Toon posts:

Welke lijm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb p-ongeluk mijn socketed voor de processor kapot gemaakt (socket A), nou ja een haakje waar de cooler achter moet blijven steken....

mijn vraag is waar kan ik dit het beste mee lijmen of maken... (ik heb al bisonkit geprobeerd)?

kan dit niet gelijm worden weet iemand dan misschien een andere oplossing?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

je moet een koeler kopen die via de 4 gaten rond de socket wordt gemonteerd. Lijm laat op den duur los...

De kick van Electric!

Verwijderd

1.Je kan er een andere koeler opzetten die in plaats van 1 haakje 3 haakjes pakt.
2.Als er 4 gaten om je socket zitten, kun je die gebruiken.

Het nokje is trouwens wel te lijmen met een superlijm, daar zit ie van mij ook al een jaar mee vast.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
maar een metaal klipje dat onder spanning staat op dat nokje is moeilijk te lijmen. de kans is klein dat hij dat goed houdt. (ik werk in een lijmbedrijf nl.) het is het oppervlak wat klein is en de kunstof die niet goed te verlijmen is. (maar met secondelijm is het te proberen gaat een verbinding aan nl.) het idee over die 4 gaten in het moederbord lijkt mij beter werken.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Lijmen, moeilijk, kunstof.

Ik denk zelf dan altijd meteen aan Epoxy. Dat is twee componenten lijm. Je kan het wel kopen bij de bouwmarkt. Ziet er uit als een dubbele injectiespuit.

Voordeel van Epoxy ten opzichte van andere lijmen. In Epoxy zitten geen oplosmiddelen, en dus blijft het overige kunstof onaangetast. Het het lijmt tevens zeer sterk!! :7

Even heel goed mengen daarna opbrengen en de delen tegenelkaar aanklemmen (niet te hard). Is in princiepe binnen een paar uur hard. Maar een dagje wachten kan geen kwaad.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 00:53 schreef joosd het volgende:
het idee over die 4 gaten in het moederbord lijkt mij beter werken.
dacht dat er socket stond, maar in het mobo zou ik iig niet boren: het is allemaal multi-layer, dus e kans is groot dat je iets raakt. Het topi is al vaker geweest: searchen, oa met zo'n snelbandje (met die ribbels erop).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 18 februari 2002 08:07 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

dacht dat er socket stond, maar in het mobo zou ik iig niet boren: het is allemaal multi-layer, dus e kans is groot dat je iets raakt.
:D

Hoeft ook niet, hij bedoelt dat sommige mobo's reeds voor-geboorde gaten hebben.. Zoiets wat een P4 mobo ook heeft ;)
Pagina: 1