Toon posts:

Duron 1200 of TB 900 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn familie wil hun pc upgraden. Het is een Pentium3 500 met alles onboard (tnt2, sound) alleen hun netwerkaart is niet onboard.

Nu willen ze een nieuwe kast + mobo + cpu + ram + video + soundkaart halen. HD (40gb) dvd en cdrw die houden ze.

Ik had voor niet al te veel geld dit systeem samen gesteld:

MSI K7T Turbo Limited
256 SDRAM (ze hebben zelf nog 128 thuis - pc 100)
Athlon 900 - Duron 1200 (allebei even duur)
MSI GeForce3 Ti 200 TDH
SB Live 5.1

Wat kan ik beter nemen: een duron 1200 of tbird 900?

Ze zijn beiden even duur...

Mij lijkt de duron 1200 omdat hij gewoon 300mhz meer heeft...

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik zou voor de Duron gaan, deze beschikt over de nieuwe Morgan core, terwijl een Athlon 900 met een "oudere" Thunderbird core.

Good goan

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=7]

Tevens topictitle editted

DIT IS MIJN WEBSITE

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zou ook voor de Duron gaan, gewoonweg omdat hij ook een nieuwe core heeft ja. :)

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn systeem ge-upgrade van Athlon 800 naar Duron 1200. Het resultaat is redelijk, maar enorme verschillen moet je niet verwachten. Ik denk dat je meer snelheidswinst kunt halen in de aanschaf van een snelle hdd, dat is vaak de bottleneck IMHO.
Maar al met al zou ik wel voor de Duron gaan, het scheelt toch net weer iets. En was die Duron niet beter over te klokken? :)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op maandag 18 februari 2002 10:03 schreef Shivo het volgende:
Ik heb vorige week mijn systeem ge-upgrade van Athlon 800 naar Duron 1200. Het resultaat is redelijk, maar enorme verschillen moet je niet verwachten. Ik denk dat je meer snelheidswinst kunt halen in de aanschaf van een snelle hdd, dat is vaak de bottleneck IMHO.
Maar al met al zou ik wel voor de Duron gaan, het scheelt toch net weer iets. En was die Duron niet beter over te klokken? :)
7200rpm harde schijf is zeker een aanrader erbij, maar je zei dat je je harde schijf bewaarde? (ps ik raad koeler op 7200rpm aan )
Verder zou ik altijd wat meer ram erin gooien.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Zeker en vast Duron... Je kan 'm makkelijk oc'en tot 1360 en die Athlon900 geraakt daar wellicht maar moeilijk.

De performance van de Duron is erg goed (vind ik dan) en warm wordt 'm ook al niet.

Met de Duron heb je een ingebouwde temp-sensor en SSE-instructies. Twee zaken die in de Athlon900 ontbreken. IMHO zijn die de moeite waard...

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Als Donderknol zijn topic nog kan terugvinden>

Ik zou die MSI vervangen door een ECS K7S5a bordje (met of zonder NIC kost da ongeveer hetzelfde) en van de winst een 256 MB DDR DIMM kopen. Das sneller dan 384 MB PC100 SDRAM, tenzij je heel intensief gaat fotosjoppen.
Die 128 MB moet je dan maar op Ebay/Ricardo verkopen aan de hoogst biedende. (Je wil niet weten wat ik laatst voor 2x64 MB PC66 heb gevangen) >:)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 10:19 schreef victorvo het volgende:
Als Donderknol zijn topic nog kan terugvinden>

Ik zou die MSI vervangen door een ECS K7S5a bordje (met of zonder NIC kost da ongeveer hetzelfde) en van de winst een 256 MB DDR DIMM kopen. Das sneller dan 384 MB PC100 SDRAM, tenzij je heel intensief gaat fotosjoppen.
Die 128 MB moet je dan maar op Ebay/Ricardo verkopen aan de hoogst biedende. (Je wil niet weten wat ik laatst voor 2x64 MB PC66 heb gevangen) >:)
Tja ik pakte maar 256 sdr omdat ram zo duur is tegenwoordig :'(

Ik heb zelf een tijde 256 gehad in mn tb 1333 en dat was meer dan voldoende...

presteert die ECS beter dan die MSI (hij heeft wel ddr en msi niet) Ik heb die msi zelf en ben er erg tevreden over...
Kan ik btw niet net zo goed een Soltek halen? Die zijn ook goed en goedkoop..!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op maandag 18 februari 2002 09:53 schreef Thund3rKn0L het volgende:

256 SDRAM (ze hebben zelf nog 128 thuis - pc 100)
het moederbord ondersteund pc133 geheugen, je koopt 256 sdram pc133, je zet er 128 pc100 bij
dan heb je 384 sdram pc100

256 pc133 is beter, trust me, het is sneller.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11

Opa

Nu Multifocaal!

Hier heb je een test met Sandra Specs van de ECS met DDR ram.
Hier nog een test.

Ik denk dat de ECS ongeveer gelijk presteert aan een Soltek met DDR maar zo een kost nog minimaal 133 Euro, terwijl ik een ECS koop vanaf 77 Euro. Is gauw verdiend.

En DDR is nog sneller dan PC133.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

DURON

Ik zou DDR nemen is een stuk sneller ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:16 schreef marco25 het volgende:
DURON

Ik zou DDR nemen is een stuk sneller ;)
Wordt je boos als ik zeg dat dit nogal tegenvalt??
Ik heb nu 256mb ddr en ik had 384@133 SD. Verschil is niet echt duidelijk merkbaar maar ik heb het idee dat ie met 384 SD sneller was.

Verwijderd

yep, verschil valt nogal mee.
Ook ik zeg: duron :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 11:23 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

Tja ik pakte maar 256 sdr omdat ram zo duur is tegenwoordig :'(

Ik heb zelf een tijde 256 gehad in mn tb 1333 en dat was meer dan voldoende...
Idd, RAM prijzen zijn om te :r - maar daar heb je ook baat bij als je die 128MB verkoopt.
presteert die ECS beter dan die MSI (hij heeft wel ddr en msi niet) Ik heb die msi zelf en ben er erg tevreden over...
Zonder meer! De MSI is een goede, maar was al niet de snelste KT133A chipset mobo. De ECS K7S5A heeft een mem cotroller (SiS735) die alleen door de KT266A & nForce420 overtroffen wordt, ruim beter dan alle KT133x, KT266 en AMD760 chipsets. Bovendien kun je net zo goed de K7S6A nemen, kost maar een tikje meer, maar presteert 2 a 3% beter, gelijk aan veel nForce/KT266A plankjes (en heeft 3 DIMM slots)
Kan ik btw niet net zo goed een Soltek halen? Die zijn ook goed en goedkoop..!
Erg goed zelfs, de Soltek KT266A mobo (naam ff kwijt) is zelfs zowat de snelste van dit moment voor SoA, maar het kost al gauw 2x zoveel als een K7S5A, of 50% meer dan een K7S6A.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Duron dus, erg makkie om te overklokken, lekker koel (41 stressed) echt fijn procje.

Verwijderd

Op de ecs kan ook onboard sound en lan zitten, is wel prettig, kan me voorstellen dat je ouders het verschil tussen de live en onboard niet merken, maar wel verschil in $$$$$. Bij de ecs hoef je ook niet bang te zijn dat je de Via - Live! bug tegenkomt. Ben zelf iig heel erg tevreden over de ecs. Duron trouwens, heeft ook SSE instructies.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een bord Soltek kwam in de computertotaal wel goed uit de bus. Maar over het algemeen maakt het bijna geen bal uit wat je neemt.

Op de volgende chart van tecchannel.de kan je ook zien dat de Athlon en duron vrij dicht bij elkaar zitten:

[img][url="http://www.tecchannel.de/hardware/740/images/0007038_PIC.gif"]http://www.tecchannel.de/hardware/740/images/0007038_PIC.gif[/url][/img]

Du voor hetzelfde geld zou ik voor de duron gaan ondanks dat de Athlon meer cache aan boord heeft.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
keej thanx voor de reacties...
Pagina: 1