je wel een idee
Tuurlijk voor de XP gaan, veel betere instructieset, produceert minder warmte, ontploft minder gauw
en is ook nog eens ietsjes sneller.
Dondervolgels zijn sowieso al uit de productie, en dat zegt wel wat
Dondervolgels zijn sowieso al uit de productie, en dat zegt wel wat
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Pagina: 1