Mislukte linux install molt schijf?

Pagina: 1
Acties:

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 11:57
Het leek mij leuk om eens linux te gaan draaien. Dus ik even 3 iso`s gedownd met daarop mandrake 8.1. Deze 3 iso`s op cd`s gefikt.. en ff een 4.2 gb schijfje er ingezet ipv. mijn 20 gb schijf want je weet maar nooit. Pc rebooten.. en huppa de cd 1 wordt keurig geboot. Ik zie de pinquin verschijnen en daar naast de mededeling dat ik even op enter moet drukken als ik wil beginnen met de installatie. Nou klikken maar.. tot mijn verbazing verschijnt er een zwart/grijs scherm en verder dus niks meer. Balen had ik dus toch niet die brakke 4,2 gieg schijf moeten gebruiken..Nouja dan maar op mijn 20 gb schijf. Windows partitie geformat , want die liep toch al waardeloos. Nou rebooten en ja hoor precies het zelfde verhaal.Nouja dan maar WinME er op. Huppa cd er in.. en hij kijkt even met scandisk of mijn schijf ok is en dat was dus het geval. Dan wil hij beginnen met de install .. maar geeft hij in een keer de volgende melding:
Standard mode: invalid DPMI return from 03b7:08ff

En welke windows versie ik nu ook probeer te installeren.. hij blijft gewoon op dat punt hangen..

Is er iemand die weet wat die mandrake met me pc gedaan heeft?

Alvast bedankt,

Verwijderd

gewoon ff opnieuw partitioneren doet ie het vast wel weer

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:28 schreef divx4me het volgende:
Of in het uiterste geval een Low-level >:)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eventueel ook ff je iso's MD5SUM nakijken, want dit klinkt niet helemaal ok..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 22:32 schreef moto-moi het volgende:
Eventueel ook ff je iso's MD5SUM nakijken, want dit klinkt niet helemaal ok..
Dat gaat een beetje moeilijk want ik heb de iso`s op cd gefikt en toen weggegooid. :`(

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 22:28 schreef divx4me het volgende:
nope heb ik al geprobeert

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 22:30 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Of in het uiterste geval een Low-level >:)
Sorry maar wat houdt dat in? ja ik ben best wel n00b hoor :)

Verwijderd

met een dos-diskette effe kijken of het helpt om de bootsektor te herstellen met commando:
fdisk /mbr
Misschien is er iets mis gegaan in de MBR door mandrake.

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op zondag 17 februari 2002 22:52 schreef chiel3d het volgende:

[..]

Sorry maar wat houdt dat in? ja ik ben best wel n00b hoor :)
Wat het precies is, weet ik niet. Maar je kunt het uitvoeren in je bios en knalt echt alles van je hdd af!

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Low level format?!? alsjeblieft niet doen zeg. Dat vernielt letterlijk je schijf! Vroeger werd dat nog wel eens gebruikt om de kleinere schijfjes te formatten maar het is BESLIST niet aan te raden!!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 18 februari 2002 13:05 schreef HenkV het volgende:
Low level format?!? alsjeblieft niet doen zeg. Dat vernielt letterlijk je schijf! Vroeger werd dat nog wel eens gebruikt om de kleinere schijfjes te formatten maar het is BESLIST niet aan te raden!!
Je kunt geen lowlevel format uitvoeren op een IDE HD. Als je dat wel zou doen (vereist speciale hardware), zou je schijf compleet onbruikbaar zijn.
Maar de term 'low-level format' (zoals sommige biossen aanbieden) wordt tegenwoordig gebruikt voor wat eigenlijk een mid-level format is. Hiermee mol je je schijf niet, maar hij is wel leeg erna. Een 'low-level' format lijkt mij overigens niet echt nodig.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Volgens mij meer een hardware probleem dan een probleem met Linux. Ik denk dat het temaken heeft met het verwisselen van je schijf, staan de bios settings nog wel hetzelfde?

Verwijderd

heb je Virus protectie in BIOS aanstaan ofzo?

Verwijderd

ga naar www.download.com, download aefdisk, zet die op een windowsME of 98/95/DOS bootdisk en run hem met de opties voor alle parties op je hardeschijf te wissen. Nu kun je weer windhoos installeren. Als windhoos na de instal niet opstart pak je die bootdisk weer en type je: fdisk /MBR (dus niet aefdisk maar de gewone fdisk)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26

scorpie

Supra Addict

wat DJ_PP zegt, klopt

want linux en unix gebruiken ext2 of ext3 partitie-indelingen, en windows fat32 / ntfs
dus ff met aefdisk dit commando uitvoeren:

aefdisk /delall

en klaar

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:56 schreef Scorperito het volgende:
wat DJ_PP zegt, klopt
jah, duh <- :D:7*D

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als de Windows installer struikelt over de ext2-partitie (die dat incompetente stuk software gewoon zou moeten kunnen verwijderen), vind ik 'Standard mode: invalid DPMI return from 03b7:08ff' nog steeds een vreemde foutmelding daarvoor.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op maandag 18 februari 2002 19:26 schreef deadinspace het volgende:
Als de Windows installer struikelt over de ext2-partitie (die dat incompetente stuk software gewoon zou moeten kunnen verwijderen), vind ik 'Standard mode: invalid DPMI return from 03b7:08ff' nog steeds een vreemde foutmelding daarvoor.
euhm, windows is naar mijn mening altijd al kampioen in vage foutmeldingen geweest, dus dit zal wel geen uitzondering zijn :)
code:
1
A fatal exception 0E has occured at 0428:C000A313

Jaja, dat snappen we allemaal! :P

Rookworst zonder R is ook worst.

• Chiel
Ik ben er uit... Al met al bleek het een kaduuk reepje 128 sd-ram te zijn.. :( die de install blokte. Ik heb die er dus uitgehaald en linux instalde keurig.. :).In ieder geval bedankt voor jullie reakties.
Pagina: 1