Toon posts:

Vastloper nieuwe gebouwde cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een cpu in elkaar gezet.
Bij het opstarten blijft hij hangen, althans hij gaat niet verder maar ik kan wel de bios in.
Ik heb voor de zekerheid de HDD en de grafische kaart getest in mijn andere systeem en die doen het prima.
Verder ligt het denk ik ook niet dat het aan de processor of aan het moederbord.
Dan blijft het geheugen over, maar dat test hij wel zonder daar vast te lopen.
Ik heb alle kaarten er verder uitgehaald bij het testen.

Het tweede probleem wat zich voor doet is dat hij aleen na een reset weer opstart.
Andere keren blijft de monitor op oranje staan, ratelt de HDD wat, maar dat is ook alles.

Iedere suggestie is welkom.
B.v.d

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Op zondag 17 februari 2002 22:50 schreef oswaldbloemen het volgende:
Ik heb net een cpu in elkaar gezet.
Bij het opstarten blijft hij hangen, althans hij gaat niet verder maar ik kan wel de bios in.
Ik heb voor de zekerheid de HDD en de grafische kaart getest in mijn andere systeem en die doen het prima.
Verder ligt het denk ik ook niet dat het aan de processor of aan het moederbord.
Dan blijft het geheugen over, maar dat test hij wel zonder daar vast te lopen.
Ik heb alle kaarten er verder uitgehaald bij het testen.

Het tweede probleem wat zich voor doet is dat hij aleen na een reset weer opstart.
Andere keren blijft de monitor op oranje staan, ratelt de HDD wat, maar dat is ook alles.

Iedere suggestie is welkom.
B.v.d
Hoe zet je dan een CPU in elkaar ? :?

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

Sorry voor die lullige reply van me.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 17 februari 2002 22:55 schreef Phuck het volgende:
Sorry voor die lullige reply van me.
Pas de andere dan gewoon ff aan joh :P

Wat voor aparte melding zie je op het scherm als je alleen de BIOS in kan?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

do ff wat meer info..ik neem aan dat het niet gaat over de config in je sig...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
micron voor micron? Edit je post effe, vervang cpu door computer :) Nu ontopic. Weet je 100% zeker dar je processor en je mobo niks mankeren? Verder kan brak geheugen door de memtest heen komen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
De belangrijkste onderdelen zijn de volgende:

AMD Athlon XP 1800+
Soltek SL-75DRV2
Leadtek Geforce 3Ti 200
IBM IC35L0 60gb
Elixser 256/266DDR

Probleem:

Start alleen maar op nadat er op reset gedrukt wordt.
Blijft hangen nadat processor en geheugen weergegeven worden, kan wel bios in, dus loopt niet 'muurvast.'

Onderdelen op mobo en geheugen na getest, cpu(!) moet goed zijn, anders start hij in zijn geheel niet op.
Ik denk zelf dat het toch een kapot geheugen is.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

jumpers achterop je hd goed ingesteld ? (dus master als ie master is)

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers nagekeken, alles wordt prima in de BIOS herkend.

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op maandag 18 februari 2002 01:12 schreef oswaldbloemen het volgende:
Jumpers nagekeken, alles wordt prima in de BIOS herkend.
Heb je nog ergens een test DIMM liggen?
Of heb je er 2 inzitten, wissel ze dan eens om? Of een anders slot?
Is je kast geaard?

...

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haal er eens een dimmetje uit, dat je er met nog maar één werkt.

Laad de default settings van je bios, controlleer of alle jumpertjes goed staan (van je proc, AGP, mem). Zitten alle connectors van je schijven/floppy/cd-rom/dvd wel goed (niet verkeerd om).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Lancer
  • Laatst online: 21-08 13:10

Lancer

What the......

Geeft je voeding genoeg "watten" (minimaal 300W)? Ik had hier zelf problemen mee bij het in elkaar zetten van m'n PC. Ik probeerde een Athlon + mobo in de kast van m'n oude PII te zetten. Startte ook alleen na een reset op.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Topicstarter
Alle jumpers van onderdelen die jumpers hebben, staan goed.
Verder is gebruik ik een 300watt voeding.
Het geheugen kan ik niet testen, tenzij het mogelijk is om sdram(133) op het bord de prikken, maar dat dacht ik niet aangezien het 266DDR is.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de athlon XP zelf instellen.
Hij staat op 11,5x133, bios geeft Athlon 1800+ aan, dus dat is volgens mij goed, of niet?

Verwijderd

een dikke voeding is nooit verkeerd voor amd, probeer eens een ander

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=7]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Opgelost.
Schroefjes zaten te vast.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 18 februari 2002 12:54 schreef Bruxelles het volgende:
Opgelost.
Schroefjes zaten te vast.
WTF waar slaat dit nou weer op?????????

ontopic

Haal alles los, sluit alleen een floppy drive en videokaart aan. 1 geheugen module gebruiken en eventueel nog afwisselen met de ander. Test zelfs je verschillende geheugen banken. Verder kan je er ook nog ff een pci videokaartje indoen, maybe is het je agp slot ofzo.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Precies zoals ik het zeg.
De schroefjes ophet mobo zaten te vast.
ok?

Verwijderd

vaaaaagggg

Verwijderd

Ik denk dat er ergens dan een sluiting ontstaan is door die vastgedraaide schroefjes. Is dus de vraaag of alle mobo steuntjes wel op de goede plek hangen... Enne.. dat mamaplankje, die zet je rechtsreeks op de steunen, schroef erop en stevig aandraaien, of gewoon op de steunen leggen, vilten ringetje om het schroeje en dan vastdraaien? Kan een hoop overtollige kracht absorberen !

OT (heb dus mijn eigen cusl2-c tje lekker op nylon afstandhoudertjes, aarding loopt wel via voeding en vastzetten doen mijn insteekkaarten wel )

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heeeeeeeeeel vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dit............. Snap het ff niet hoor. Schroefjes te vast??? Ik heb mobos los in de kast gehad, met 1 schroef erin met alle schroefjes, met losse schroefjes, met vaste schroefjes...........

Maar dit slaat echt alles!!!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 23:57 schreef TD-DMZ het volgende:
Heeeeeeeeeel vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag dit............. Snap het ff niet hoor. Schroefjes te vast??? Ik heb mobos los in de kast gehad, met 1 schroef erin met alle schroefjes, met losse schroefjes, met vaste schroefjes...........

Maar dit slaat echt alles!!!!
[offtopic?]
Ik ook niet... oswaldbloemen komt aanzetten met een probleem en ineens zegt " Bruxelles " dat het opgelost is.

Volg ik hier iets niet ofzow :?

[/offtopic?]

C:\>_

Verwijderd

Ok even alle onduidelijkheden uit de weg.

Bij het posten van mijn vraag was ik ingelogd onder de naam van iemand anders.
Ik, Bruxelles, had dus dit probleem en ik heb het ook weer opgelost.
De schroefjes zaten iets te vast gedraaid.
Hierdoor start de compu meestal in zijn geheel niet op, echter hij kwam hier tot het testen van het geheugen.
Dit ligt denk ik aan het feit dat ie misschien rond IDE wat kortsluiting had, tenminste als het moederbord de volgorde afzoekt van geheugen naar HDD/CDROM, etc..

Ik hoop dat alles nu duidelijk is.
Pagina: 1