Toon posts:

[APS]Simpele vraag: ronding(boog) in plaatje maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Adobe PhotoShop:
Beste PhotoShoppers ik heb een vraag wat waarschijnlijk wel een simpele zou zijn maar ik kan toch niet vinden/bedenken hoe ik het moet doen. ik heb lopen piekeren maar hoe ik het draai of keer ik kom er niet uit om het wat te verduidelijken heb ik hier een plaatje dat ik van inet heb gehaalt:

Afbeeldingslocatie: http://www.almererulez.nl/images/feest3.jpg
Wil je het in werking zien moet je hierheen gaan
Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik dat goed kan doen dan ben ik al heel erg blij. want dan kan ik die manier van toepassen ook op andere manieren gebruiken het enige wat ik nu namelijk kan is het standaard rechte eruit halen.. verder heb ik Adobe PhotoShop 6.1 Engels

Ik hoop dat een van jullie me het zou kunnen uitleggen ik weet dat het eigenlijk een vraag is beneden niveau maar als iemand me zou kunnen helpen merci!.

---------------------------------------------------------------------------------------

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

1. Maak met je selectie (Eliptical Marque Tool) een rondje
2. Verander je tool naar de Rectangular Marquee Tool.
3. Hou shift ingedrukt tot ik zeg dat je die weer los mag laten (je ziet een +je verschijnen bij je muiscursor)
4. Maak nu een selectie waarbij je begint precies op het hoogste punt van de cirkel. Je ziet dat de selectie bij je oude selectie wordt opgeteld.
5. Laat shift los als je het frame van je foto getekend hebt.
6. Inverteer je selectie <Shift-Ctrl-I> en delete je selectie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 08:23 schreef cutter het volgende:
1. Maak met je selectie (Eliptical Marque Tool) een rondje
2. Verander je tool naar de Rectangular Marquee Tool.
3. Hou shift ingedrukt tot ik zeg dat je die weer los mag laten (je ziet een +je verschijnen bij je muiscursor)
4. Maak nu een selectie waarbij je begint precies op het hoogste punt van de cirkel. Je ziet dat de selectie bij je oude selectie wordt opgeteld.
5. Laat shift los als je het frame van je foto getekend hebt.
6. Inverteer je selectie <Shift-Ctrl-I> en delete je selectie.
ik ga kijken of het werkt alvast hardstikke bedankt :)