Toon posts:

Waar PIII 1000 E @ 100 te krijgen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een Asus P3b-f met een P3 550 (katmai, slot 1) cpu en een tnt2. Ben van plan om een upgrade te doen naar bovenstaande cpu. Ik weet dat ik daar mijn Bios voor moet flashen. Verder heb ik volgens mij nog een converter nodig (slot1-fcpga).

Nu kan ik die 1000 E nergens meer vinden. Hij is inmiddels ook uit de pricewatch verdwenen :( Ik kan me herinneren dat hij altijd vrij zeldzaam is geweest.

- Weet iemand waar hij nog te koop is ??

- Zou ik het ook met een 1000 EB kunnen proberen ?
(Ben bang dat mijn tnt2 de 133 mhz niet trekt)

- En zorgt deze upgrade voor een merkbare
performanceverbetering??

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
ik heb een p3b-f met een PIII 800 MHZ 133 FSB en dat werkt gewoon goed. bij de laatste bios update kon ik hem gewoon klokken op 6*133 ideaal toch. en jij zal moeten draaien 7,5*133. je hebt uitteraard wel een slotconverter nodig. oja let maar niet op de komende reacties wat dit heeft al vaak op tweakers gestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb wel degelijk de search gebruikt en daar ook veel info uit gehaald. Wat ik echter niet kan terugvinden of het echt verschil maakt. Want die PIII's zijn nog steeds niet erg goedkoop geworden.

Anders kan ik net zo goed voor een XP gaan :9

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Neem een celly van 1 ghz loopt snel genoeg en is overal te krijgen. Je systeem wordt hier echt veel sneller door.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

check me info hier onder.
het werkt dus gewoon en je videokaart zal het gewoon aankunnen op 133 mhz is je pci nog steeds gewoon 33mhz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 01:27 schreef steve-a17 het volgende:
check me info hier onder.
het werkt dus gewoon en je videokaart zal het gewoon aankunnen op 133 mhz is je pci nog steeds gewoon 33mhz
Maar mijn videokaart is AGP en geen PCI, wat heb jij voor videokaart dan ?? En wat voor converter gebruik je??

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:33 schreef Raf het volgende:

[..]

Maar mijn videokaart is AGP en geen PCI, wat heb jij voor videokaart dan ?? En wat voor converter gebruik je??
sorry het is al laat :D
ik heb een asus dl convertor.
en me video kaart is een diamond viper 550 16mb agp + tv out

Verwijderd

òf het echt helpt qua performence.
ik heb op dit bord gehad een p3-500 slot 1 een p3-800eb met convertor en nu dus deze p3-1000 eb
verschil tussen de 500 en 800 merkte ik een klein beetje,
verschil in de 800 en de 1000 merk ik haast nix van alleen bij dvd--->divx duurd het ipv 4 uur voor een rip 3,5 uur

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je pci 33 mhz blijft dan blijft je apg gewoon 66 mhz :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

je kan ook gewoon een slot 1 P3-1GHz krijgen hoor met een fsb van 100MHz, dan ben je overal van af :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:43 schreef MREn het volgende:
je kan ook gewoon een slot 1 P3-1GHz krijgen hoor met een fsb van 100MHz, dan ben je overal van af :)
kan ook alleenmet een p3-1000 op 133 mhz loopt je pctjuh wel wat sneller :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 februari 2002 01:41 schreef bobo1on1 het volgende:
Als je pci 33 mhz blijft dan blijft je apg gewoon 66 mhz :)
De kenner heeft gesproken. De P3B-F (en de So370 versie die ik heb, de CUBX) heeft idd dividers die op 133MHz FSB gewoon de AGP & PCI op 66/33 draaien. Enkel mem en CPU draaien op 133. Dus als je PC-133 SDRAM hebt en een P3-1000EB, gaat dat gewoon goed, of iig ligt het niet aan je ouwe Viper als het misgaat. Bovendien trokken die ouwe TNT's behoorlijk wat. Ik had op een AOPEN AX6BC een Celly 366@506, met dus AGP@92MHz- dat ging goed >:) (en de PCI@46MHz ook!!!, althans zonder NIC). Al had je die dividers niet, met 100->33 zou het nog maar een PCI van 44MHz en een AGP van 88 zijn, wat meestal muv 10/100 NICs te overzien is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De kenner heeft gesproken. De P3B-F (en de So370 versie die ik heb, de CUBX) heeft idd dividers die op 133MHz FSB gewoon de AGP & PCI op 66/33 draaien. Enkel mem en CPU draaien op 133. Dus als je PC-133 SDRAM hebt en een P3-1000EB, gaat dat gewoon goed, of iig ligt het niet aan je ouwe Viper als het misgaat. Bovendien trokken die ouwe TNT's behoorlijk wat. Ik had op een AOPEN AX6BC een Celly 366@506, met dus AGP@92MHz- dat ging goed >:) (en de PCI@46MHz ook!!!, althans zonder NIC). Al had je die dividers niet, met 100->33 zou het nog maar een PCI van 44MHz en een AGP van 88 zijn, wat meestal muv 10/100 NICs te overzien is.
Dat is goed om te horen. Nu eerst maar eens zo'n converter proberen te vinden. Die 1000 EB is ook nog eens goedkoper dan de E versie en je systeem draait om 133mhz ipv 100 mhz :)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp !

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 01:59 schreef Raf het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen. Nu eerst maar eens zo'n converter proberen te vinden. Die 1000 EB is ook nog eens goedkoper dan de E versie en je systeem draait om 133mhz ipv 100 mhz :)

In ieder geval bedankt voor jullie hulp !
ik heb toevallig van de week een convertor gekocht waar alles op in te stellen is
voltage ook dus.
als je intresse hebt hoor ik het wel.
hij is ongebruikt en had hem voor 22,50

oh ja zaandam is vlakbij amsterdam :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Even de 'kenners' dwars zitten >:) Je AGP poort draait écht op 89MHz hoor, ook als je de PCI op 33MHz instelt; een BX biedt geen halve AGP devider, ook de P3B-F niet. Dus vergewis je ervan dat je grafische kaart dat aankan (de wat recentere hebben daar geen problemen mee)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 18 februari 2002 09:10 schreef Abbadon het volgende:
Even de 'kenners' dwars zitten >:) Je AGP poort draait écht op 89MHz hoor, ook als je de PCI op 33MHz instelt; een BX biedt geen halve AGP devider, ook de P3B-F niet. Dus vergewis je ervan dat je grafische kaart dat aankan (de wat recentere hebben daar geen problemen mee)
Ik dacht inderdaad al dat ik wat gemist had.. Maar inderdaad.. de deviders zitten in je chipset, en zoals Abadon al zegt krijg je de AGP niet op 66MHz met een bus van 133.. Dan moet je toch echt bijv. de 815 ofzo hebben..
(alhoewel ik dacht dat Dion_b toch ook wel een aardige kenner is!)

Overigens jammer dat die PIII-1000E niet meer te vinden is.. Anders had ik nog eens kunnen proberen om m'n BP6 op dual PIII-1GHz te krijgen.. (1tje heb ik er al, maar nu die 2e nog).

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op maandag 18 februari 2002 09:46 schreef Twynn het volgende:

[..]
Overigens jammer dat die PIII-1000E niet meer te vinden is.. Anders had ik nog eens kunnen proberen om m'n BP6 op dual PIII-1GHz te krijgen.. (1tje heb ik er al, maar nu die 2e nog).
Dan zou je zowat de eerste zijn die dat voor elkaar krijgt! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Anders had ik nog eens kunnen proberen om m'n BP6 op dual PIII-1GHz te krijgen.. (1tje heb ik er al, maar nu die 2e nog).
Mocht je niet meer op éen been kunnen lopen en er vanaf willen, ik hou me van harte aanbevolen ;)

Wel veel rompslomp voor een upgrade die aan de prijzige kant is en een risico dat ik een andere videokaart moet kopen. Damn ! nu weet ik het even niet meer :?

Wat zouden jullie doen?

• Twynn
Op maandag 18 februari 2002 09:51 schreef Tachyon het volgende:
Dan zou je zowat de eerste zijn die dat voor elkaar krijgt! :)
Niet echt.. Er draaien in ieder geval al BP6's met dual PIII-800's enzo..
Maar het is en een leuke upgrade, en leuk om te doen.. (Ok.. 't is een beetje solderen enzo ;))

• Toink
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 09:10 schreef Abbadon het volgende:
En jij bent de enige die gelijk heeft! DE GROTE beperking van de BX-chipset is het niet kunnen halveren van de AGP-divider.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op maandag 18 februari 2002 09:46 schreef Twynn het volgende:

...
(alhoewel ik dacht dat Dion_b toch ook wel een aardige kenner is!)
....
Volgens mij had 'ie de slaap nog in z'n ogen of zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Die p3 1ghz 133fsb kan er makkelijk op :) check sig..

100mhz agp vindt mijn v8200 geen probleem :) volgens mij loopt mijn pci toch op 50 mhz nu ? :o ok geen problemen..

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:10
Ben blij dat Abbadon dat ff corrigeerde van die agp divider die 2/3 is en geen 1/2 bij de BX. Was ik ook alweer vergeten. Toen ik nl. las dat die Asus wel 66mhz kon geven, besloot ik gelijk om voortaan Asus ipv Abit tekopen. Gelukkig bennik daar nu voor behoed.,hehehe.

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op maandag 18 februari 2002 09:58 schreef Twynn het volgende:

[..]

Niet echt.. Er draaien in ieder geval al BP6's met dual PIII-800's enzo..
Maar het is en een leuke upgrade, en leuk om te doen.. (Ok.. 't is een beetje solderen enzo ;))
Als het je lukt, laat het dan even weten hier! :)
Dan ga ik het met mijn BP6-je ook proberen. Die is na bijna 3 jaar trouwe dienst toch wel afgeschreven... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 09:56 schreef Raf het volgende:

[..]

Mocht je niet meer op éen been kunnen lopen en er vanaf willen, ik hou me van harte aanbevolen ;)

Wel veel rompslomp voor een upgrade die aan de prijzige kant is en een risico dat ik een andere videokaart moet kopen. Damn ! nu weet ik het even niet meer :?

Wat zouden jullie doen?
je tnt2 is nieuwer als ik het goed is dan de viper 550 die ik erin heb zitten dus dat zal haast wel geen probleem worden

• Twynn
Op maandag 18 februari 2002 09:56 schreef Raf het volgende:
Sorry, maar ik houd het ding voorlopig nog wel even :)..

Overigens zijn er wel nog 1100MHz PIII's te vinden met een 100MHz bus (en dus gewoon de coppermine core).

Kun je bij alternate vinden.. Misschien is dat iets voor jou?!

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha ha, gelijk heb je. Die 1100 mhz is de laatste PIII met de Coppermine core als ik het goed heb. Volgens mij zit ie dan zwaar aan zijn top met 1100 mhz. Dat betekent dat er weinig over te clocken valt.

Verwijderd

Je mag blij zijn als je die 1000 op 1100+ kunt krijgen (stabiel) ik kreeg mijn op 1200 maar dat was met een heel hoog voltage en geen stabiliteit dus koop lekker die 1100 e zet h'm op 1150 en dan ben je al verder dan menig P3 1000 halen kan (stabiel)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op maandag 18 februari 2002 11:30 schreef Twynn het volgende:

[..]

Sorry, maar ik houd het ding voorlopig nog wel even :)..

Overigens zijn er wel nog 1100MHz PIII's te vinden met een 100MHz bus (en dus gewoon de coppermine core).

Kun je bij alternate vinden.. Misschien is dat iets voor jou?!
Dat kan je wel schudden als het celeron 2 cpu's zijn die willen niet op een dual config.

Daarom heb ik ook 2 keer 1000 P!!! en geen celeron, anders had het mij enorm veel geld gescheeld. Maar goed het werkt fantastisch en lekker snel.

Meh ...

• Twynn
Op maandag 18 februari 2002 13:16 schreef Twarp het volgende:
Dat kan je wel schudden als het celeron 2 cpu's zijn die willen niet op een dual config.

Daarom heb ik ook 2 keer 1000 P!!! en geen celeron, anders had het mij enorm veel geld gescheeld. Maar goed het werkt fantastisch en lekker snel.
:? waarom heb je het over celerons?

De topicstarter wil gewoon een PIII voor een 100MHz bus.. De PIII 1100 is dus nog te koop, en die heeft een 100MHz bus..

(En ik zelf heb al een PIII-1000E, dus wil ik nog een tweede voor een smp-poging op m'n bp6, en ik weet dat fcpga celerons niet in smp willen werken, gewoonweg omdat intel de functies daarvoor uit de chip heeft gesloopt!)
Pagina: 1