ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Dubbelpost fixed. Maar wil je per se een Asus of mag het ook een ander merk zijn?
ben asus gewend...
en meestal zijn ze erg stabiel...
maar als iemand een bord weet wat hetzelfde heeft en ook goed kan overclocken dan mag dat natuurlijk ook
minimum vereiste zijn wel:
moet een p4 northwood op kunnen
moet rdram ondersteunen
moet raid opzitten
liefst geen onboard video / audio
en goed overclockbaar
en meestal zijn ze erg stabiel...
maar als iemand een bord weet wat hetzelfde heeft en ook goed kan overclocken dan mag dat natuurlijk ook
minimum vereiste zijn wel:
moet een p4 northwood op kunnen
moet rdram ondersteunen
moet raid opzitten
liefst geen onboard video / audio
en goed overclockbaar
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Een vraagje, wil je een Intel chipset of een SiS ?
Gigabyte 8 ITX-R
heeft het nodige onboard maar kun je ook uitzetten natuurlijk
Socket 478 for Intel® Pentium® 4 processor 400 MHz FSB
4 RIMMs support up to 2GB PC800/PC600 RDRAM
Supports up to 4 UDMA ATA 100/66 IDE RAID devices and 4 UDMA ATA 100/66 IDE devices
Provides CNR & AGP 4X slots
On board Creative CT5880 sound(4-channel codec with SPDIF/AC-3 5.1-channel support)
Realtek LAN on board
Supports ACPI & STR (Suspend to RAM)
Multi -FSB, Multiplier and RDRAM Bus Frequency settings from BIOS
Multi-CPU voltage and RDRAM voltage settings from BIOS, AGP voltage settings by jumper
Supports DualBIOS, Easy Tune IIIand @BIOS
Supports Multilingual BIOS and Gigabyte Q-Flash utility
Supports WOL, WOR and USB wakeup
na enig zoekwerk conclusie: er zijn maar weinig RDRAM moederborden. En in combinatie met RAID zijn ze nog zeldzamer (ik kon ze niet vinden bij Epox en MSI) Je zou natuurlijk ook een aparte RAID kaart kunnen kopen, dan heb je een stuk meer keus.
Of kiezen voor DDR RAM, dan heb je weer veel keuze met onboard RAID.
Gigabyte 8 ITX-R
heeft het nodige onboard maar kun je ook uitzetten natuurlijk
Socket 478 for Intel® Pentium® 4 processor 400 MHz FSB
4 RIMMs support up to 2GB PC800/PC600 RDRAM
Supports up to 4 UDMA ATA 100/66 IDE RAID devices and 4 UDMA ATA 100/66 IDE devices
Provides CNR & AGP 4X slots
On board Creative CT5880 sound(4-channel codec with SPDIF/AC-3 5.1-channel support)
Realtek LAN on board
Supports ACPI & STR (Suspend to RAM)
Multi -FSB, Multiplier and RDRAM Bus Frequency settings from BIOS
Multi-CPU voltage and RDRAM voltage settings from BIOS, AGP voltage settings by jumper
Supports DualBIOS, Easy Tune IIIand @BIOS
Supports Multilingual BIOS and Gigabyte Q-Flash utility
Supports WOL, WOR and USB wakeup
na enig zoekwerk conclusie: er zijn maar weinig RDRAM moederborden. En in combinatie met RAID zijn ze nog zeldzamer (ik kon ze niet vinden bij Epox en MSI) Je zou natuurlijk ook een aparte RAID kaart kunnen kopen, dan heb je een stuk meer keus.
Of kiezen voor DDR RAM, dan heb je weer veel keuze met onboard RAID.
Abit TH7II-Raid heeft Raid en Rimm
Heb v/d week zelf een Asus P4TE gekocht, geen Raid wel Rimm, wou eerst ook perse Raid, maar 2 hdd's, dvd en fikker is genoeg, me andere hdd's stop ik wel in me server
Ook vind ik Raid minder nuttig in een workstation...
Wil je echt Asus en Raid, dan moet je i845D mobo kopen, P4B266E met DDR.
Heb v/d week zelf een Asus P4TE gekocht, geen Raid wel Rimm, wou eerst ook perse Raid, maar 2 hdd's, dvd en fikker is genoeg, me andere hdd's stop ik wel in me server
Ook vind ik Raid minder nuttig in een workstation...
Wil je echt Asus en Raid, dan moet je i845D mobo kopen, P4B266E met DDR.
ok..
en als je dan een bord neemt zonder raid...
dan dus de p4te ....
maakt raid enorm veel uit als je 2 ibm 60gxp 60 GB schijven hebt???
dan dus de p4te ....
De vraag is of je het verschil zal merken met de dingen die jij doet. Voor Gamen, Interneten en een beetje Office dan is het imho nutteloos... ben je van plan DivXen te grabben, of wat dan ook met veel gebruik van diskaccess dan kan het flink voordeel geven.Op maandag 18 februari 2002 13:10 schreef Lord_T het volgende:
ok..
dan dus de p4te ....
Ik vond dat ik niks minste toen ik van Raid0 (2x IBM 75GXP) terug ging naar gewoon ATA100, als 1 disk stuk gaat ben je met Raid0 goed de lul.
.. en je kan altijd nog een RAID kaartje kopen..
Pagina: 1