Toen ik mijn netwerkje wou installeren, begon een vriend over reflecties in het overdrachtsmedium(of zoiets), nu is mijn vraag, wat is het, en kan het kwaad?
Bedoelde hij misschien interferentie?
Dat betekent namelijk dat er door magnetische invloeden fouten kunnen ontstaan in de informatie die over de kabel gaat.
Er kan bijvoorbeeld packetloss e.d. optreden.
Als je cat 5 utp (unshielded twisted pair) kabels gebruikt, ben je meestal wel veilig, zolang je niet de kabels langs bijvoorbeeld stroomkabels legt, of "zware" apperaten/machines.
Is dit toch nodig, dan kun je STP (shielded twisted pair)kabels gebruiken.
Deze zijn minder gevoelig voor interferentie, maar ook een stuk duurder.
Die zou ik dus alleen maar gebruiken als het echt nodig is.
Dat betekent namelijk dat er door magnetische invloeden fouten kunnen ontstaan in de informatie die over de kabel gaat.
Er kan bijvoorbeeld packetloss e.d. optreden.
Als je cat 5 utp (unshielded twisted pair) kabels gebruikt, ben je meestal wel veilig, zolang je niet de kabels langs bijvoorbeeld stroomkabels legt, of "zware" apperaten/machines.
Is dit toch nodig, dan kun je STP (shielded twisted pair)kabels gebruiken.
Deze zijn minder gevoelig voor interferentie, maar ook een stuk duurder.
Die zou ik dus alleen maar gebruiken als het echt nodig is.
Dat zal het wel zijn, dank je wel voor je informatie.
Kzal het hem nog eens vragen voor de zekerheid
Kzal het hem nog eens vragen voor de zekerheid
Kan ook zijn dattie 't over coax kabel had; daar moet je aan de uiteinden terminators plaatsen om reflecties te voorkomen.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ow? Waarom precies?Op maandag 18 februari 2002 12:24 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Kan ook zijn dattie 't over coax kabel had; daar moet je aan de uiteinden terminators plaatsen om reflecties te voorkomen.
Heel eenvoudig : als jij een signaal uitstuurt, en dat "kaatst" terug van het uiteinde van de kabel (wat dus gebeurt als je daar geen afsluit-weerstand op plaatst), dan komt er dus een zwakkere versie van je oorspronkelijke signaal met enige vertraging op je kabel te staan. Hierdoor krijgen je netwerk-kaarten 2 signalen door elkaar heen te verwerken, en snappen er niets meer van. Bij korte kabeltjes kun je de gok nemen omdat dan de vertraging zo klein is dat oorspronkelijke signaal en reflectie-signaal over elkaar vallen, maar bij langere kabels is je communicatie volledig weg. Dit geldt niet alleen voor de verschillende versies van coax (bijv. Ethernet), maar ook voor SCSI-kabels.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Anders owrden de packets niet terug gebounced. Een coax netwerk is altijd een ring.
Als er geen terminator is om de ring af te sluiten, vallen je pakketjes van je lijntje af (heb ik iig altijd geleerd)
Als er geen terminator is om de ring af te sluiten, vallen je pakketjes van je lijntje af (heb ik iig altijd geleerd)
Een ring is volgens mij gesloten; misschien moet je aan je vrouw vragen of je'm nog weer een keer mag zienOp maandag 18 februari 2002 13:06 schreef Koffie het volgende:
Anders owrden de packets niet terug gebounced. Een coax netwerk is altijd een ring.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik heb wel eens voor de gein een behoorlijke lang 10Base-2 segment rondgesloten (ca. 50m). Je gelooft niet hoe gek je netwerk wordt als het eerste pakketje de kabel opgaat.Op maandag 18 februari 2002 13:06 schreef Koffie het volgende:
Ethernet is een bus-structuur, waarbij de stations aan een "zijtak" van de kabel hangen.
TokenRing is wel een ring, maar die ring is niet een doorlopende kabel, maar gaat door elke netwerk-kaart heen. Een pakketje ("token") gaat de ring rond, van kaart naar kaart.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Coax is twee polen... een terminator verbindt deze (met een weerstand)... wat maakt dat? Juist...Op maandag 18 februari 2002 16:41 schreef Brahiewahiewa het volgende:
[..]
Een ring is volgens mij gesloten; misschien moet je aan je vrouw vragen of je'm nog weer een keer mag zien
maar koffie's verhaal is idd fout, het gaat er om dat als je een electrische spanning wilt overdragen, je altijd een + en een - moet hebben, en daar ergens een verbinding tussen.
Pagina: 1