2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
ander mobo = andere temp. sensors, het is heel waarschijlijk dat je temp geen halve graad verandert is, maar dat je sensors gewoon een andere temp aangeven
Denk het niet, bijna 20 graden voel je ook wel. Me blokje is nu echt heter.Op zondag 17 februari 2002 23:59 schreef carnman het volgende:
ander mobo = andere temp. sensors, het is heel waarschijlijk dat je temp geen halve graad verandert is, maar dat je sensors gewoon een andere temp aangeven
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Bepaalde bios-sen van de 6330 serie hebben een foutje in de V-Core setting, de processor krijgt dan een hoger voltage dan ingesteld. Dat kan behoorlijk in de temperatuur schelen. Download het nieuwste bios, of zet de instelling van de v-core wat lager.
Ik heb nu versie 3.0 Met de v-core op 1.52 scheelt dit idd al wel 7-8 graden. Maar ik kan er echt niet bij dat ik door een nieuw mobo een (voelbare) temp verhoging heb van bijna 20 graden...Op maandag 18 februari 2002 00:12 schreef rutgerlouwerse het volgende:
Bepaalde bios-sen van de 6330 serie hebben een foutje in de V-Core setting, de processor krijgt dan een hoger voltage dan ingesteld. Dat kan behoorlijk in de temperatuur schelen. Download het nieuwste bios, of zet de instelling van de v-core wat lager.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
Als je een nieuw mobo hebt heb je waarschijnlijk je cpu en je heatsink/fan opnieuw op dat bord gezet. Ik vermoed dat het contact tussen je cpu en je heatsink niet meer zo goed is als dat het op het oude mobo was. Als ik jou was zou ik hem nog eens opnieuw bevestigen. Desnoods oude koelpasta eraf en nieuwe erop, misschien zit er stof tussen wat het contact ook niet echt ten goede komt.
heb ik nu 2 keer gedaan.... haalt niet uit. Het is me ook opgevallen dat me +12V met 0,8 volt gedaald is. Me fans draaien nu dus allemaal ietsie langzamer, maar zoveel kan dat toch niet uitmaken?Op maandag 18 februari 2002 00:20 schreef bushwoelie het volgende:
Als je een nieuw mobo hebt heb je waarschijnlijk je cpu en je heatsink/fan opnieuw op dat bord gezet. Ik vermoed dat het contact tussen je cpu en je heatsink niet meer zo goed is als dat het op het oude mobo was. Als ik jou was zou ik hem nog eens opnieuw bevestigen. Desnoods oude koelpasta eraf en nieuwe erop, misschien zit er stof tussen wat het contact ook niet echt ten goede komt.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Pagina: 1