Toon posts:

Wat is er na de dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, er zijn mensen die denken dat er NIKS is na de dood, nooit meer
Probeer je dat eens voor te stellen, en kom tot de conclusie dat dat niet KAN..

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 19:16
Als je weg wil uit Tirana neem dan voor de gein de boot...er is leven, er is leven na de dood
Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van 11 meter schoot...er is leven, er is leven na de dood.
Nou leven dus.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Waarom zou dit dan niet kunnen?

de mens is gewoon geëvolueert tot wat ze nu is, dus eigenlijk is de mens niets anders dan een hoop stof (chemische zin van het woord), mocht er iets gebeuren, zodat wat die stof bijelkaar houdt wegvalt, tja, dan hou je niet erg veel meer over, maar waarom denk je dan dat er leven na de dood is?in het licht van een evolutietheorie is dat niet mogelijk.

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29

Crusader

Arc Nature

Kees, dus volgens jou gaat gewoon "het licht uit" en is het over met de pret als je de pijp uitgaat?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Jongens, er zijn mensen die denken dat er NIKS is na de dood, nooit meer
Probeer je dat eens voor te stellen, en kom tot de conclusie dat dat niet KAN..
Wat is dat nu voor een conclusie?
Slaat weer als een tang op een hak of een telefoon op een paal.

Ja, ik weet zeker dat er helemaal niets is na de dood voor de persoon die dood gaat. Voor alle mensen die overblijven is er vaak koffie.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Macros---> LOL :D

Verwijderd

LOL :D :D :D

Maar de mens is gewoon te arrogant om in te zien dat er niks is na de dood. De mens heeft zichzelf aangepraat dat ze een hogere doel hebben in het leven. :r :r :r :r :r

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

"Na de dood" is precies hetzelfde als "voor je geboorte". Je zelfbewustzijn bestaat niet.

Alleen met het verschil dat je in het tweede geval je nog nuttig kunt maken als voedingsstoffen voor andere levende wezens :).

• Macros

Macros

I'm watching...

Of als onderzoeks object voor de wetenschap.
Je kan je ook in laten vriezen en hopen dat ze ooit in de toekomst je brain een tweede leven kunnen geven.

• JJJ
  • Laatst online: 16:21

JJJ

Jullie denken/hopen (denk ik) dat er leven na de dood is omdat als je dood bent, er nix meer van je over is. Volgens mij zijn jullie band om dood te gaan, en hebben daarom 'leven na de dood' verzonnen, want je kunt jezelf niet realiseren dat er nix van je overblijft.

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik heb ht verzonen, en ik heb er patent op aangevraagd! Dus iedereen die naarde Hemel of de Hel gaat moet mij royalties betalen!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Dus iedereen die naarde Hemel of de Hel gaat moet mij royalties betalen!
Dikke reet, dan ga ik mooi naar het Walhalla. Een eeuwigdurend drankgelag met houten bierkannen van heldhafige omvang, dronken matpartijen tussen brallende krijgers met hoornhelmen, en rondborstige blonde vrouwen met vlechtjes die af en aan lopen met geroosterd grofwild. Ik doe het er voor. :9 ;)

• ALH
  • Laatst online: 26-01 20:40

ALH

it's heaven or hell...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Er is leven na de dood.

Je gaat dood
Je wordt begraven
Je rot langzaam weg (mijn excuses voor mijn taalgebruik)
Je lichaam wordt omgezet in voedingsstoffen
Planten gebruiken die voedingsstoffen
Planten worden gegeten door de mens
Van dat voedsel maakt het lichaam weer nieuwe cellen etc.

In zekere zin is er dus leven na de dood.

Alleen bedoelen jullie dit niet denk ik :)

• Macros

Macros

I'm watching...

Ik denk niet dat mensen van het onkruid op begraafplaatsen gaan eten.
Maar het gaat niet om de stoffen, want volgens mij is maar een fractie van wat je nu bent van hetzelfde materiaal gemaakt als toen je werd geboren. Alles is opnieuw van andere stoffen opgebouwd.

Verwijderd

Zowel de christenen als de atheisten (geen zelfbewustzijn; hetzelfde als bij je geboorte) als de spirituelen (ziel enz..)lullen gewoon uit hun nek want niemand weet dit totdat hij/zij is gestorven...Ik heb dus ook geen flauw idee en ik om er wel eens achter toch?

• me1299
  • Laatst online: 26-01 22:40

me1299

$ondertitel

Ik geloof dat iedereen een geest heeft, en die zal niet dood gaan na het overlijden. Je kan wel zeggen dat er geen geesten zijn, maar OBE's zijn niet zomaar uit iemands duim gezogen, en komen werkelijk voor.

Ik ben wel christelijk opgevoed, maar ik ben er nog niet uit, ofdat ik in reincarnatie moet geloven (luister eens naar de cd van Dream Theater - Scenes from a memory) of in het verhaal van de bijbel.

Je kan hierover blijven lullen, maar echt bewijs zal er nooit komen, het zal altijd geloven blijven heten.

Hoeveel veel mensen er achter komen als het waar is dat OBE's bestaan al moet het bij hun dood zijn.

DeathKnight OUT

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik ben het met DeathKnight eens.
Alleen geloof ik niet echt in het verhaal van de bijbel, waarin andere mensen voor jou gaan uitmaken hoe je moet leven. Dat kan ik zelf ook wel ;)

Verwijderd

Je kunt niet beweren dat er niets is na de dood.
Je hebt het zelf niet meegemaakt.
Je veronderstelt alleen maar.

Zijn geest en lichaam gescheiden, of niet?

Is het zo dat je alleen kunt "geloven" in iets wat nog niet bewezen is?

• me1299

me1299

$ondertitel

Lichaam en geest zijn gescheiden ja.. het lichaam kan niet zonder geest, maar je geest wel zonder lichaam.

Daarom kan je ook geen 6 weken gaan OBE'en

Alles wat normale lichaam voelt tijden uittreden merkt je geest ook. Krijg je het koud, dan zal je dat met je geest merken.
Is het zo dat je alleen kunt "geloven" in iets wat nog niet bewezen is?
Ja, anders is het geen geloven maar weten...

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Het is wel te hopen dat er iets na de dood is anders heb je alles in dit leven mooi voor janlul gedaan!

Verwijderd

Na de dood?
Lot's of beer... :P

Ik geloof in reincarnatie, maar tussen 2 levens in... misschien zijn we dan gewoon energie ofzo, wat je je daar dan ook bij moet voorstellen...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je zit volgens mij behoorlijk in de richting, aragorn. Volgens mij zijn we inderdaad enkel energie tussen de levens in.

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als iemand ff uit kan leggen wie of wat een OBE is dan kan ik ook een poging doen om een zinnige bijdrage te leveren aan deze discussie.
(zet het er in het vervolg bij als je een vage afkorting gebruikt)

ik krijg het idee dat het over mensen gaat die uit hun lichaam treden, klopt dat ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02

Flexx

This side up

Als er NIETS is is er ook NIETS om je druk over te maaken je merkt toch NIETS van het NIETS na de dood.

Verwijderd

Des te meer van hetgene ervoor :)
Trouwens ik denk dat je wel degelijk iets merkt van het "niets" (?) na de dood/tussen 2 levens... alleen herrinneren we het volgens mij in ons leven niet meer.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Voor Aaargh!:
Een OBE is inderdaad een uittreding en staat voor Out of Body Experience

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Er is volgens mij helemaal niets na de dood. Het geloof in een leven na de dood komt voort uit het zelfbewustzijn van mensen die niet kunnen accepteren dat het ooit gewoon voorbij is omdat ze dat zo zinloos zouden vinden. (zo!)
De kerk heeft nog lekker misbruik van dat geloof gemaakt door armen voor te houden dat het na dit leven wel beter zal worden en misdadigers (in de ogen van de kerk) aflaten te laten betalen om maar niet eeuwigdurend te hoeven branden in de hel.
Ook nu zie je nog de kwalijke gevolgen van dit geloof. Vooral bij moslimextremisten die niet voor zelfmoordacties terugdeinzen omdat ze als martelaar de eeuwige zaligheid bereiken.

Ik vraag me trouwens af of mensen die hierin geloven ook geloven dat er voor dieren leven na de dood is. Honden? Luizen? Bacterien?
Nee, natuurlijk kennen bacterien geen leven na de dood. Ze hebben namelijk geen zelfbewuste hersenen. Is dit genoeg bewijs voor mijn stelling?

• KinkyClown
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Ik vulde hem gisteren nog in :)

[ ] Koffie
[ ] Koffie met gebak
[x] Niks

• me1299

me1299

$ondertitel

irrelevant >>

Waarom regaeert iedereen met ik denk bla bla bla.. Dat is totaal niet openminded.. Je zegt wat jij ervan denkt. Fijn, het klinkt goed, maar jij geeft totaal geen argumenten waarom OBE's niet waar zouden zijn?

En bde's (bijna dood(de pijp)uit ervaring) zijn ook niet zomaar uit iemand teen gezogen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
DeathKnight: waarom zou ik het daarover moeten hebben? Nexus#7 zegt daar toch ook niets over. Dat andere mensen dat erbij halen moeten ze zelf weten, maar ik hoef toch niet op iedereen in deze thread te reageren. Ik reageer gewoon op Nexus#7 en anders zet ik het er wel bij (zoals nu dus).
Maar om dan toch maar een kort antwoord te geven: ik heb in een andere thread al eens gezegd dat ik denk dat alles wat wij waarnemen bepaald wordt door de samenstelling van onze hersenen, dus inclusief OBE's.
-------------
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag of dieren ook een leven na de dood hebben?

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Openminded als ik ben, ik geloof dat dieren ook een hiernamaals hebben.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik geloof niet in het leven na de dood, omdat ik niet in de paashaas geloof.

Lord Daemon

Dit is een reactie op
Zowel de christenen als de atheisten (geen zelfbewustzijn; hetzelfde als bij je geboorte) als de spirituelen (ziel enz..)lullen gewoon uit hun nek want niemand weet dit totdat hij/zij is gestorven...
Ik probeer niet om de discussie te verstoren.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Je persoonlijkheid is direkt gerelateerd aan je hersenen.

Het is tot uit den treure bewezen dat beschadigingen aan bepaalde delen resulteren in een plotselinge personaliteitswijziging. (Maar het kan ook leiden tot het verlies van bepaalde delen van het geheugen, waarnemingsvermogen, motoriek, allemaal afhankelijk van welk deel er beschadigd wordt.)

Ook bestaat er zoiets als dementie. In de ernstigste vormen is met geen mogelijkheid meer te zeggen dat er iets over is van de persoonlijkheid zelf. Zou de eeuwiglevende geest of de transcedente ziel soms aftakelen? Natuurlijk niet. De persoonlijkheid ligt in de (bij dementie niet meer zo goed functionerende) hersenen, en in de hersenen alleen.

Als ik zeg dat er na de dood niets is, een afwezigheid van zelfbewustzijn, dan zuig ik dat niet uit m'n duim, geen slap gelul, maar baseer ik me op deze kennis. Niet op anekdotes, maar op feiten en onderzoeksresultaten.

Over BDE's: zuurstoftekort.
Over OBE's: ik kan niet veel met de anekdotes. Ik kan niet eens nagaan tot in hoeverre de omschrijvingen nauwkeurig of volledig zijn. En alles kan ook uitgelegd worden met behulp van telepathie, of buitenzintuigelijke waarnemingen. Allemaal stuk voor stuk heel interessant, maar zolang er geen onderzoeksresultaten zijn kun je er geen zinnig woord over zeggen.

Crusader:
Waar trek je de grens? Welke dieren wel en niet? Waarom?

• Macros

Macros

I'm watching...

Crusader:
Gaan virussen ook naar een hiernamaals? Algen, Bacterien? Mieren? Vlooien? (die moeten naar de HEL, net als die kut muggen)

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wat er gebeurt als je dood gaat ?

Runlevel 0: reached
System halted
Power off.
* poef *

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Er zijn hier erg veel mensen die het vermogen van onze hersenen onderschatten, en daardoor allerlei zaken als geesten en god etc verzinnen.

Volkomen onterecht als je nagaat dat onze hersenen tot de meest geweldige zaken in staat zijn. Ik noem zaken als creativiteit, zelfbewustzijn, inzicht etc. Je hersenen zijn het grootste kunstwerk dat de evolutie voortgebracht heeft. Wanneer deze op hol slaat kun je echt wel zaken als OBE's en zo levensecht meemaken. Daar heb je helemaal geen geest voor nodig. Soms zijn dromen ook levensecht, om nog maar te zwijgen wat je met je hersenen gebeurt wanneer je gehypnotiseerd wordt of iets dergelijks.

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb eigenlijk maar 2 puntjes...

1)geloven dat er niets is na de dood is minimaal even onnozel als geloven dat er wel iets is na de dood.
(al was het maar omdat er altijd meer aanwijzingen zullen zijn voor het bestaan van iets na de dood, van niets na de dood zul je weinig vernemen)
Conclusie, meer zeggen dan "ik weet het niet" kan je eigenlijk niet.(dit geld m.i. ook voor het wel of niet bestaan van god)

2)ik denk niet dat de wens naar het "iets na de dood" voorkomt uit de angst voor de dood van de persoon op zich, eerder geloof ik dat dit in het leven is geroepen door de achterblijvers welke op die mannier het verdriet van het verlies "begrijpelijk en aanvaardbaar" proberen te maken...

ief

tijd voor verandering.

• The Hippie
  • Laatst online: 27-11-2025
obme_ief:
al was het maar omdat er altijd meer aanwijzingen zullen zijn voor het bestaan van iets na de dood, van niets na de dood zul je weinig vernemen
Sorry, maar ik heb ook nog weinig nieuws van john lennon gehoord de laatste tijd, jij wel?
Heb jij een voorbeeldje voor mij waar wij iets van na de dood hebben waargenomen?

Aangezien ons lichaam niets meer is dan een stukje chemie wat op een gegeven moment stopt te chemieen, lijkt het mij vrij onmogelijk dat er nog veel spannends gebeurt na dat moment...

Verwijderd

De mens is gewoon te arrogant om in te zien dat er niks is na de dood. De mens is :r, ben er jammergenoeg ook een. :P De mens heeft het zichzelf wijsgemaakt dat ze een hogere doel hebben in dit geheel.

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

voelde al dat dat zinnetje er beter niet bij had gekund, het ging nl. vooral om het hoofdpunt.
Wat ik wil zeggen is dus dat je het allebei gewoon niet weet, dus geloven dat er nix is is net zo "dom" als geloven dat er wel wat is...

en er zijn zat dingen die aangeven dat er wel wat is, of het waar is is een 2de :)
men neme de bijbel, osb's, bijna dood ervaringen en noem de hele rattaplan maar op.

tijd voor verandering.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, en kijk met pasen maar eens in de krant, of in de etalges. Wat voor bewijs voor de paashaas wil je nog meer? En dan die gekleurde eieren die overal in de tuinen liggen! En nog nooit heb ik bewijs gezien dat de paashaas niet bestond...

Ik noem mijzelf vanaf nu een paashaas-agnost.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

LOL :)

Maar je hebt hier best een punt. Vergelijk het met Sinterklaas. Als klein kind kun je je gewoon niet voorstellen dat al die mensen er naast zitten en dat Sinterklaas niet bestaat (ok, mensen spelen gewoon toneel). Maar bij mij kwam het tot me 6e niet in me op dat Sinterklaas niet zou bestaan.

Zo is het misschien ook wel beetje met God (beetje bij verkeerde topic dit misschien), als er miljoenen mensen in God geloven en van jongs af aan wordt je dat bijgebracht dan blijf je daar ook wel in geloven (sommigen dan).

Je ziet dan God als een almachtig iets, net als je vroeger (ik dan) Sinterklaas als een almachtig iets zag. Hij wist precies wanneer je stoute dingen deed, wist alles over je, was practisch onsterfelijk, had onuitputtelijke rijkdom, werd algemeen aanbeden vanwege zijn intense goedheid etc etc.

Ideetje voor een nieuwe geloofsstroming? De Sint-agnosten, die dan ten strijde zullen trekken tegen de paashaas-agnosten :)

Verwijderd

Het is wel te hopen dat er iets na de dood is anders heb je alles in dit leven mooi voor janlul gedaan!
Juist, dan kun je er maar beter een eind aanmaken want er is toch zoveel narigheid, ellende, verdriet, pijn.
Dus waarom doorgaan? Uiteindelijk zal de ellende toch overheersen. Dus is ons leven zinloos omdat het leven toch maar pijn doet.

Tenzij er nog iets meer is....

(zie ook de discussie: de zin van het leven)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
IngridT > als je met iemand wil praten icq je maar even hoor :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
kwestie van geloof, maar er zijn hier wel een zooi mensen die hun "gefundeerde mening" bouwen op drijfzand

DeathKnight
maar je geest wel zonder lichaam.
Daarom kan je ook geen 6 weken gaan OBE'en
Alles wat normale lichaam voelt tijden uittreden merkt je geest ook. Krijg je het koud, dan zal je dat met je geest merken.
Allemaal leuk bedacht, maar niet bewezen.
Mensen die dit soort onzin als basis voor hun geloof zien moeten er verder niet over praten, want er is dan verder geen interactieve en rationele discussie meer mogelijk.
Wat er na de dood is zullen we nooit weten (zeker niet als er geen bewustzijn meer is na de dood)maar gezien het gebrek aan aanwijzingen dat er iets na de dood is, is het het meest waarschijnlijk dat er niets na de dood is (zolas unicorn zei: het zelfde als voor je geboorte).

Het zou wel leuk zijn om naar het walhalla te gaan (gaat ook wel weer vervelen)

Leven is ook zinloos (naar de normen die wij stellen)....helaas!

obme_ief
al was het maar omdat er altijd meer aanwijzingen zullen zijn voor het bestaan van iets na de dood, van niets na de dood zul je weinig vernemen
inderdaad, en omdat we nog nooit aanwijzigen hebben gevonden die bewijzen dat er iets na de dood is blijf het het meest waarschijnlijke dat er niets is

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ingridt >>>
Juist, dan kun je er maar beter een eind aanmaken want er is toch zoveel narigheid, ellende, verdriet, pijn.
Dus waarom doorgaan? Uiteindelijk zal de ellende toch overheersen. Dus is ons leven zinloos omdat het leven toch maar pijn doet.
Ik weet niet hoe jouw leven er uit ziet, maar ik heb een hoop lol, en zou onbeperkt door willen leven en verder willen gaan met feesten, kennis vergaren etc. Je moet van het leven genieten en dat moet je wel NU doen en niet alles inzetten op een leven hierna ofzo.

Ik vind het eerlijk gezegd redelijk schokkend dat jij met zulke uitspraken komt. Dit getuigt van serieuze gelijkenis met principes van sectes en dergelijke. Gewoon geestelijke mishandeling van degene die jou dit allemaal wijsgemaakt heeft.

En wat betretft al die ellende in de wereld, laat die knakker hierboven daar wat aan doen dan. Maar dat zal wel weer niet kunnen omdat we dat zelf moeten uitzoeken ofzo. Nou bedankt voor alle hulp en rechtvaardigheid van hierboven maar weer. Als dat nou Liefde met een hoofdletter L is dan wil ik er weing mee te maken hebben.

• Toiletman
  • Laatst online: 28-01 14:22
offtopic:
nou ja zeg, als ik over sinterklaas begin dan mag het niet, en nu mogen jullie zelfs sinterklaar- en paashaas- agnosten zijn :(

Only dead fish go with the flow

Pagina: 1