ik kan me herinneren dat ik ooit een page zag waar eoa iemand een case had gemod met holoprojectie een doorkijk had gecreerd, zodat het leek alsof er een gat in de kast zat, maar kaniemand me vertellen waar ik die terug kan vinden, en hoe zoiets werkt, wat heb je ervoor nodig en wat kost het ongeveer(mijn oom doet regelmatig een jeugdevenement omtrent computers/elektronica, dit soort projecten staan daar ook, hij krijgt daar beste subsidies voor maar financiert ook erg veel(jah wat doet ie anders met zijn geld, heeft een van de hoogste vijftig salarissen binnen philips dus...)), kan het misschien wel gefinancierd krijgen, zelf denk ik niet dat ik daar het geld voor heb
Verwijderd
zou misschien kewl zijn om zzoiets als:
http://www.blue-dogs.com/users/blue/c13.html
op je kast te plakken, dat zou misschien wel kewl uitzien, maar dat is niet helemaal wat je bedoeld, ofwel?\
edit: zie dat het voor mobieltjes is, dus het zal niet erg groot zijn
http://www.blue-dogs.com/users/blue/c13.html
op je kast te plakken, dat zou misschien wel kewl uitzien, maar dat is niet helemaal wat je bedoeld, ofwel?\
edit: zie dat het voor mobieltjes is, dus het zal niet erg groot zijn
Verwijderd
erg leuk idee gast maar ben bang dat het enn beetje duur gaat worden, bij 10.000 worden ze goedkoop dus ik zou zeggen start een inkoopactie:P
een hologram wordt bij grote aantallen (=goedkoop) geperst met een matrijs op een folie, bij enkelstuks wordt er een foto van een object gemaakt met laserlicht in een holografie opstelling, de fotolak vormd dan een rastger met hele fijne lijntjes (een paar micrometer groot) wijbij het licht interfereert en de illusie van 3D geeft.
als je geen argon-ion of HeNe lasser hebt kan je dat zelf maken ook wel vergeten, als suikeroompje toch bij philips werkt en zo belangrijk is dan zou die echt wel weten dat er op het NAT-lab onwijs veel met holografie gedaan wordt en dan kan ie daar meschien wat regelen (ik ben trouwens veel belangrijker bij philips want research levert de technologie op waar die gast van jou rijk mee wordt, lekker puh
)
mail anders deze gast ff
www.holography.nl
suc666
[edit]
url fix
[/edi]
een hologram wordt bij grote aantallen (=goedkoop) geperst met een matrijs op een folie, bij enkelstuks wordt er een foto van een object gemaakt met laserlicht in een holografie opstelling, de fotolak vormd dan een rastger met hele fijne lijntjes (een paar micrometer groot) wijbij het licht interfereert en de illusie van 3D geeft.
als je geen argon-ion of HeNe lasser hebt kan je dat zelf maken ook wel vergeten, als suikeroompje toch bij philips werkt en zo belangrijk is dan zou die echt wel weten dat er op het NAT-lab onwijs veel met holografie gedaan wordt en dan kan ie daar meschien wat regelen (ik ben trouwens veel belangrijker bij philips want research levert de technologie op waar die gast van jou rijk mee wordt, lekker puh
mail anders deze gast ff
www.holography.nl
suc666
[edit]
url fix
[/edi]
Vroeger zat er een winkel in Den Haag, in winkelcentrum Babylon, die holografische afbeeldingen maakte en verkocht. Ook enkelstuks. Ik geloof dat die tent inmiddels weg is, maar er zullen vast wel meer van dat soort winkels zijn. (Goude Gids?)
Ik geloof dat werken met half doorlatende spiegels ook een optie is, maar meer om dingen in de ruimte te laten zweven.
Ik geloof dat werken met half doorlatende spiegels ook een optie is, maar meer om dingen in de ruimte te laten zweven.