Ik wil een studie Psychologie

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Ik wil een studie Psychologie, heeft iemand dit al gedaan? Wat houd dat in?
Zijn er nog meer studies die er op lijken? Wat zijn je mogelijkheden als je deze studie hebt afgerond?

Lijkt me cool...
Bedankt alvast als je wilt reageren

Verwijderd

Er zijn inderdaad studies die op de lijken. Je kunt bijvoorbeeld HBO Propedeuse Toegepaste Psychologie (PTP) doen. Ik heb dit gedaan aan de Hogeschool IJselland te Deventer: http://www.hsij.nl

check 't maar even uit. Succes.

Verwijderd

Waarom wil je dat doen, om jezelf beter te leren kennen?
Heb ik wel gedaan.
Als je dat dan toch wilt gaan studeren ga dan bedrijfspsychologie doen, is veel werk in te vinden.

• DaVincy
  • Laatst online: 26-01-2019
nee, ik wil het helemaal niet doen om mezelf te leren kennen. Ik wil het juist om andere te helpen.

• nexus
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Ik wil ook psychologie gaan studeren, en ik heb ook al wat onderzoek naar deze studie verricht (stage gedaan e.d.). Ik kan je zeggen dat heel veel mensen deze studie gaan doen (mensen die uitgeloot zijn bij medicijnen) en dat het vrij weinig collegeuren heeft. Verder kan je het in ongeveer elke grote studentenstad studeren. Maastricht is het beste en laat mensen ook zelfstandig werken (2e fase achtig idee) Verder zijn er binnen de studie psychologie heel veel richtingen die je kunt opgaan. Vroeger was er veel werkloosheid in de psychologie, maar tegenwoordig komen er steeds meer banen vrij voor psychologen, vooral in het bedrijfsleven.

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 17:46
[lompe modus]
als je studie psychologie doet, leer je alleen maar handvaten om problemen bij jezelf te vinden. [/lompe modus]

snap je wat ik boedoel ? M'n vriending heeft orthapedagogiek gedaan, en als ik haar klubje vriendinnen eens bekijk, is zij de enige die niet in therapie zit. dan wil ik ook nog even stellen dat er idd vaak mensen psychologie gaan doen die zelf ergens niet lekker zitten.

Maar begrijp me goed, het lijkt mij zelf ook bere interesant. Op school hadden we wat uren psychologie, maar dat was meer in de richting marketing en reklame technologie. dus DA-REAL X : mee eens !
Pagina: 1