[OC] Is dit een normale temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik heb dat bordje en cooler dat in me sig staat. En zit met een hitte probleem.

Ik heb temps met mijn Athlon XP 1500+ op 36 graden echt volledig 15 min stressed. Dat stressed haal ik met o.a. burn6. En dan lijkt het me dat de sensor nie echt lekker werkt. Ik heb al meerdere bordjes gehad van dit type. En telkens hetzelfde verhaal. Maar als ik de cooler voel dan is hij niet eens heet dus dat lijkt me wel te kloppen :? En dat heb ik ook als me pc 24/7 aanstaat.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of een goede oplossing hebben? (Ik gebruik MOM5 btw)

(Want als ik OC naar 1500 Mhz wordt me pc sloom en volgens Rick2001 moet ik dan me udma100 mode naar udma66 zetten. Nog nie geprobeerd want ik kan het nie vinden in me bios :( )

..::System Specs::..

• internetinfo
  • Laatst online: 21-02 17:40
|:(

• kutkip
  • Laatst online: 23-12-2025
Volgens mij klopt die temp dan gewoon hoor :?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zondag 17 februari 2002 21:33 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik heb dat bordje en cooler dat in me sig staat. En zit met een hitte probleem.

Ik heb temps met mijn Athlon XP 1500+ op 36 graden echt volledig 15 min stressed. Dat stressed haal ik met o.a. burn6. En dan lijkt het me dat de sensor nie echt lekker werkt. Ik heb al meerdere bordjes gehad van dit type. En telkens hetzelfde verhaal. Maar als ik de cooler voel dan is hij niet eens heet dus dat lijkt me wel te kloppen :? En dat heb ik ook als me pc 24/7 aanstaat.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of een goede oplossing hebben? (Ik gebruik MOM5 btw)

(Want als ik OC naar 1500 Mhz wordt me pc sloom en volgens Rick2001 moet ik dan me udma100 mode naar udma66 zetten. Nog nie geprobeerd want ik kan het nie vinden in me bios :( )
dat van je UDMA is alst goed is een optie die gaat over Mode 5 ofzo en dat staat op een pagina waar je ook de termen HDD tegenkomt. weet ff niet hoe die heet en heb geen zin om te rebooten

Mode 3 :UDMA 33
Mode 4 :UDMA 66
Mode 5 :UDMA 100
sindsdien ook: Mode 6 :UDMA 133

en btw 36°C stressed is best laag denk ik.

ps. misschien een beetje vaag hoor... :P

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

waarom geloof je die temperatuur niet?? Mijn athlon XP1800@200o wordt ook iets van 38 graden stressed... nice toch??

• Ibidem
Op zondag 17 februari 2002 21:41 schreef pjot het volgende:
waarom geloof je die temperatuur niet?? Mijn athlon XP1800@200o wordt ook iets van 38 graden stressed... nice toch??
Maar dat ASUS bord van je staat toch bekend om zijn afwijkende temperatuur sensor? Iets wat ik dus niet weet over de MSI:?

Verwijderd

eej je mot toch burnk7.exe gebruiken??

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 21:41 schreef pjot het volgende:
Hmm? Mijn XP1700+ wordt idle 48 graden, stressed ver in de 50... Wat is er mis met mijne? (Al een extra casefan installed...)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 21:43 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

Maar dat ASUS bord van je staat toch bekend om zijn afwijkende temperatuur sensor? Iets wat ik dus niet weet over de MSI:?
ja dat asus bord (bij mij) klopt niet meer... Na 2x defect te zijn geweest heb ik gekozen voor een Epox 8kha+...

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 21:47 schreef EE-tweaker het volgende:

[..]

Hmm? Mijn XP1700+ wordt idle 48 graden, stressed ver in de 50... Wat is er mis met mijne? (Al een extra casefan installed...)
dat kan zo veel zijn... ik heb bijv een Alpha 8045 met delta HP fan, en m'n kast open en met een klein laagje koelpasta... gewoon gekocht bij een elektro shop...

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Je probeert gewoon op te vallen , ik heb mijn vrieskist nou goed |:(

• Ibidem
Op zondag 17 februari 2002 21:55 schreef artec het volgende:
Je probeert gewoon op te vallen , ik heb mijn vrieskist nou goed |:(
Waar slaat deze domme opmerking nou op. Flaim gewoon niet zo en probeer gewoon te helpen en houd anders je mond.

• Ibidem
Heel klein schopje :P

Pagina: 1