[koeling] Zalman 3100 voldoende voor XP1800+ ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep hier een zalman CNPS3100 koeler. Lichaam is volledig van koper en er zit een 8 cm fan bij die op 12V of op 5V kan werken.
Kep een athlon xp1700+ @ 1800+ standaard voltage.
Ben de herry van mijn spire koeler een beetje zat en ik zit te denken om die zalman op 12V erop te zetten. Die is namelijk een stuk stiller. Nu is alleen mijn vraag of deze zalman koeler mijn xptje op een beetje normale temp kan houden en of ik eventueel dan nog hoger kan gaan met overclocken. Of is deze zalman alleen geschikt voor lager geklokte cpu's :?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb hem zelf ook gehad en op 'Silent Mode' is ie niet krachtig genoeg voor je CPU denk ik. Ik had er een 1GHz Athlon onder zitten die werd al bloedheet! Op 12V zal het allemaal wel goed werken en kun je waarschijnlijk ook wel wat verder OCen.

PC Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou zeggen, gooi er een duct overheen- maak een kartonnen buis die rechtstreeks over de vinnen blaast en dan weer naar buiten gaat. Ik weet niet of dat genoeg is, zelfs met 12V, maar het is het proberen waard. Enig minpunt: je ziet de mooie waaier niet meer :'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Simpele oplossing: maak de duct vaan doorzichtig kunstof...

Verwijderd

heb hier zelfde koeler en cpu..werkt prima..stressed ongeveer 54(bv CS)..maar met burnk7 wordt hij wel 61C..maar ja, dat doe je anders toch niet....

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 15:40 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
heb hier zelfde koeler en cpu..werkt prima..stressed ongeveer 54(bv CS)..maar met burnk7 wordt hij wel 61C..maar ja, dat doe je anders toch niet....
Tjees das wel vrij warmpies... Uiterlijk boeit mij niet zo.. Kep ook zitten denken om gewoon een gat in me kast te maken met een vingerguard erop en daar de fan op te zetten.. krijgt ie lekkere vrisse lucht... En ik kan er natuurlijk ook een andere fan 8 cm of 12 boven hangen die wat harder blaast...
Pagina: 1