Kabelmodem-router-hub-pc's?

Pagina: 1
Acties:

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:24
Op dit moment heb ik op mijn computer internet via de kabel (als enige hier in huis, de rest is ISDN). Sinds mijn zusje steeds meer gaat internetten denken mijn ouder erover om voor haar ook kabel aan te leggen en omdat mijn ouders ook wat meer thuis willen gaan werken lijkt het ze handig om dit meteen op alle computers aan te sluiten...

We zitten er nu over te denken om mijn chello abbonement te vervangen door een prioritytelecom zakelijk abbonement zodat er meerdere pc's kunnen worden aangesloten mist de datalimiet van 4gb niet wordt overschreden en ook de max dl en up liggen veel hoger wat mij ook wel leuk lijkt :) Groot nadeel is dat deze computers niet op een netwerk zitten nu en dit ook qua bekabeling vrij lastig te maken zou zijn....

Nu zat ik vanmiddag op de site van prioritytelecom te kijken en als uitleg staat hier dat je aan de 'thuiskant' op de kabelmodem een router moet aansluiten, hierop eventueel een hub en via deze hub de pc's met internet verbinden. Mijn vraag hierover is of dit kan zonder een netwerk te hebben? Voor zover ik begrijp van de info die ik tot nu toe heb gelezen is dat je dus geen server nodig hebt en dat de router + hub bijv. in de meterkast gehangen kunnen worden vanwaar de bedrading naar de pc's op de hub wordt aangesloten...

Werkt dit inderdaad op deze manier of is er wel degelijk een netwerk nodig? Ik heb net de stukjes over inet delen via router gelezen maar ik ben er nog steeds niet helemaal zeker van of dat op deze manier kan... Thnx voor hulp alvast :)

p.s.: sorry als deze vraag al eerder gepost is, ik heb met search niets kunnen vinden vandaar....

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ja, dit kan dus. Gewoon de router aansluiten aan het kabelmodem, je sluit de PC's aan op de router en je kunt internetten, mits alles goed is ingesteld. Maar dit heet dus ook een netwerk. ;)

En een hub sluit je op de router aan als er op de router niet genoeg aansluitingen zitten. Dan sluit je de resterende PC's via de hub op de router aan.

De meeste routers hebben overigens wel minstens vier aansluitingen. Je hoeft overigens niet van abbo te veranderen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Krijg je maar 1 ip van je provider als je dat abbo neemt voor meerdere pc's ?
Want als je meerdere ip's krijgt heb je geen router nodig.
kabelmodem----hub----pc's
Als je maar 1 ip krijgt maar wel legaal mag met meerdere pc's surfen blijft bij wat je hebt en koop zelf een router >:)

Om op de rest van je vraag te antwoorden:
Je kan gerust die hub en zo ergens centraal zetten en je moet gewoon 1 utp kabel per pc naar die hub trekken :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ashen
Op zondag 17 februari 2002 22:08 schreef Ferdo het volgende:
Maar dit heet dus ook een netwerk. ;)
Lol *D maareh bedankt, lijkt me wel handig zo dan!

ennuh, je krijgt idd maar 1 ip, alleen voordeel is wel dat max dl van 180kb/s naar 512 kb/s gaat en dat max ul van 16kb/s naar 128 kb/s en aangezien ik nog vrij vaak wat wil uploaden (downloaden ook wel trouwens) is dit wel handig... ennuh meerdere pc's op 1 aansluiting is bij chello niet legaal, en als mijn ouders dan zo'n ander abbo willen nemen heb ik daar geen problemen mee :)

Owja 1 vraagje nog, omdat er op kantoor van mijn ouders bijna alleen maar met mac's gewerkt wordt willen ze thuis ook imac neerzetten, kan die dan dus ook gewoon op de router worden aangesloten, ondaks dat besturingssysteem anders is?

• Ferdo

Ferdo

Op zondag 17 februari 2002 22:11 schreef Ashen het volgende:
Owja 1 vraagje nog, omdat er op kantoor van mijn ouders bijna alleen maar met mac's gewerkt wordt willen ze thuis ook imac neerzetten, kan die dan dus ook gewoon op de router worden aangesloten, ondaks dat besturingssysteem anders is?
Het maakt niet uit welk besturingssysteem je gebruikt. Die Mac's kun je ook gewoon aansluiten.

Audioscrobbler profile

• Ashen
Ok thnx, moet lukken dan!

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=19]

Verwijderd

[..]

Lol *D maareh bedankt, lijkt me wel handig zo dan!

ennuh, je krijgt idd maar 1 ip, alleen voordeel is wel dat max dl van 180kb/s naar 512 kb/s gaat en dat max ul van 16kb/s naar 128 kb/s en aangezien ik nog vrij vaak wat wil uploaden (downloaden ook wel trouwens) is dit wel handig... ennuh meerdere pc's op 1 aansluiting is bij chello niet legaal, en als mijn ouders dan zo'n ander abbo willen nemen heb ik daar geen problemen mee :)

Volgens mij gaat het om 512 kbit=plm. 64 KB/sec download, trager dus.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chello gaat heus niet controleren op hoeveel pc's jij er aan hebt hangen, doe het nu ook al enkele jaren, en nog nooit "gezeur" gehoort. Iedereen doet dat!
volgens mij niet, ik weet zelfs niets af van een mac, maar internet loopt via TCP/IP en ik neem aan dat de mac dat ook ondersteund..

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Actiontec Home gateway. Combinatie van Hub en router en bovendien voorbereid voor wireless communicatie. Werkend met Chello abbo en één IP. Mag niet officieel maar is niet te controleren. Intern heeft elke pc automatisch een eigen IP. Eenvoudig instelbaar via webbrowser vanaf elke pc. Dus ook filesharing mogelijk. Prijs 170 euro. (dit is geen reclamespot, maar welgemeend advies).

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

idd toen ik nog op chello zat had ik er 2 servers aan hangen en 2 clients.. nooooit problemen mee gehad..

ben alleen voor de snelheid overgestapt op adsl fast..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Ashen
Ja kweet dat ze der bij chello niet echt op controleren enzow maar als dit dus wel om 512 kb/s gaat is het wel groot voordeel t.o.v. chello. Er staat 512 Kbps, dat is dan toch kilobyte? (dis trouwens link: http://www.prioritytelecom.nl/pdf/broadband_office/BBO_tarievenlijst.pdf )

Maareh zal er nog wel es over denken dan en we zien wel :) weet iig hoe het zou moeten werken nu....

• Ferdo

Ferdo

Op maandag 18 februari 2002 15:56 schreef Ashen het volgende:
Ja kweet dat ze der bij chello niet echt op controleren enzow maar als dit dus wel om 512 kb/s gaat is het wel groot voordeel t.o.v. chello. Er staat 512 Kbps, dat is dan toch kilobyte? (dis trouwens link: http://www.prioritytelecom.nl/pdf/broadband_office/BBO_tarievenlijst.pdf )

Maareh zal er nog wel es over denken dan en we zien wel :) weet iig hoe het zou moeten werken nu....
Kbps is kilobit per seconde, 512 kbps=64kB/s. :)

Audioscrobbler profile

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:10 schreef erkens het volgende:

[..]

chello gaat heus niet controleren op hoeveel pc's jij er aan hebt hangen, doe het nu ook al enkele jaren, en nog nooit "gezeur" gehoort. Iedereen doet dat!
[..]

volgens mij niet, ik weet zelfs niets af van een mac, maar internet loopt via TCP/IP en ik neem aan dat de mac dat ook ondersteund..
Ff mailen naar MAC dus voor een bevestiging

• Ashen
Op maandag 18 februari 2002 17:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kbps is kilobit per seconde, 512 kbps=64kB/s. :)
Ja?! ow goed dat je ut zegt want dan hou ik dus mooi chello :) thnx voor replies iig!
Pagina: 1