Toon posts:

Muis in CS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier thuishoort of in een van de hardware fora, maar ik post 't hier omdat dit het meest waarschijnlijk lijkt.

Ik zit met een probleem, namelijk dat ik in CS (en Quake2) last heb van m'n muis bij het draaien. Als ik uitgezoomd draai lijkt het beter te gaan dan ingezoomd, maar het blijft bar slecht. Nu heb ik de nVidia refresh rate fix voor Windows XP geinstalleerd om een wat hogere refresh rate te krijgen, het probleem ligt hier aan te liggen. Wanneer ik dit uninstall (of disable, alles standaard op 60Hz) scheelt het een stuk in de problemen met mijn muis. Alleen vind ik het nogal irritant om tegen een knipperend scherm aan te kijken.

Weet iemand een mogelijkheid om gewoon te mikken zonder lage refresh rate? Voordat ik WinXP had ging het allemaal prima. Of ligt het aan mijn nieuwe muis (ik had een IntelliExplorer, nu een IntelliExplorer R3).

Bij voorbaat dank ;)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Als ik uitgezoomd draai lijkt het beter te gaan dan ingezoomd
Draaien, in de zin van: omdraaien en de andere kant op lopen? In dat geval: probeer zelf maar eens met een scope tegen je oog om te draaien... Daarom gaat het in alle spellen ook half zo snel als oningezoomd draaien. Ik hoop dat dit niet is wat je bedoelt, want dat zou wel heel triest zijn :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat bedoelde ik niet ;) Als ik draai hakt m'n beeld, terwijl m'n FPS constant op 100 blijft. Wanneer ik inzoom is dit effect erger. Het effect dat de sensitivity lager is bij inzoomen kende ik al ;)

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Mmmh als mijn mobiele telefoon afgaat tijdens cs, dan hangt mijn muis. Draadloze opticals zijn niet alles

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

tjek es ff op je monitor of ie idd op meer dan 60hz draait, tijdens het gamen.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

inXs

known as inXs

Heb je verticale synchronisatie wel aan staan dan?

superB

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Idd die vertical Sync. scheeld een hoop, dat is gewoon eye killer.
Mischien moet je even over schakelen naar direct3D naar openGL (of andersom)

Kenners weten waarom

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem,

Welke videokaart en driver??

Verwijderd

Topicstarter
Vsync staat aan, 60 Hz doet sowieso pijn, of ik nou Vsync aan of uit zet... het ligt niet aan de strepen op het beeld (als ik op 60 Hz speel zet ik fps_max op 60 Hz namelijk).

dodemaa > dit is geen draadloze optical...

MaxNatic > nVidia Detonator 23.11 op een Asus V8200 Ti200 DeLuxe.

Verwijderd

Blijft je beeld ook wel eens in een lus hangen terwijl je geluid verder gaat? (Heb ik tenminste wel met een SBLive 1024 :( )

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dit is het enige waar ik last van heb (en een gebrek aan skills natuurlijk ;)).

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 02:14 schreef Egrimm het volgende:
Nee, dat bedoelde ik niet ;) Als ik draai hakt m'n beeld, terwijl m'n FPS constant op 100 blijft. Wanneer ik inzoom is dit effect erger. Het effect dat de sensitivity lager is bij inzoomen kende ik al ;)
Wat is op dat moment je CPU-verbruik?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk 100% door m'n koe. Anders niet zo veel, CS is niet echt zwaar voor m'n systeem (Athlon XP 1600+).

Verwijderd

Ik weet het antwoord op je probleem iig niet, maar ben wel benieuwd. Ik denk iig dat het een probleem van WInXP+NVidiadrivers is want ik kom er ook niet vanaf.
Ander probleem dat ik heb is dat als ik een cd in m'n speler doe twee dagen later nog de titel bij My Computer staat terwijl ie er allang niet meer inzit. Heb trouwens een Viper 770Ultra

Fuck OS |:(

Verwijderd

Topicstarter
Neuh... wel een goed OS vind ik. Misschien moet ik de Asus drivers maar 'ns gaan proberen.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

[topic=380717]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Topicstarter
Das ook een leuke... maar ik had 't niet over mouse acceleration geloof ik ;)

Verwijderd

In win2k had ik ook altijd 'laggy' muis in openGL
dit fixt het.
code:
1
2
 // fix mouse /keyb delay
gl_d3dflip 1

dit in de config file van half-life zetten. Dacht dat het een *.cfg file was ff alle cfg files openen moet ergens een config file zijn met nog meer van die gl_commando's

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
m_filter 1 :?

Verwijderd

Topicstarter
Nope ook dat is het niet... hij hakt niet zoals 'ie zonder m_filter hakt... meer dat 'ie eventjes blijft hangen en er dan ineens voorbij schiet.

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49
Is dit onder alle spellen of alleen onder CS?
Misschien dat een CS reinstall helpt

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Verwijderd

Topicstarter
Het is onder CS en Quake II, bij andere FPS spellen heb ik er geen last van en in Windows ook niet. (getest met Q3a, Ghost Recon, Renegade demo)

• Serial-X
Tja dan weet ik het ook niet...
Btw ook onder andere HL mods?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Verwijderd

Topicstarter
Yup, ik heb 't bij HLDM even geprobeerd, daar werkte het ook niet :S

• Serial-X