Toon posts:

mp3 layer in virtual dub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een dvix video file en nu moet het geluid nog worden gecompressed naar mp3 dit deed ik altijd met virtual dub daarmee kon ik ervoor zorgen dat alleen het geluid opnieuw werd gecompresed alleen tot mijn verbazing kan ik nu ineens geen mpeg-layer 3 128kbit meer kiezen hij is weg ik kan nu nog maar maximaal 56 kbit kiezen en dat is niet goed :( kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Raar dat ie het opeens niet meer kan, maar je kan misschien es proberen om de ac3 om te zetten naar mp3 via Azid/Lame en dan met Nandub aan je (geluidsloze) avi te 'ritsen' (je kan je ac3 ook direct bij je avi voegen meen ik). www.doom9.net zal je wel verder helpen.

Verwijderd

Je hebt gewoon iets installed wat je codec heeft overschreven met een slechtere versie.

Install de mp3-codec opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke waar kan ik zo'n codec vinden? want eerder installeerde ik nooit een codec... dat kwam dan denk ik mee met een programma ofzo

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

'k Zou bijna zeggen dat je 'n gratis versie van de Fraunhofer (schrijf ik't goed zo?) codec geïnstalleerd hebt, die kan niet boven 56kbps coderen (dacht ik).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat je dat helemaal goed hebt... welke codec kan ik het beste naar opzoek gaan? heb net wel een gevonden en geinstalleerd en die werkt goed.. maar ik wil de beste hebben

Verwijderd

Lame, de beste en bovendien gratis!
zie: http://dspguru.doom9.net/

en kies daar het besweet package (v1.11)
dan heb je er gelijk een goede GUI bij.

Verwijderd

Topicstarter
is dat deze?

BeSweet v1.11 Latest release of the ultimate tool for VOB->MP3 conversion!

Verwijderd

Jeps, die moet je hebben. Overigens moet je wel eerst het geluid uit je divx-rippen, ik weet niet wat voor soort geluid eronder hangt, maar besweet kan overweg met ac3,mp3,wav.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil alleen de LAME codec hebben... ik wil de codec graag gebruiken onder virtual dub... het geluid en beeld zit namelijk nu in 1 ...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de LAME codec moet instaleren?
Pagina: 1