Toon posts:

Hoe lang bestaat de aarde al?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
????

Verwijderd

Dat is niet bekend. Maar geschat word de aarde op 5 miljard jaar oud.

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Hm, dat is wel heel erg veel 5 miljard jaar he? Zeker omdat de zon 4,5 miljard jaar oud is...

Ik weet niet hoe oud de aarde is, maar het moet ergens binnen 4,5 miljard jaar zijn

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Volgens verschillende bepalingen is de aarde tussen de 3 en 4 miljard jaar oud. Best wel oud dus.

Verwijderd

Hoe weet jij nou weer hoe oud de zon is. Het is gewoon giswerk, dus kan jij niet zeggen dat mijn veronderstelling vout is.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De aarde en de zon zijn ongeveer even oud. (zal niet meer dan 100 miljoen jaar uit elkaar liggen).

en onze zon bestaat al 4,6 miljard jaar. dat kunnen ze zien aan de hoeveelheid materie er verbrand is om iets.

Hij zal ook opzwellen tot een rode reus over +/- 4,3 miljard jaar.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Verwijderd

Kan wel kloppen wat Dirk-Jan zegt. Nu is de zon stabiel omdat enerzijds zijn eigen zwaartekracht en anderzijds zijn (naar buiten blazende) kernreacties met elkaar in evenwicht zijn. Wanneer te veel massa verbruikt is delft zijn eigen zwaartekracht het onderspit en zwelt ie op. Ik dacht dat ie dan zelfs zoveel opzwelt dat de aarde gewoon opgeslokt wordt door de zon.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ja dat klopt, en ook mars en de astroide gordel worden opgeslokt.

jupiter zal dan binnen 500 miljoen jaar in de zongetrokken worden.

dus als dat gebeurt is in een klap ons halve zonnestelsel weg.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Ben er dan toch niet meer.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waar wilde je tegen die tijd heen gaan dan? :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Belgie?
;)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 15:00
Naar de tweaker hemel :P

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Ik dacht dat ie dan zelfs zoveel opzwelt dat de aarde gewoon opgeslokt wordt door de zon
Aarde wordt waarschijnlijk net niet opgeslokt, maar op het moment dat de zon helemaal opgezwollen is (over ca. 4,3 miljard jaar) is het op aarde wel enkele duizend graatjes celcius..

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

is het op aarde wel enkele duizend graatjes celcius
tsja probeer dan je CPU maar es koel te houden!

Maar ik denk dat we over 4,3 miljard jaar (wat ik me totaal niet voor kan stellen, ik bedoel, we hebben pas grofweg 3 millennia beschaving, en 50 jaar high-tech) al lang weg zijn, of dood zijn

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Ikke wel hoop ik.

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 09:19
dood of weg...

We hebben pas 50 jaar high tech. Moet je eens bedenken hoe high die tech over een paarduizend jaar, een paar miljoen of een paar miljard jaar is....

maar dood is natuurlijk ook een goeie mogelijkheid ;)

Verwijderd

Te lang maar zal binnenkort sterfen....

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Over 4,3 miljard jaar bestaat de mensheid echt niet meer!
Alleen nog maar natuur wat tegen radioactiviteit kan.

Verwijderd

Wel erg pessimistisch Mastermind,
bovendien tegen die tijd heeft radioactieve vervuiling zichzelf al opgelost. De meeste van deze stoffen zijn dan al vervallen.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Apoc2 wrote:Wel erg pessimistisch Mastermind

*PaPa points at planet reality*

Op elk antwoord rijzen een aantal nieuwe vragen...dit principe is ook van toepassing op elke menselijke creatie.
(vb; uitvinder auto -> mileuvervuiling)
Zo zal de mens niet kunnen voorkomen dat hij zijn eigen ondergang tegemoet gaat.

Verwijderd

[off topic]

Nou wat zou het, als we de boel te veel vervuilen heffen we ons zelf als het ware op waardoor de natuur weer kan herstellen. Das gewoon kwestie van natuurlijk evenwicht.

Net als de overbevolking. Klinkt misschien hard maar ook dat lost zichzelf op. Als jij denkt dat hete helemaal fout gaat als hier 20 kiljard mensen rondlopen dan zou je best eens gelijk kunnen hebben. Veel mensen zullen sterven aan honger etc etc. En vervolgens daalt het bevolkingsaantal weer. Zo gaat dat met populaties in de dierenwereld al jaren.

Maarre ik heb er veel vertrouwen in dat het niet zo ver komt en dat de techniek ons zal redden van de meeste ellende.

[/off topic]

Verwijderd

Over 4,3 miljard jaar bestaat de mensheid echt niet meer!
Alleen nog maar natuur wat tegen radioactiviteit kan.
Tegen die tijd zwerven we al lang als parasieten door de ruimte, opzoek naar andere planeten die we kunnen vernietigen met onze 'superieure' techniek.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Apoc2: Theoretisch zouden wij ons zelf kunnen beschermen met de technische kennis die we bezitten en nog gaan verwerven.
In praktijk echter wordt het een heel ander verhaal. Vb: wat weerhoud ons ervan om over te stappen op zgn. 'groene energie'? In meeste gevallen is $$$ de hoofdoorzaak. De kosten van een zonneboiler bijvoorbeeld is een meervoud van een standaard boiler. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op als je weet dat het zichzelf terugverdient op de lange termijn. Mijn punt is dus dat ondanks onze technische en vooruitstrevende kennis op dit gebied, wij er met z'n allen niet in slagen om (op dit moment) ook maar een fractie van een 'groene wereld' te creeëren.
Ik hoop dat dit in de toekomst andere vormen aanneemt maar ik vrees het ergste zolang de grote machthebbers (verzekeringen/oliemaatschappijen etc) deze ideeën niet ondersteunen of zelfs tegenwerken.

Verwijderd

Ik heb het over technieken als nanotechnologie etc. Als het goed is verliest geld dan elke betekenis.

Verwijderd

geen gelovigen hierro ? de meesten zullen dan zeggen dat ie 10.000 jaar is. 'k heb ook es naar een jehova getuige geluisterd, had ie het hel verhaal gehouden gooide ik de deur dicht: lol
Maar ik ga er van uit dat de aarde 5mrd jaar oud is
Pagina: 1