[W&G] ban user Tweak-ed terecht?

Pagina: 1
Acties:

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
ik weet niet zeker of ik hier me mee moet bemoeien, de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/48708]gebruiker Tweak-ed[/url] was slechts een dag geregistreerd en presteerde het om tegen de 100 posts te doen, een groot deel inderdaad van een niveau dat je kan verwachten als iemand meer dan 50 posts per dag doet (niet doorlezen threads, korte nietszeggende mededelingen en veel offtopic remarks)

nu wordt in [topic=414552/1/100] bevestigd dat hij een ban heeft; echter zo'n repressaille vind ik eigenlijk nogal 'bold'

goed de jongen voelt het forum niet erg goed aan, post te snel, en heeft veel af te leren, in de basis is dat een overvloed aan enthousiasme dat nu bestraft wordt met een Ban.

nu heeft de jongen het nadeel dat er momenteel een enorme sfeer-keldering (daling zou eufemisme zijn) is opgetreden door de handelingen van een kloontjes-boer (haaahahaha & co.) en ook omtrendt tweak-ed twijfels werden ge-uit over eventueel 'kloon'-gedrag.

het laatste lijkt me echter zeer sterk, een kloontje vult niet zijn profiel uitgebreid in, en gaat niet een dag volop postten, waarvan een aantal posts heus nog wel enigszins behulpzaam waren.

Niet dat ik er erg betrokken bij ben, maar ik zou het best wel prettig vinden als er wat meer krediet aan die jongen gegeven werd; mischien onder bepaalde voorwaarden (terug naar status van 1 OW, en streng advies ontopic te blijven en zijn aantal posts te matigen, kwalitatief te verhogen)
de Jongen zelf heeft nog een topic geopend over de mail die hij kort voor zijn Ban als OW ontvangen had, nu wil ik daar niet op ingaan, dat soort dingen is persoonlijk (en dient niet op forum besproken te worden), echter ik stond wel een beetje te kijken van de erg harde en negatieve toon daarin.
( ik weet overigens niet of er via mail en/of ICQ contact tussen mods en hem is opgetreden waardoor zijn ban misschien mede is veroorzaakt )

An sich zou ik het prettig vinden als de Bemiddelaar eventjes kan kijken of de status van die jongen wat verbeterd kan worden, en kan kijken of de handelingen tegen hem terecht waren, danwel onterecht zwaar (van buitenaf ben ik enigszins het laatste van mening)

Tevens vraag ik me af of er actie ondernomen dient te worden omtrend de huidige sfeer na de 'kloontjes'-terreur (en gedeeltelijk ook door het huidig strenge beleid)
Ik zie het nut in van streng posts sluiten als bepaalde minimum-voorwaarden niet gehaald worden, en denk dat 'hard beleid' in sommige tijden gewoon vereist is, maar zoals nu, het effect op de sfeer zou denk ik niet nodig moeten zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik geloof dat men hem ervan verdenkt kloon te zijn. Dat is hier meteen reden voor een ban. Deze geeft misschien iets meer informatie:
[topic=414511]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hmm, als hij een kloon is verdiend hij idd een ban. Maar goed, ik heb nu helaas geen tijd om even zijn post na te kijken ;) dus dat komt zo wel :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Samen met Tweak-ed zijn er gisteren nog twee mensen gebanned van GoT. De draad die polaris aanhaalt is een goede in principe. Maar met zun drieeen stelselmatig draadjes verzieken doen ze maar buiten W&G. Kloontjes (2 van de 3) worden op GoT zowiezo niet toegestaan, maar daar heb ik persoonlijk minder moeite mee dan de stemmingmakerij van het trio.

Overigens zijn de maatregelen genomen nadat er nogal wat users bij mij geklaagd hadden over het gedrag van ze. Hij heeft 1 OW gekregen waarin ik hem duidelijk heb verteld dat het de bedoeling is dat posts wat toevoegen binnen een topic. Als hij die in het draadje wat polaris noemt gaat posten met daarbij nog meer opruiende comments, prima, ben je dan ook nog een kloontje.. einde verhaal.

Heeft dus in mijn ogen niets te maken met streng modden oid, zoals mbravenboer (lite-mode P&W) laatst al aanhaalde, als ik in W&G kijk dan zie ik ontzettend veel topics die het in P&W niet overleefd zouden hebben.. en daar heeft ie gelijk in.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

An sich zou ik het prettig vinden als de Bemiddelaar eventjes kan kijken of de status van die jongen wat verbeterd kan worden, en kan kijken of de handelingen tegen hem terecht waren, danwel onterecht zwaar (van buitenaf ben ik enigszins het laatste van mening)
Uiteraard ben ik nauw betrokken bij dit hele verhaal (in de zin dat ik gezien heb welke acties er genomen zijn) en is er binnen de crew overleg geweest over deze situatie.

Ik waardeer je betrokkenheid ten opzichte van je collega-GoT-user, in dit geval is er naar mijn mening zorgvuldig gehandeld door OzBoz.
Overigens zijn de maatregelen genomen nadat er nogal wat users bij mij geklaagd hadden over het gedrag van ze. Hij heeft 1 OW gekregen waarin ik hem duidelijk heb verteld dat het de bedoeling is dat posts wat toevoegen binnen een topic. Als hij die in het draadje wat polaris noemt gaat posten met daarbij nog meer opruiende comments, prima, ben je dan ook nog een kloontje.. einde verhaal.
Dat is de reden dat hij geband is van GoT.

Verwijderd

Als je dit trouwens niet irritant noemt: [topic=368935/21/25], weet ik het ook niet meer :?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Topicstarter
hmmz, heb nog wat nakijk werk gedaan en tweak-ed blijkt toch een redelijk kortzichtig blatertje:

[topic=413212] hier beuzelt hij wat over een 'geheim' attribuut dat hij net op een ms-seminar in Koln heeft doorgekregen :Z

[topic=413820] hier beweert hij dat je met javascript het register kan aanpassen :Z :Z weer in samenhang met de snuggerre 'barry'

etc etc.

* RM-rf schrijft op post-itje te attachen aan zijn beeldscherm: 'misschien tijd voor wat meer achterdocht in je vertrouwen in mensen'

'barry' is overigens an sich een best goed en kundig webdesigner, onder zn oorspronkelijke nick drububu, jammer dat hij door zo'n tiepje als die haaahahaha wordt meegesleept in zulk kinderlijk 'Chefren'-querelisme

beiden werken bij Netfinity in Zwolle en meen dat zij ook van IP's hiervan gebruik maken (sowieso voor registratie, de whois levert dan het bedrijf als eigenaar op), dit heeft ooit al eens succes gehad bij een persistrerende troller op TMF/Tnet (Ulio meen ik) om zulke jongens aan te pakken via hun werkgever (die zijn meestal niet zo blij bij spielerijen van werkenemers via bedrijfs-IP's en naar het bedrijf traceerbaar)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

[b]Op maandag 18 februari 2002 09:13 schreef RM-rf (die zijn meestal niet zo blij bij spielerijen van werkenemers via bedrijfs-IP's en naar het bedrijf traceerbaar)
LoL >:) Eigenlijk is dat trouwens best lame.

Verwijderd

* RM-rf schrijft op post-itje te attachen aan zijn beeldscherm: 'misschien tijd voor wat meer achterdocht in je vertrouwen in mensen'
Welnee, je bent gewoon gehinderd door het niet kennen van het hele verhaal, een groot gedeelte heeft zich immers achter de schermen afgespeeld (in de crew-fora zeg maar).

Je moet altijd vertrouwen hebben in de mensen :)

Maar goed, we zijn allemaal weer goed op de hoogte...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 18 februari 2002 09:13 schreef RM-rf het volgende:
Dan wordt je meer zoals ik ben, dat KAN gewoonweg niet de bedoeling zijn, bovendien heb ik geen behoefte aan concurentie! ;) gewoon lekker vertrouwen op je intuitie, je luistert als men met een reden aankomt naar ze dus dat is wel goed, je eerlijkheid wordt gewaardeerd.

Er zijn genoeg mensen die ergens wel wat van willen zeggen maar het gewoonweg niet durven. En van een gedeelte die wel wat durven te zeggen, zeggen ze het gewoon om het naar boven te brengen (maar niet omdat ze het denken, maar gewoon omdat ze het leuk vinden om moeilijk te doen) En die luisteren dan ook niet naar de redenen van andere mensen.

Juist als er meer mensen zoals jou op het forum zouden zijn zou het een stuk beter gaan, omdat je het een keer fout had betekent niet dat je meteen meer achterdocht moet krijgen in mensen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

beiden werken bij Netfinity in Zwolle en meen dat zij ook van IP's hiervan gebruik maken (sowieso voor registratie, de whois levert dan het bedrijf als eigenaar op), dit heeft ooit al eens succes gehad bij een persistrerende troller op TMF/Tnet (Ulio meen ik) om zulke jongens aan te pakken via hun werkgever (die zijn meestal niet zo blij bij spielerijen van werkenemers via bedrijfs-IP's en naar het bedrijf traceerbaar)
Ze werken beiden bij Devote :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 15:00

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 18 februari 2002 09:13 schreef RM-rf het volgende:
'Chefren'-querelisme
Rotfl :D :)

OzBoz en TgF hebben 't al uitgelegd; en als zelfs meerdere users het idee hebben dat bepaalde users elkaars kloon's zijn en systematisch de sfeer proberen te verzieken door op elkaar te reageren, uit te loggen, en weer in te loggen onder een andere naam, en daarnaast zichzelf ook nog eens zwaar van de domme houden na diverse politiek correcte hints dat dat soort gedrag niet echt bijdraagt tot algehele forumvreugd, hmja dan denk ik dat een ban wel gerechtvaardigd is.
Pagina: 1