WinXP file sharing

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op mijn windows xp bak deel ik mijn c. Deze kan ik op alle machines ook benaderen enzo. Maar de program files dir niet. Hoe kan ik dit veranderen.

Ook zou ik graag willen dat je als je de hd wil gebruiken dat je dan een wachtwoord moet invoeren voor je er op kan. In windows 98 was dit izi, en je kon zelfs voor schrijven en lezen een appart wachtwoord nemen. Dit wil ik eigenlijk ook wel, voor op bijv. een lan. Ik heb het simple network sharing al uit gezet maar dit verhelpt weinig.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Niels

I, for one, like Roman numerals

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

dat wachtwoord kan je gewoon net zoals win98 instellen bij het tabblad sharing of delen.

edit:
dan zit ik denk ik fout :D zie buurman onder mij

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In XP werkt het niet meer met passwords maar met rechten van verschillende gebruikers.

They made me do it.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Ten eerste kun je de rechten van de harde schijven lokaal alleen maar instellen als je NTSF gebruikt. Dit wordt niet ondersteund door FAT32.

Als je de machtigingen wil aanmaken kun je de inlognamen van de lokale gebruikers nemen. Hier moet je mee aanmelden op je 98 netwerk. Dit moet dan werken. (er moet wel een wachtwoord aan de gebruiker zitten)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 12:48
of je Guest account enabelen... werkt ook..

Pvouput live

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op maandag 18 februari 2002 08:57 schreef Tom S. het volgende:
In XP werkt het niet meer met passwords maar met rechten van verschillende gebruikers.
jah ik vind dit mateloos irritant |:(
immers ik heb niet altijd dezelfde gebruikers op een netwerk, of bijvoorbeeld voor een LAN-party, dan kan niemand meer bij je shares :r

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ScuL
Op maandag 18 februari 2002 16:15 schreef Krypt het volgende:
of je Guest account enabelen... werkt ook..
is me nog nooit gelukt.. hoe doe je dat :?
in win2k was het geen probleem..

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

deze computer, rechter muis, manage, local users en groups, guest account, properties, enable

Oerbrood!

• ScuL
Guest account staat nu ingeschakeld en ik krijg vanaf de Win98-client nog steeds een paswoord-scherm. \\SCUL\IPC$.. :(

Als ik eigenschappen van mijn netwerk-PC wil bekijken krijg ik: U heeft niet de juiste toegangsrechten tot deze server. Blabla..

• Krypt
Op maandag 18 februari 2002 16:58 schreef -ScuL- het volgende:
Guest account staat nu ingeschakeld en ik krijg vanaf de Win98-client nog steeds een paswoord-scherm. \\SCUL\IPC$.. :(

Als ik eigenschappen van mijn netwerk-PC wil bekijken krijg ik: U heeft niet de juiste toegangsrechten tot deze server. Blabla..
Lezen is moeilijk... krijg je als je te lang op je werk zit :(
Wanneer krijg je die melding?? alleen als je naar de Program Fils directory gaat of ook als je op de C-share wilt ga koekeloeren...

Als het alleen je Program Files is komt dat omdat die user geen rechten heeft... NTFS security above Share security..
Dan moet je de groep waar de user in staat ook rechten geven in die directory.. Tis niet echt verstandig om je Guest rechten te geven in je Program Files folder..

Pvouput live

• ScuL
Ik krijg die melding al als ik mijn PC aanklik in de Netwerkomgeving van Win98. Dus Netwerkomgeving -> Klik op ScuL...... hoppa paswoord scherm :( Ik zie geen eens een lijstje met shares ofzo .. :o

• Krypt
Heb je simple filesharing op de XP bak uitstaan??
Zonee... uitzetten die hap.. weg met die wizards..

Onderste optie van Folder Options

Pvouput live

• ScuL
Staat uit.. :)

• Krypt
Heb je hidden shares gemaakt??
Ram anders eens gewoon bij 'run' \\<pc>\<share> in..

Vind het maar wazig... zal direct ff een nieuwe vmachine maken met Win98.. kijken wat dat doet..

Pvouput live

• ScuL
Ja ik weet het .. ik vind het ook super wazig.. Ik draai nou al een paar maanden XP en ik heb 't nog steeds niet aan de praat gekregen :D Had de hoop dus ook maar opgegeven, totdat ik dit topic zag. Het ligt trouwens niet aan mijn PC of Windows-installatie, want in de tussentijd heb ik al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, en ook mijn laptop heeft hetzelfde probleem :)

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Je maakt toevallig toch geen gebruik van windows aanmelding van je netwerk. In dit geval log je niet aan onder een usernaam en kan je xp machine niet zien wie je bent.

• ScuL
Op maandag 18 februari 2002 23:23 schreef Playmaster het volgende:
Je maakt toevallig toch geen gebruik van windows aanmelding van je netwerk. In dit geval log je niet aan onder een usernaam en kan je xp machine niet zien wie je bent.
Ja ik log wel aan onder gebruik van Windows aanmelding..
Ik wil helemaal niet dat XP mijn gebruiker ziet.. Ik wil gewoon guest-access voor iedereen, ongeacht welke user inlogt. Is dat nou zou veel gevraagd :? :o ;)

Verwijderd

Nadat je die Guest account hebt enabled de share weghalen en weer aanmaken. Of met properties van de share de gebruiker guest/everybody toevoegen?

• ScuL
Op dinsdag 19 februari 2002 00:24 schreef Hajo het volgende:
Nadat je die Guest account hebt enabled de share weghalen en weer aanmaken. Of met properties van de share de gebruiker guest/everybody toevoegen?
Toen ik de guest account inschakelde bestonden er helemaal geen shares (afgezien van IPC$, C$, D$, etc ;) ) ..

Bij de eigenschappen van de (naderhand gemaakte) share, staat bij Machtigingen.. Lezen/Schrijven/Volledig alles aangevinkt voor Iedereen :)

Pagina: 1