Toon posts:

Schotel Internet van Europe Online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft hier iemand ervaring mee..... Ik wil namelijk wel schotel internet maar het moet wel werken..
Ik wil namelijk een miskoop vermijden en niet tegen een muur aanlopen |:(

Maar wel snel kunnen internetten...
Wie weet er anders een andere oplossing

geen kabel en geen adsl.... Kabel is 400 meter verderop.

Kijk maar naar de Topic 900 Meter UTP/BNC
:P

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

=downloaden met hooge snelheid
=uploaden met 33.6 (analoog) / 64k ISDN :r :r

Verwijderd

ik ken het niet, maar ongetwijfeld net zoals andere "schotel isp's" zijn de aansluitkosten minstens 1000 euro

Verwijderd

Ja en je hebt een datalimiet teminste bij bysky wel 500 mb dus dat is echt niks daarom neem ik het niet dus daarzou ik ook effe goed op letten !

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18

Verwijderd

Nee, nee, en nog eens nee.

D'r is geen fatsoenlijk alternatief als je geen
beschikking hebt over ADSL of Kabel.

EON gaat haar activiteiten op UNICAST stoppen,
die gaan zich richten naar amusement en MULTICAST.
Dat laatste wil zeggen, films, mp3 etc komen
op een bepaalde tijd langsvliegen. (2Mb/s)
Als je je pc er op instelt kun je mee downloaden.
ByeSky :r 10 eurocent per meg.
Tel uit je kosten als je 10 Gig downt.

Het is erg simpel, via de schotel zal te duur blijven.
Een transponder is 38MBit breed,
Voor een beetje downlink kun je net met 76 personen
die link delen. Nou en wie wil er nou 420.000/76 euro
betalen voor een jaartje?

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 23:02 schreef SPOOKIE het volgende:
Kabel is 400 meter verderop.
verlengsnoer en deal sluiten met deze kortsbijwonende... is mi het goedkoopste.
Ga je een keer verhuizen naar een plaats met kabel, dan heb je
1. kabel voor jezelf zat...
2. kabel over om te verkopen en haal je een deel vd nu gemaakte kosten terug.

Elke maand teveel betalen is op den duur ook een aardige kostenpost, alleen omdat het per maand is valt het niet zo op....

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je ff op de site was gaan kijken
zie je dat je geen data limiet hebt
kost vrij weinig
en het gaan niet via bysky! (is kut :r )

Gewoon via europeonline
het kost samen 150 pleuro voor het eerste jaar
dan heb je een
*dvb-pci kaart
*jaar abbonnement
*geen data limiet

en bysky

39.95 pleuro per maand
500 meg data limiet
kaart kost 295 pleuro...

dus geen BYSKY

kijk maar zelf is een keer op

www.europeonline.com

en dan samen met hometime van wanadoo met een 56k

toch een beste oplossing ??

of niet
want van de kabel 400 meter verderop wordt ik ook niet wijzer :z

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
De downstream snelheid is slecht, de ping veel te hoog zodat online gamen niet mogelijk is :( Het is echt geen alternatief.

Verwijderd

In Oktober start Digitenne met digitale televisie en radio via de ether (DVB en DAB). Direct daarna zullen ze breedband via de ether aan gaan bieden, dus dat zal ongetwijfeld een redelijk alternatief worden. Wachten dus en zeker geen schotel internet nemen!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 08:35

Crusader

Arc Nature

Absoluut niet met EON in zee gaan. Ik heb er een half jaar gezeten en toen kwam gelukkig kabelinternet beschikbaar. Dat was dan wel Casema Basic met 2kB/s, maar dat was altijd nog beter dan Europe Online.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, als je je er nu nog aan gaat wagen dan doe je het op eigen risico :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Ik ken het pakket en ik ken de schotel, want ik heb er op de zaak vorig jaar zelf eentje opgehangen.

Het normale internetten gebeurt gewoon via een analoge of ISDN verbinding. Datzelfde geld voor de realtime downstream. Feitelijk niet anders dan je gewend bent...

Het enige voordeel is dat je files kunt aanmerken tbv download en dat deze files dan op bepaalde, door EO te bepalen tijdstippen, worden geupload naar je systeem. Hierbij hoef je niet online te zijn, maar dient je systeem wel aan te staan. Ik meen dat de snelheid daarbij 2000kbps/250KB/s is en die wordt ook altijd gehaald.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Je kan die snelle downstream dus niet voor peer te peer verbindingen en volle servers gebruiken. Het is misschien alleen handig voor linux isotjes.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-08 08:35

Crusader

Arc Nature

Online gamen is er ook niet bij

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Hey Crusader,
over dat afmelden bij Eon!
Het was toch genoeg om een email te sturen?
Dat moet ik binnenkort eens gaan doen anders naaien
ze me weer voor een jaar.
en dat zou mooi |:( zijn

Verwijderd

Topicstarter
Thnx M8's

Nou weet ik waar ik ff op moet wachtuh...

Grtz
SPOOKIE

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

je hebt ook 2way sataite dat is even snel download als uploaden gewoon een beetje zoeken op www.pagina.nl dan kom je veel tegen maar ik wacht iniedegeval wel ff

Smile !!!

Verwijderd

ik heb het en het werkt perfect soms zit ik met down load van 20 Mbit. Zeker doen

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Voor € 59 krijg je een DVB kaart, je kunt daar mee free to air tv zenders en radio zenders ontvangen!

Daarnaast kun je alle bestanden die via http of ftp te bereiken zijn aanvragen, die worden gedownload en met een soort van tv signaal naar je dvb kaart gestuurd altijd gegarandeerd 2 megabit/seconde!

Daarnaast is er een prgramma FFM waarmee je ook files van andere gebruikers kunt ontvangen en zo makkelijk aan de 10-20 gigabyte per dag komt. Je kunt zelf aangeven als je Divx, mp3, etc wilt ontvangen!

Je kunt met die kaart ook 10 of 20 uur per maand snel internetten met een maximale snelheid van 768 kilobit/seconde.

Je betaald dan dus voor die 10 of 20 uur online en wil je meer dan betaal je een extra bedrag.

Koop je een duurdere dvb kaart, dan kun je met het programma MultiDec ook nog eens alle zenders achter een decoder ontvangen van TMF, RTL 4 en canal + etc.

Voor het ontvangen van die bestand heb je geen internet verbinding nodig! Dus een pc met de kaart erin en een grote harde schijf en je kunt die dag en nacht laten ontvangen!

Echt de moeite waard!

Dich bis echt unne foëzen haas

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

10-20 uur 2weg sattaliet ??? nah kan niet voor dat geld.

en moet je dan wel/niet al een schotel hebben ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

die 10 of 20 uur is 1 weg, dus je moet er nog een telefoonlijn of iets dergelijks bij open hebben staan!

je hebt alleen een schotel, universele LNB nodig en die DVB kaart.

• Chocovla
  • Laatst online: 01:22
Heb vorig jaar 3 maanden EOL gebruikt, het is an sich wel leuk maar na een paar weken werd ik er stapelgek van dat hij de helft van de bestanden niet van ftp's wilde halen en als ze al binnenkwamen kwam het in 2 van de 10 bestanden voor dat er crc fouten inzaten... heb het maar weer opgezegd.

"Better ask questions before you shoot"

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Op dinsdag 18 juni 2002 09:54 schreef Chocovla het volgende:
Heb vorig jaar 3 maanden EOL gebruikt, het is an sich wel leuk maar na een paar weken werd ik er stapelgek van dat hij de helft van de bestanden niet van ftp's wilde halen en als ze al binnenkwamen kwam het in 2 van de 10 bestanden voor dat er crc fouten inzaten... heb het maar weer opgezegd.
Als je gewoon FFM aanzet krijg je toch alles binnen wat en gemiddeld persoon binnen wil krijgen, de nieuwste cd's, films en gamez zoals gta3

• Chocovla
  • Laatst online: 01:22
Je krijgt wel een hele hoop binnen dat klopt maar ook (te) vaak zooi wat ik al tot in de droefenis voorbij had zien komen (24* Lolo Ferrari fillums wordt je ook niet vrolijker van) en helaas kwam het nog al vaak voor dat er bepaalde bestanden ontbraken in de lijsten die werden gepusht. Komt nog bij dat ik vaak voor spul ging wat niet mainstream was en dus niet in FFM voorbijkwam. Het werkt verder allemaal prima maar er waren net iets teveel kleine dingetjes die niet optimaal functioneerden

"Better ask questions before you shoot"

Pagina: 1