Brommende DVD's

Pagina: 1
Acties:

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 09:56

GerriT

Dusss......

Topicstarter
Hola,

Ik heb een probleempje met het afspelen van DVD's op mijn TV.

Ik heb een Jaton Hollywood Plus kaartje doorgelinkt naar mijn TV en Stereo.
Als mijn PC of monitor in een geaard stopcontact zit, dan hoor je een enorm irritante brom uit alle speakers komen. Stop je de PC en monitor in een ongeaard stopcontact dan is het weg en kan je perfect DVD's kijken op de TV met Dolby Surround erbij.

Het gebeurt overigens niet wanneer ik DVD's gewoon rechtstreeks op mijn PC kijk...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, want ik doe mijn PC toch liever in een geaard stopcontact.

:) Thanx :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Duidelijk een aardlus...

Je hoeft eigenlijk maar 1 apparaat te aarden, de aarde wordt toch doorgelinkt via de ground van alle stekkertjes dat de pc, stereo en tv aan elkaar linkt...

Die brom zal wel komen omdat er een potentiaal verschil tussen de aarde van het stopcontact en de mantel van de centraal-antenne zit...

Beste is om je computer op 1 punt te aarden..

[edit]
Trek de CAI er eens uit... als dan de brom weg is dan zit daar het probleem...

Pvouput live

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 18 februari 2002 10:11 schreef Krypt het volgende:

[edit]
Trek de CAI er eens uit... als dan de brom weg is dan zit daar het probleem...
Hoe zou je dat dan oplossen? Cai-aarde met je eigen aarde ofzo verbinden? :?

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Komt inderdaad erg vaak voor: een aardlusje. Ik zou zeggen, laat gewoon je computer ongeaard, of gebruik optische kabel naar je receiver. Optische kabel kan namelijk niet de aardlus naar de receiver overbrengen.

//edit: flauwekul wat ik hier zit te typen, die Hollywood kaart heeft hoogstwaarschijnlijk geen optische uitgang |:(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Op maandag 18 februari 2002 10:37 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Hoe zou je dat dan oplossen? Cai-aarde met je eigen aarde ofzo verbinden? :?
Kan je doen maar of dat zo goed is weet ik niet... gewoon de aarde van je computer afhalen.. wordt toch wel geaard via de mantel van de CAI

Pvouput live

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
Nope, die holywood kaart heeft een S-VHS uitgang en een Analoge sound en Digital 5.1 uitgang.

Ik gebruik nu dus de analoge, omdat mijn versterker geen Digital 5.1 ondersteund :'(

Verwijderd

Probleem komt vaak voor, inderdaad vaak de aarde van de coax kabel. Je kunt bij de gemiddelde electronicazaak een heel simpele oplossing kopen in de vorm van een Ground-breaker. Deze zet je tussen de coax kabel (gewoon inpluggen) en klaar, probleem meestal opgelost. De kosten vallen erg mee, ik geloof toen 17 piek ofzo, zal een euro of 8 zijn). Je hebt ook wand cai dozen waar zo'n filter inzit, die zijn wat duurder.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op maandag 18 februari 2002 10:56 schreef sjors73 het volgende:
Je kunt bij de gemiddelde electronicazaak een heel simpele oplossing kopen in de vorm van een Ground-breaker. Deze zet je tussen de coax kabel (gewoon inpluggen) en klaar, probleem meestal opgelost. De kosten vallen erg mee, ik geloof toen 17 piek ofzo, zal een euro of 8 zijn).
Ow gunstig!!! Ga ik ook eens naar kijken, dit is natuurlijk een veel mooiere oplossing. Morgen maar ff naar de Display :P

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 10:56 schreef sjors73 het volgende:
Probleem komt vaak voor, inderdaad vaak de aarde van de coax kabel. Je kunt bij de gemiddelde electronicazaak een heel simpele oplossing kopen in de vorm van een Ground-breaker. Deze zet je tussen de coax kabel (gewoon inpluggen) en klaar, probleem meestal opgelost. De kosten vallen erg mee, ik geloof toen 17 piek ofzo, zal een euro of 8 zijn). Je hebt ook wand cai dozen waar zo'n filter inzit, die zijn wat duurder.
Yeah !
Dat ga ik eens effe checken :)
Pagina: 1