Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit een NOW of hoe moet ik dat interpreteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/413892
Kaj.:
Mannekino moet nu wel even ontzettend op gaat passen: dit is wel een van de meest generaliserende en alles-over-één-kam-scherende post die ik sinds tijden zag.
één offciële waarschuwing, wat je tweede al is: nog eentje en je ligt eruit.
Oh, voor ik het vergeet: Aspi en Captain Pervert zijn ook niet echt lekker bezig, en aangezien ik niemand achtergesteld wil laten voelen; bij deze ook een waarschuwing.
Heb ik nu een aantekening in het grote boek? :o
Want Kaj zegt het op een manier van "Foei jongens, niet weer doen."

Ik zie het trouwens wel eens vaker. Ondanks het feit dat NOW en OW duidelijk gedefinieerd staan in het banbeleid, gaat iedereen anders met de terminologie om en is het misschien nuttig daar wat strikter mee te zijn (sommige mods).

Dit is dus gewoon een vraag en niet een smeekbede om het ongedaan te maken (als er al iets opgeschreven is), ik was met het verkeerde been uit bed gestapt en die opmerking van mij was nogal ongenuanceerd. Daar doe ik niet moeilijk over. (Waarbij ik het wel weer moet vermelden dat ik het jammer vind dat het Kaj was die me berispte en niet een mod die veel vaker in NSTM zit. Die kan iemand beter beoordelen dan iemand die kriskras over heel GoT zit te modden.)

Ik wil nog even een laatste punt aankaarten:
Aspi:
Als er marokanen in het spel zijn dan geloof ik eerder dat verhaal in de telegraaf dan dat van een lowlife marokaan..
Hier kreeg hij dus dezelfde 'straf' voor als ik. Maar lees het eens goed door. Is het niet overduidelijk, dat als je zulke opmerkingen niet meer kan maken, dat een normale discussie niet meer te voeren is? Het lijkt onderhand wel censuur op GoT. Niet iedereen. De W&L mods staan heel open voor standpunten van anderen. Ook mods als Steffie en Sinterklaas gaan gewoon mee in een discussie, en als die gaandeweg te bont wordt, nemen ze maatregelen.

Maar Kaj verveelt zich bij Harde Waren, klikklikklik en hij zit in NSTM en hij deelt pardoes waarschuwingen uit. Tamelijk sfeerverpestend. Misschien iets om over na te denken, jullie allemaal.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Zoals ik 't lees heb je er een OW bij. OW's voor iedereen. Dat is wel op te maken uit de context vind ik.

• Captain Pervert
Op maandag 18 februari 2002 01:39 schreef HlpDsK het volgende:
Zoals ik 't lees heb je er een OW bij. OW's voor iedereen. Dat is wel op te maken uit de context vind ik.
Dat mag nu niet meer, dat zou niet fair zijn. Maar als je dat wilt, ga vooral je gang. Lees vooral ook even de laatste alinea's die ik aan mijn post heb toegevoegd voor je replyde.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz gaat het 'banbeleidtopic' maar eens onder handen nemen, ik merk vaker dat er toch enige onduidelijkheid is hieromtrend :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:35 schreef Captain Pervert het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/413892
[..]

Heb ik nu een aantekening in het grote boek? :o
Want Kaj zegt het op een manier van "Foei jongens, niet weer doen."
Het is een OW, zoals wel uit de zin op te maken is.
Ik zie het trouwens wel eens vaker. Ondanks het feit dat NOW en OW duidelijk gedefinieerd staan in het banbeleid, gaat iedereen anders met de terminologie om en is het misschien nuttig daar wat strikter mee te zijn (sommige mods)
Normaliter zijn we daar toch aardig duidelijk in. Een Officiele Waarschwuing wordt altijd zo genoemd (is hier ook uit de context te halen). Daarnaast wordt je normaliter ook via de mail op de hoogte gebracht als het een OW betreft. Dat is in dit geval niet gebeurd. Het maakt het echter niet minder onduidelijk.
Dit is dus gewoon een vraag en niet een smeekbede om het ongedaan te maken (als er al iets opgeschreven is), ik was met het verkeerde been uit bed gestapt en die opmerking van mij was nogal ongenuanceerd. Daar doe ik niet moeilijk over.

(Waarbij ik het wel weer moet vermelden dat ik het jammer vind dat het Kaj was die me berispte en niet een mod die veel vaker in NSTM zit. Die kan iemand beter beoordelen dan iemand die kriskras over heel GoT zit te modden.)
Ongeacht of de mod je nu goed kent of niet. Het geeft jou niet het recht om zo te reageren in zo'n geval. Het is zelfs zo dat een mod die je niet zo goed kent waarschijnlijk objectiever modereert dan een mod die je wel goed kent.

• Captain Pervert
Ik vind het gewoonweg belachelijk.

Kijk hier maar eens:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/406466

Als je alle pagina's daarvan doorneemt, kun je zo nog 30 OW's uitdelen. Er zijn ook straffen uitgedeeld, maar wederom, door mods die zich elders verveelden en zomaar langs kwamen waaien. Daar kan ik me dood aan ergeren. 20 pagina's discussie, met een opbouw erin, een mod leest de laatste paar posts door, bespeurt iets, en pats.

:r

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 18 februari 2002 01:35 schreef Captain Pervert het volgende:Hier kreeg hij dus dezelfde 'straf' voor als ik. Maar lees het eens goed door. Is het niet overduidelijk, dat als je zulke opmerkingen niet meer kan maken, dat een normale discussie niet meer te voeren is? Het lijkt onderhand wel censuur op GoT. Niet iedereen. De W&L mods staan heel open voor standpunten van anderen. Ook mods als Steffie en Sinterklaas gaan gewoon mee in een discussie, en als die gaandeweg te bont wordt, nemen ze maatregelen.
Het enige dat ik je kan meegeven, is het advies de bemiddelaar te mailen als je het hier niet mee eens ben.

Hier op LA ga ik de discussie niet aan of je dit 'the way to go' is, daar hebben we crewfora voor :)

Verwijderd

Ik wil er ff aan toevoegen dat hier niet zoiets is als vrijkomen op een technische fout.

• Captain Pervert
Op maandag 18 februari 2002 01:43 schreef nelske het volgende:

Normaliter zijn we daar toch aardig duidelijk in. Een Officiele Waarschwuing wordt altijd zo genoemd (is hier ook uit de context te halen).
Zeg nou zelf nelske

Als rechters in Nederland uitspraken zouden doen 'in de context', zou het al gauw een rotzooi worden. "Ben ik nu wel of niet veroordeeld?"

- "Ja je hebt 4 jaar, dat kun je opmaken uit de context"

:{

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:46 schreef Captain Pervert het volgende:

Kijk hier maar eens:

Als je alle pagina's daarvan doorneemt, kun je zo nog 30 OW's uitdelen. Er zijn ook straffen uitgedeeld, maar wederom, door mods die zich elders verveelden en zomaar langs kwamen waaien. Daar kan ik me dood aan ergeren. 20 pagina's discussie, met een opbouw erin, een mod leest de laatste paar posts door, bespeurt iets, en pats.

Wat een larie. Ten eerste heb je GM's en hoger. Het is niet aan jou om te bepalen wie bekwaam is om in een bepaald subforum te modden.

En ten tweede: er kan een opbouw zijn. Maar dat maakt de uitspraken op zich niet anders. Je hebt ze gemaakt, dus accepteer ook je waarschuwing.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:46 schreef Captain Pervert het volgende:

Kijk hier maar eens:

Modereren is nu eenmaal subjectief. De ene persoon mod wat strenger dan de andere persoon. Dingen als discriminatie worden door de een nu eenmaal harder aangepakt dan de ander.

Overigens vind ik een OW voor onderstaande uitspraak terecht. Als daar 1 woordje uit weggelaten was, dan had Kaj. waarschijnlijk geen OW ervoor uitgedeeld. Aan jou de opdracht om aan te geven om welk woordje het gaat:
Aspi:
Als er marokanen in het spel zijn dan geloof ik eerder dat verhaal in de telegraaf dan dat van een lowlife marokaan..

• Captain Pervert
Ok

nelske
Door Captain Pervert - zondag 17 februari 2002 13:00

--------------------------------------------------------------------------------
Marrokkanen, duh. Need I say more. :O
En welk woordje is hier fout? :o

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:48 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Zeg nou zelf nelske

Als rechters in Nederland uitspraken zouden doen 'in de context', zou het al gauw een rotzooi worden. "Ben ik nu wel of niet veroordeeld?"

- "Ja je hebt 4 jaar, dat kun je opmaken uit de context"

:{
Euhm. We zitten hier op een "forumpje" vergeet dat niet.
Het is niet zo dat wij aan vormfouten o.i.d. doen, tenzij er echt iets ernstigs mis is.
Ik vind dat er hier heel erg duidelijk uit de context te halen is dat je een OW hebt (zonder over de OW zelf te oordelen).

• Captain Pervert
Okay, ik ben niet achterlijk en zie in dat ik het niet had moeten zeggen. Maar ik vind een NOW beter op zijn plaats.

Een OW vind ik voorbehouden voor "vieze kankermarrokkanen" en niet voor mijn post.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:51 schreef Captain Pervert het volgende:
Ok

nelske
[..]

En welk woordje is hier fout? :o
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.

In bovenstaande zin is alles fout!!!
Nogal discriminerend of niet?

• Captain Pervert
En ga me nu niet alsnog 1 geven vanwege bovenstaande post. Zou me niet eens iets verbazen eigenlijk. ;)

• Captain Pervert
Op maandag 18 februari 2002 01:54 schreef nelske het volgende:

[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.

In bovenstaande zin is alles fout!!!
Nogal discriminerend of niet?
Daar heb je gelijk in :) Maar ik gebruikte niet eens krachttermen ofzo. Had ik ook kunnen doen. En weet je? Dat had OOK een OW opgeleverd.

Gek is dat.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:56 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in :) Maar ik gebruikte niet eens krachttermen ofzo. Had ik ook kunnen doen. En weet je? Dat had OOK een OW opgeleverd.

Gek is dat.
Juist, dan zijn we het daar over eens. :)

Ongeacht of je het nu op je huidige manier bracht of met krachttermen. Het is een tamelijk duidelijk geval van discriminatie. De ene moderator treedt daar wat strenger tegen op dan de andere. Zeker discriminatie is een vlak wat in de gehele maatschappij nogal gevoelig ligt. Niet vreemd dat zoiets op GoT dus ook gevoelig ligt.

Tja als er dan duidelijk gediscrimineerd wordt, dan kunnen daar consequenties aan vast zitten.

[edit]
Overigens raad ik je aan om contact op te nemen met de bemiddelaar indien je het niet eens bent met de gang van zaken of de strafmaat die gehanteerd is.

• Captain Pervert
Dat zal ik zeker doen, want deze beslissing stinkt echt.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 02:03 schreef Captain Pervert het volgende:
Dat zal ik zeker doen, want deze beslissing stinkt echt.
TgF zal je probleem dan ook serieus aanpakken en aankaarten bij de betreffende partij(en). Persoonlijk ben ik het helemaal eens met de OW's, maar dit is nu niet de plaats of het tijdstip om mijn oordeel mee te laten wegen.

Ik hoop wel dat ik duidelijk heb kunnen maken hoe ik tegen het hele verhaal aankijk.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik me vervelen? Neuh, als dat het geval zou zijn, dan hing ik wel in de Huiskamer rond. Maar dat was dus niet het geval.
Iemand wees me op de uitspraken van Mannekino, en toen ik de draad verder las, kwam ik nog wat uitspraken tegen waarvan ik vind dat die niet door de beugel kunnen. En dus besloot ik wat officiële waarschuwingen uit te delen.

Ik heb geen tijd om alles door te lezen, niemand hier overigens. Maar als ik wat tegenkom waarvan ik denk dat het conform de regels niet door de beugel kan, ja; dan grijp ik in.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 februari 2002 01:54 schreef Captain Pervert het volgende:
En ga me nu niet alsnog 1 geven vanwege bovenstaande post. Zou me niet eens iets verbazen eigenlijk. ;)
tsss. Wat denk je nou zelf? :Z

Enne, als jij het niet eens bent omdat je de manier waarop een waarschuwing gegeven is je te onduidelijk is, dan moet je vooral even mailen met de bemiddelaar ofzo.

Verder is een NOW helemaal niets officieels, als ik jou zeg dat je moet nokken met het schoppen van een topic (ofzo) dan is dat een NOW, alleen had dat ding nooit NOW moeten heten :(.

Succes met de bemiddelaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.