Internetsharing werkt van geen kanten :'(

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Ik ben nu ongeveer al 3 uur vanalles aan het proberen om het internet hier geshared te krijgen tussen 2 pc's. Mijn pc is de server hier en beneden staat de pc van mijn broertjes en vader, dat is dus gewoon een client pc.

Ik draai hier Win2K Prof SP 2 op en op de client Win98SE.
Ik heb eerst de FAQ hier doorgelezen en wat andere topics van mensen maar ik ben eigenlijk geen steek verder gekomen ;(
Internetsharing heeft hier eigenlijk altijd gewerkt maar 'opeens' toen ze beneden zaten te kloten ofzo werkte het niet meer. Heb em geformatteerd, stond toch zo vol met troep dus dat kon geen kwaad. Alleen het werkt dus nu nog steeds niet. Ik heb eerst op de server gewoon alles op automatisch detecteren gezet. Allebei dezelfde werkgroep natuurlijk, "Thuis" genaamd.

Ze zien elkaar gewoon op het netwerk en ik kan ook in de client komen. De client alleen niet op mijn PC want dan krijgt ie zo'n schermpje met een $IPC ding met password. Maar dat boeit nog ff niet zoveel.
Ik heb ook gewoon bij alletwee een ip zelf ingevuld. 192.168.0.1 bij de server en 0.2 bij de client, logisch allemaal. Dezelfde subnetmasker (255.255.255.0). Natuurlijk Internet delen wel aangezet bij netwerkopties dus daar zit de fout ook niet. Ik heb geprobeerd een gateway en DNS te gebruiken. Op 192.168.0.1 ingesteld. Maar wil allemaal niet werken. Ik snap er geen zak van.

De netwerkkaart lijkt mij niet kapot omdat ik wel gewoon filesharing kan doen.

Wie kan mij verder helpen?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met windows ICS moet je geloof ik de clients op DHCP zetten. Anders moet je ook de gateway enzo instellen.

I, for one, like Roman numerals

• benchMarc
  • Laatst online: 16:24
Zul je net zien.. ik denk: laat ik es gek doen. Ik vul een DNS van chello in bij de client en hij doet het :o

Van mijn part kan ie dicht. Maar als er mensen zijn die misschien betere id'en hebben dan dit, post maar :)

• Harmen
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een echte internet sharing prog gebruiken is natuurlijk nog handiger.

* Harmen heeft smoothwall hier draaien op een p120 8-)

Whatever.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op zondag 17 februari 2002 22:27 schreef meendering het volgende:
Een echte internet sharing prog gebruiken is natuurlijk nog handiger.

* F0kke heeft smoothwall hier draaien op een p120 8-)
WinRoute Pro geen idee? http://www.tinysoftware.com