Ik kan geen OS meer installeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:06
Het leek mij leuk om eens linux te gaan draaien. Dus ik even 3 iso`s gedownd met daarop mandrake 8.1. Deze 3 iso`s op cd`s gefikt.. en ff een 4.2 gb schijfje er ingezet ipv. mijn 20 gb schijf want je weet maar nooit. Pc rebooten.. en huppa de cd 1 wordt keurig geboot. Ik zie de pinquin verschijnen en daar naast de mededeling dat ik even op enter moet drukken als ik wil beginnen met de installatie. Nou klikken maar.. tot mijn verbazing verschijnt er een zwart/grijs scherm en verder dus niks meer. Balen had ik dus toch niet die brakke 4,2 gieg schijf moeten gebruiken..Nouja dan maar op mijn 20 gb schijf. Windows partitie geformat , want die liep toch al waardeloos. Nou rebooten en ja hoor precies het zelfde verhaal.Nouja dan maar WinME er op. Huppa cd er in.. en hij kijkt even met scandisk of mijn schijf ok is en dat was dus het geval. Dan wil hij beginnen met de install .. maar geeft hij in een keer de volgende melding:

Standard mode: invalid DPMI return from 03b7:08ff

En welke windows versie ik nu ook probeer te installeren.. hij blijft gewoon op dat punt hangen..

Is er iemand die weet wat die :r mandrake :r met me pc gedaan heeft?

Alvast bedankt,

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30
Weet niet of het helpt maar ik heb een keer problemen gehad met het installeren van een OS doordat mijn visrusscan in mijn bios nog ingeschakeld stond. Hoop dat het helpt.

PVOutput: VO18

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 21:39 schreef Bandicoot het volgende:
Weet niet of het helpt maar ik heb een keer problemen gehad met het installeren van een OS doordat mijn visrusscan in mijn bios nog ingeschakeld stond. Hoop dat het helpt.
Nopez die staat uit..

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Start ff op men een opstartschijfje (met fdisk op). Geef achter de prompt fdisk /mbr in. Kan zijn dat er iets mis is met je MBR (master boot record)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Moet je alles formateren, dan met het proggie DEBUG van je Windows opstart diskette omvogelen.

suc6.

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 21:41 schreef DinX het volgende:
Start ff op men een opstartschijfje (met fdisk op). Geef achter de prompt fdisk /mbr in. Kan zijn dat er iets mis is met je MBR (master boot record)
heb ik dus gedaan
A:\fdisk /mbr
geeft..
A:\

is dat positief of negatief? :)

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 21:43 schreef Phuck het volgende:
Moet je alles formateren, dan met het proggie DEBUG van je Windows opstart diskette omvogelen.

suc6.
nou heb ik dus ff geprobeerd.. met het volgende resultaat:

A:\debug
- <enter>
- <enter>
- <c>
212B:0100 <enter>
er is een fout opgetreden

Jepz en wil dit zeggen dat me HD naar de &^%& is? of is het iets heel anders ?

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 21:46 schreef chiel3d het volgende:

[..]

heb ik dus gedaan
A:\fdisk /mbr
geeft..
A:\

is dat positief of negatief? :)
Dat is iig positief! Heb je wel de goede bootdisk voor het OS dat je wilt installeren?

/edit

Kijk anders ff op http://www.bootdisk.com

• Chiel
Op zondag 17 februari 2002 22:19 schreef Holmes het volgende:

[..]

Dat is iig positief! Heb je wel de goede bootdisk voor het OS dat je wilt installeren?
Jep Me bootdisk voor WinMe

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Lijkt me nauwelijks een HA probleem

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.