Toon posts:

voeding-fan trager laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat de fan van mijn voeding nogal vel kabaal maakt. Als ik mijn compu nou 's nachts wil laten draaien, kan ik dan de fan naar 7v switchen denken jullie? Ik ben een beetje bang dat ik de hele voeding dan namelijk weg kan smijten. Verder ben ik ietwat huiverig om de voeding open te schroeven..

ideeen?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

DinX

Motormuis

Je zou gewoon een potmeter tussen de fan en de aansluiting ervan in de voeding kunnen zetten.
Wel oppassen, kan aardig wat voltage op zo'n voeding staan, ook als hij niet meer in het stopcontact steekt. Dus voor je hem opendoet even laten staan (uurtje of 3/4). Daarna nog oppassen dat je niks raakt.

Je zou ook een voeding kunnen kopen die dit zelf al kan, zoals sommige Enermaxen

Afbeeldingslocatie: http://www.maxpoint.com/images/switching_power_supplies/EG365P-VE%20FCA.gif

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

mijn 350watt enermax voedig draait al een half jaar met z'n fan's op 7 volt, en tot nu toe probleemloos.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:27 schreef Dwarre1 het volgende:
Ik vind dat de fan van mijn voeding nogal vel kabaal maakt. Als ik mijn compu nou 's nachts wil laten draaien, kan ik dan de fan naar 7v switchen denken jullie? Ik ben een beetje bang dat ik de hele voeding dan namelijk weg kan smijten. Verder ben ik ietwat huiverig om de voeding open te schroeven..
ideeen?
Afbeeldingslocatie: http://www.heatsink-guide.com/psplug.gif

Gewoon open schroeven dat ding en de fan "buiten" de voeding om aansluiten op 7Volt mbv een molex; Rood-Fan op Geel(Pic) & Zwart-Fan op Rood(Pic). Heb ik ook gedaan werkt perfect. De twee draadjes die losjes achterblijven binnen in de voeding wel daarna isoleren met kroontsteentjes (ik wist namelijk niet of hier nog spanning over stond).