[Win98] pctEL modem niet aan de praat!

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Ik heb een 56k6 PCI-modem van een gloednieuw HP systeem hier liggen die ik over wil zetten op een PII-233 (windows 98). Er staat geen merk op het modem maar de chipset is een PCTel: PCT789T-C1. Het probleem is dat windows met geen mogelijkheid het modem ziet, niet met de wizard, en wanneer ik de hardware selecteer uit een lijst (en ik heb wat vage drivertjes van het net geplukt) verloopt de installatie ok maar denkt windows dat het modem uit staat of niet goed in het slot zit of zo. Wie heeft dit probleem al eens eerder gezien (en heeft een oplossing)? Ik word er zo langzamerhand $^%$ van en denk er over om dat %^%&^%-ding uit het raam te smijten :(..

De enige echte :-)

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Dan heb je naar mijn ervaring met dat soort dingen toch de verkeerde drivers.

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Er is wel met grote zekerheid vastgesteld dat het modem ook echt goed in het slot zit?? Of in het goede slot :P?

...

• mars

mars

Topicstarter
* De juiste drivers kan ik met geen mogelijkheid vinden
* Het modem zit echt goed in het slot

zucht, ik ben er al de hele dag mee bezig...

Verwijderd

Als ik met Google zoek naar die chipset en driver kom ik op een site terecht, waar deze drivers staan:

http://www.onda.com.br/drivers/PCTW9XMO.zip

• mars

mars

Topicstarter
Mmmh, ik heb een flink aantal drivers geprobeerd (ook de generieke van PCTel zelf) en het installeren lijkt te lukken (het is een HSP modem, dus je moet eerst zelf drivers installeren om een 1e communicatie met het modem op te kunnen zetten, daarna is het PnP). Communicatie via 'Modem' uit het configuratiepaneel levert echter de foutmelding over de poortinstellingen en interrupts die mogelijk fout zouden zijn of dat het modem uit staat of niet goed in het slot zit. Als ik dan de PC herstart krijg in Windhoos niet meer opgestart (foutmelding: Fout bij initialistatie van apparaat VCT nogwat, beschermingsfout van Windows). Ik heb dit nu op twee PC geprobeert en steeds gebeurt hetzelfde. Nog wat nieuwe info.

chipset heet ook wel PCT 1789W (is combi van PCT 789T-C1 + nog twee anderen chips)

populaire naam modem:
HSP 56 World MicroModem PCT 1789W

Ik weet het niet meer... :'(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Laat ik nu hetzelfde probleem hebben.
De modem wordt zelf niet herkent in apparaatbeheer.
Ook ga je de drivers installeren van HP dan werkt het nog niet. ( Ik had wel eens gehoord dat het niet altijd kon worden herkend in apparaatbeheer )
Terwijl de modem in de orginele pc goed werkt.
Wie heeft hier een oplossing voor ???
Pagina: 1