Toon posts:

4 talen uit een PC naar elke persoon in een bus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de uitdaging: Ontwerp een systeem waarmee het mogelijk is dat mensen van verschillende nationaliteiten tegelijketijd een gesprek kunnen volgen via een hoofdtelefoon in hun eigen taal.
toepassing; Een excursie met een bus in een stad met in de bus 4 nationaliteiten waarvan de zitplaats niet van te voren is bepaald.
een oplossing : PC met 4x een geluidskaart, waarmee dus tegelijk 4x een mp3 kan worden afgespeeld in bv Engels, Duits Nederlands en Spaans. Maar hoe stuur ik dan de juiste taal naar de juiste stoel, en is het wel mogelijk om 4 kaarten tegelijk aan te sturen !
Ik hooop dat jullie goede ideeen hebben :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05
Hmm. moet het persé met een computer??

Waarom niet in elke stoel 4 jack plugjes maken, en die aan 4 cassette/cd-spelers koppelen.. en dan bij een busrit iedereen een koptelefoontje geven (goedkoop) en daar een kleine borg voor laten betalen...

Ook nog kans dat die toeristen (whatever) die borg als fooi geven...

Je moet alleen rekening houden met de impodantie en versterking.. hoe dat werkt weet ik niet..

Pvouput live

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mooie topictitel...

Ja, je kan meerdere geluidskaarten in je pc stoppen, en ja, je kan winamp ook vertellen welke geluidskaart-ie moet gebruiken.

Als je dit serieus wil toepassen, wil ik je attenderen op het fenomeen "bedrijven die dit professioneel inbouwen"...

Zelf kloten schiet niet op, je kan beter op 4 kanalen uitzenden en dat je dan op de stoel een van de 4 kanalen kan kiezen, zoals dat in een vliegtuig ook gaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Wat betreft de input: Je kunt natuurlijk een compu met 4 simultaan draaiende mp3tjes gebruiken, maar misschien is 4 cheapo portable CD spelers van 100 piek een heel stuk betrouwbaarder, makkelijker, en waarschijnlijk ook akkuvriendelijker. Klus er een knopje bij dat automatisch simultaan op die 4 play knopjes (en de 4 prev/next track, etc knopjes als ie uit sync raakt, author je CDs met een nieuwe track iedere 1 minuut ofzo) kan drukken en je zit helemaal gebeiteld. Dat voor de input. Verder:

Stel je hebt n stoelen. Dan maak je 4 doosjes met ieder n unity-gain (of net iets meer dan unity, hangt net af van wat je nodig hebt) opamps erin als signaalsplitters/buffertjes, en dan leg je naar iedere stoel alle 4 de signaaltjes (2 stereo kabeltjes). Hoe je dan verder gaat kan op verschillende manieren:

- Simpel is 4 jackjes bij iedere stoel met plakkertjes van vlaggetjes ernaast, en dan met statiegeld van 5 piek van die extreme cheapo walkman hoofdtelefoontjes van 2 piek gebruiken, je weet wel, wat je erbij krijgt als je een walkman gratis krijgt bij 10 duracells voor 20 gulden ;)

- ietsje ingewikkelder (en ietsje minder vandalismebestendig) is een jackplugje met een 4keuze schakelaartje, en dezelfde statiegeld koptelefoontjes. Als je je gasten verder trouwens vertrouwt kun je ook ietsje stevigere koptelefoontjes nemen en die er permanent bij hangen.

- Meest professionele: dure vandalismebestendige koptelefoons, of van die halve telefoonhoorns met 1 driver erin die je op musea vaak ziet, vaste verbinding, en schakelaartje.