Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amulet in mijn bezit dat er als volgt uit ziet: een vijfpuntig heksenteken met daar binnen in een cirkel met allerlei verschillende tekens en op het geheel zit een skelet gekruisigd op de Andreaswijze. Heeft iemand enig idee wat de betekenis van dit amulet is? Het enige wat ik er van weet is dat het met alchemisten te maken heeft.

Verwijderd

euhm.. staat dat pentagram(heksenteken) ondersteboven of normaal ??

enne wat is andreas wijze???..
laat me raden... ondersteboven ???

/me denkt niet dat het met alchemisten te maken heeft maar meer met het 'occulte'

dit topic zou daarom beter in wetenschap en levensbeschouwing passen

maar omschrijf het wat beter of teken het na..

enne... hoe ben je eraan gekomen ??

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ja... ik vind het nogal vaag...

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Das een Wicca (zeer bekend bij ons Gotic Metal fans, heb er ook een vette ring van)

het ligt er enkel aan hoe je hem houd, ondersteboven (met de punt naar beneden) of met de punt naar boven

Met de punt naar boven is het een Wicca, dat alle levens"groepen" aangeeft (water, lucht, aarde enzo)

hou je hem met de punt naar beneden dan is het een satanskruis ...

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Lijkt me iets voor de rubriek levensbeschouwing. Het klinkt occult en zal wel een occulte betekenis hebben. Ik ben mijn eigen kwak zalver.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Nou aangezien er een skelet gekruisigd is op de andreaswijze heeft het iig niets met satanisme te maken. Dan zou er een punt naar beneden moeten hangen en dat is nooit het geval als er een skelet op is gekruisigd. Het heeft dus idd iets met alchemisten te maken. Ik weet alleen niet wat de exacte betekenis is (heet het niet een alcantagram?).

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:25

Elvhenk

Madam Mikmak

Deze neem ik aan?

Afbeeldingslocatie: http://gein.homestead.com/files/pentagramglow.gif

In principe is dit een wiccan symbool, voor heksjes dus. Maar zeker niet uniek voor wicca. Op zijn kop met de punt omlaag (het afwijzen van het goddelijke) is inderdaad een satanisten-teken.
Van een skelet gekruisigd op andreaswijze weet ik niks. Dat heeft niks met wicca te maken aangezien het al dan niet kruisigen zoals het christelijk geloof dat kent, geen inhoud heeft bij wicca.
Het lijkt mij meer satanisme o.i.d. aangezien die graag shockeren / koketteren met het "anti-stellen"/ tegengaan van de christelijke uiterlijke geloofsuitingen.
Pagina: 1