[OC]AMD athlon komt niet verder als 918 ??

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 19:00

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
hey ik heb een vraagje ik weet dat mijn cpu verder kan maar

ik heb een AMD athlon 900 hij draait nu @ 918 als ik dan een stapje hoger ga met de FSB dan krijg ik geen beeld meer

:?

ik weet dat ik wat vergeet maar wat

misschien kunnen jullie mij helpen

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
[topic=324186/1/25]

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
misschien moet je proc wat meer prik hebben ? :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

We kunnen niet helpen als je niet verteld wat je hebt gedaan om m op 918 te krijgen. Lijkt me vaag als ie niet op een FSB van 103 wil, das maar 3% extra

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Lees de FAQ van OCM es door, en vooral het stuk over voltage. Dat wil denk ik wel helpen nl. :)

edit: En ohja, je kán niet weten dat je CPU hoger kan. Er is nl. geen vastgestelde minimale snelheid die het ding kan halen. Iedere core is verschillend, dus ook de performance en overclockbaarheid...

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
vond ik dus ook ik heb alleen nog de fsb hoger gezet

met 3 % en als ik hoger ga dan stopt de computer er mee, als ik dan de bios weer reset dan gaat hij weer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 23:59

Smarron

The bend

Heb je hem unlockt ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Welk moederbord heb je dan?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

euh, da's redelijk normaal bij de athlon classic, je meeste willen niet veel harder dan 100. de mijne pakt een fsb van 114 ofzo maar dat is al veel. Ik vraag me af wat de bottleneck is, mijn athlon blijft koel, maybe toch het voltage? hoeveel kan een athlon classic hebben?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Je zegt dat je dan geen beeld meer krijgt, misschien is dus je grafische kaart het probleem, en niet je CPU. Als je de fsb verhoogt gaat je AGP bus mee. (meestal)

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 22:57 schreef bobo1on1 het volgende:
Welk moederbord heb je dan?
Ik heb een MSI 6330 mobo
Op zondag 17 februari 2002 22:52 schreef Smarron het volgende:
Heb je hem unlockt ?
ik heb hem proberen te unlocken weet niet hoe je kan zien of het is gelukt maar hij draait nu op 945 MHz

ow ja ik heb een award bios maar ik kan nergens een multiplayer instellen :? ga ff kijken op de site van MSI

ik heb hem nu op 105/35 staan dacht ik weet ik niet zeker zal het later ff checken :?

Verwijderd

Ik heb ook een AMD athlon 900 en die loopt op dit moment stable op 990 Mhz. Ik heb niks ge-unlockt, alleen fsb omhoog gegooid. Ook de temperatuur valt mee, 48 graden stressed (was eerst 38 graden) met een standaard coolermaster.

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Wat voor geheugen heb je dan?

Verwijderd

Okeej jij wil dus je processor een AMD TB 900 een beetje OC'en en dat wil dus niet zo goed lukken?
Ik heb hetzelfde moederbord als dat jij hebt, je moet even Live Bios uitvoeren dit programma kan je downloaden op de site van MSI. Als je de nieuwste versie hebt moet je ff je bios updaten met versie 3.0 als het goed is. Verder moet je je geheugen even checken, ik hoop dat je PC133 geheugen hebt, maar dat zal ongetwijfeld wel zo zijn. Verder moet je je proc. ff uit je mobo halen, gewoon de koeler eraf en een potloodje pakken. Liefst een HB2 potlood. Hiermee verbind je de L1 bruggen op de processor. Zijn in totaal 4 bruggen. Hier moet je dus een lijntje van maken, het is een beetje een priegel werkje maar als het eenmaal lukt is er niets aan de hand. Dan een plakbandje eroverheen zodat de lijntjes niet vervagen en je pc opnieuw rebooten. Nu naar je bios gaan en je multiplier veranderen van 9.0 naar bv 9.5. Doe het wel in rustige stappen en niet ineens naar 10.0. Als ie op 9.5 * 100 goed draait ga je langzaam verder. Ik denk dat je de 1050 mhz met een standard Cooler Master wel moet halen. Ik zelf heb een TB 950 @ 1100 gekregen. Dus gewoon proberen, en als ie dan te warm loopt gooi er dan gewoon een andere koeler op.

Succes, mzzl's

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:50
cool hee ? Je gaat multiplayer-gamen met je moederbord :)
Pagina: 1