Wat ik laatst zag (bij een case-mod) was een 3,5" rekje met schakelaars om je case-fans aan- en uit te zetten. Wat is dit en kun je dit ook kopen?
Verwijderd
echte tweaker ---> zelf maken.
heet een fanbus. Kan je zelf maken met schakelaartjes. de standen zijn dan 7v/uit/12v bijv.
heet een fanbus. Kan je zelf maken met schakelaartjes. de standen zijn dan 7v/uit/12v bijv.
FANbus geloof ik, kan je ook zelf maken geloof ik
[edit: dacht Baybus eerst]
[edit: dacht Baybus eerst]
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Verwijderd
Dit zijn schakelaars waarmee je fans aan en uit kan zetten.Op zondag 17 februari 2002 22:23 schreef kutkip het volgende:
Wat ik laatst zag (bij een case-mod) was een 3,5" rekje met schakelaars om je case-fans aan- en uit te zetten. Wat is dit en kun je dit ook kopen?
Maar kun je ze niet kopen dan
Want ik ben daar n.l. niet zo handig mee
Zelf maken
maar ik dacht dat OC Shop die dingen ook had
alleen daar wil je 't nie kopen hehe, niet voor wat ze er daar voor vragen (weet niet hoeveel et is , maar zal niet cheap zijn
) en ik denk als je de search gebruikt vind je wel wat ...
Op zondag 17 februari 2002 22:26 schreef maartenb het volgende:
Ik heb hem ook zelf gemaakt.
[topic=376244/1/25]
schema: www.fanbus.com
Wat een vage username trouwensOp zondag 17 februari 2002 22:27 schreef kutkip het volgende:
[..]
Die is mooi zeg. Alleen dan het liefst metallic of zwart
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Op zondag 17 februari 2002 22:30 schreef Stropdas het volgende:
[..]
Wat een vage username trouwens
Heb er ook 1 gemaakt, 7V/Uit/12V .
[topic=414644/1/40]
[topic=414644/1/40]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
w00t!! Bij OC-shop kost ie 65 Euro!
Dan toch maar zelf maken?
Die van mij heeft alles samen ongeveer €35 gekostOp zondag 17 februari 2002 22:39 schreef kutkip het volgende:
w00t!! Bij OC-shop kost ie 65 Euro!Dan toch maar zelf maken?
Verwijderd
Das dan nog best veelOp zondag 17 februari 2002 22:41 schreef DinX het volgende:
[..]
Die van mij heeft alles samen ongeveer €35 gekost
die schakelaartjes en blauwe leds zijn niet goedkoop
Verwijderd
moet ik anders 1 voor je fixen?Op zondag 17 februari 2002 22:26 schreef kutkip het volgende:
Maar kun je ze niet kopen danWant ik ben daar n.l. niet zo handig mee
ik ga deze vak nl ook 1 voor mezelf maken en zou ik ook metteen nog wel 1 kunnen maken (als het dus slaagt...)
zeg dan ook metteen HOE je 'm wilt hebben
- Hoeveel fans wil je besturen ? bv 3
- Wat voor schakelaars wil je ? aan/uit, 12V/7V, 12V/uit/7V (7V >> issie zachter)
- Wat voor kleur ledjes, bij de 12V/uit/7V gebruik ik een zgn Tri-Couleur ledje (2 kleurig)
Mensen waarom doen jullie het met schakelaartjes en niet met potmetertjes. Dan heb je nl een mooi draaiknopje waarme je de snelheid in kan stellen. Het enige waar je op moet letten is dat als je zwaardere fans (vermogen) of zwaardere potmeters (helaas duur) of een iets gecompliceerder schema gebruikt waardoor je potmeters niet overbelast kunnen raken.
Dan is dit schema
(klik voor groter plaatje) het schema wat je nodig hebt. Ik heb net deze gebouwd en wat ik erg kewl vind is dat als je je fans harder laat draaien dat dan ook het ledje feller licht geeft. Zo kan je dus zelfs als je doof bent (waarom heb je dan in godsnaam een fanbus/baybus/rheostat (name it yourself) gebouwd zien hoe hard je fannetjes ongeveer draaien. Erg kewl 
/EDIT
Hmmmm ik krijg thumbnail niet goed in mijn reactie verwerkt, iig link werkt wel en die is goed. Gave site btw die bit-tech.net, wat die macro doet met die plexi kast is echt buitengewoon nice. Een van de mooiste mods i have ever seen so far
Dan is dit schema
(klik voor groter plaatje) het schema wat je nodig hebt. Ik heb net deze gebouwd en wat ik erg kewl vind is dat als je je fans harder laat draaien dat dan ook het ledje feller licht geeft. Zo kan je dus zelfs als je doof bent (waarom heb je dan in godsnaam een fanbus/baybus/rheostat (name it yourself) gebouwd zien hoe hard je fannetjes ongeveer draaien. Erg kewl /EDIT
Hmmmm ik krijg thumbnail niet goed in mijn reactie verwerkt, iig link werkt wel en die is goed. Gave site btw die bit-tech.net, wat die macro doet met die plexi kast is echt buitengewoon nice. Een van de mooiste mods i have ever seen so far
Verwijderd
Heb er zelf van de week 1 gemaakt,

Schakelt tussen 0 volt en 12 volt, en staan op ( van links naar rechts ) blauw CCFL,blacklight CCFL, 3 fans. Kosten waren voor de schakeling zelf ongeveer 20 euro. CCFL's en fans kwamen daar nog bij (3x Sunon 80x80mm)...

Schakelt tussen 0 volt en 12 volt, en staan op ( van links naar rechts ) blauw CCFL,blacklight CCFL, 3 fans. Kosten waren voor de schakeling zelf ongeveer 20 euro. CCFL's en fans kwamen daar nog bij (3x Sunon 80x80mm)...
Misschien heel dom van mij, maar wat is het nut van handmatig fans aan/uit te zetten? Behalve dan dat men de ledjes en schakelaars leuk vind?
Ik zou dan eerder voor een automatische variabele regeling kiezen...
Omdat dat leuker is
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
maarja... als je een soldeerafwijking hebt zoals ik zou ik er niet aan beginnen... ik ben er wel aan begonnen (
) en hij is nog steeds niet af... hij werkt wel, maar moet nog wel solderen
en daar gaat het mis... (ik heb gewoon een !@%#!@ soldeerding...)
Als je overdag zit te gamen, boeit et nie zo hoeveel herrie die maakt, als ie maar koel is.Op maandag 18 februari 2002 01:47 schreef voxx het volgende:
Misschien heel dom van mij, maar wat is het nut van handmatig fans aan/uit te zetten? Behalve dan dat men de ledjes en schakelaars leuk vind?Ik zou dan eerder voor een automatische variabele regeling kiezen...
Zit je s'nachts te downloaden, moet ie still zijn, dat je kan slapen, maar toch beetje koelblijven.
Daarvoor ben ik dan de 7/12volt aan et bouwen. Zo'n automatische kan dus s'nacht ook opeens herrie gaan maken. nu overdag dus 12volt, s'nacht de 7 volt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Hmm, het maakt dus ook uit dan wat voor koeling je gebruikt. Ik gebruik zo`n dragon orb3, maar op 7 Volt is het nog steeds een tering herrieOp maandag 18 februari 2002 02:02 schreef Karreman het volgende:
s'nacht de 7 volt
Ja dat is misschien wel handig jah!Op zondag 17 februari 2002 22:46 schreef bouke_h het volgende:
[..]
moet ik anders 1 voor je fixen?
ik ga deze vak nl ook 1 voor mezelf maken en zou ik ook metteen nog wel 1 kunnen maken (als het dus slaagt...)
zeg dan ook metteen HOE je 'm wilt hebbenals ik niet reageer >> mailen
- Hoeveel fans wil je besturen ? bv 3
- Wat voor schakelaars wil je ? aan/uit, 12V/7V, 12V/uit/7V (7V >> issie zachter)
- Wat voor kleur ledjes, bij de 12/7V en 12V/uit/7V gebruik ik een zgn Tri-Couleur ledje (2 kleurig)
-Ik wil er 4 fans mee besturen (hoe krijg ik die draadjes daar
-Het liefst 7V/uit .
-Das wel goed jah
Maar dat kan dus zonder je pc uit te zetten neem ik aan?

Te schakelen tussen 12v en 7v
Meest linkse is voor CCFL
Prijs van dat ding viel nog beetje tegen, maar komt vooral door die blauwe (wel mooie) leds.
Maar in totaal zittie toch wel onder die van OCshop
Ziet er ook kewl uit hoorOp maandag 18 februari 2002 11:06 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[afbeelding]
Te schakelen tussen 12v en 7v
Meest linkse is voor CCFL
Prijs van dat ding viel nog beetje tegen, maar komt vooral door die blauwe (wel mooie) leds.
Maar in totaal zittie toch wel onder die van OCshop
Maar wat is CCFL eigenlijk?
Uuh een soort mini-TL buis, met een kleur, hebben veel mensen hier in hun kast hangenOp maandag 18 februari 2002 11:10 schreef kutkip het volgende:
[..]
Ziet er ook kewl uit hoor
Maar wat is CCFL eigenlijk?
Maar hoe krijg ik de draadjes v/d fans nou bij de fanbus?
Verwijderd
je moet gewoon de draadjes bij het stekkertje afknippen en dan een draadje er bij aan doen en op de fanbus vastmaken (hoe, dat hangt van de bouwmanier af, ik kan er wel zo'n knijpding op zetten, maar als je liever een halve meter draad er al aan vast zodat je ze met elkaar kunt verbinden moet je het ff zeggen.Op maandag 18 februari 2002 12:08 schreef kutkip het volgende:
Maar hoe krijg ik de draadjes v/d fans nou bij de fanbus?
Als je ff snel reageert dan maak ik dat ding morgen... (hoop ik
Verwijderd
tuurlijk wel...Op maandag 18 februari 2002 13:50 schreef donicpiranja het volgende:
kun je er ook een voor mij maken???
mail je adres gegevens maar
geldt ook voor kutkip
(jullie krijgen m'n bank-rek-nr nog wel
edit: als jullie 'm achter zo'n 5 1/4 (cd-rom) willen moeten jullie ff zo'n kleppie opsturen, m'n adres krijgen jullie ook nog wel, mail me eerst ff
edit2: zeg ff wat voor schakeling je wilt. Op deze pagina en deze pagina staan een aantal schakelingen, kies hier maar 1tje uit.
Verwijderd
zag het ja, you've got mail 2Op maandag 18 februari 2002 14:04 schreef donicpiranja het volgende:
heb je net gemaild
Verwijderd
late GoT reactie, ja hoor, maar dat wist je onderhand ook alOp maandag 18 februari 2002 21:17 schreef kutkip het volgende:
Heb je mijn mail ook al ontvangen?
Pagina: 1