KEF CRESTA vs B&W DMxxx

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27480

Topicstarter
Wat is eigenlijk een beter setje:
4x "KEF CRESTA 3" + "KEF KRESTA CENTRE"
of
4x "B&W DM303" + "B&W LCR 3"
of
4x "B&W DM601" + "B&W LCR 60"

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
4x "KEF CRESTA 3" + "KEF KRESTA CENTRE"

Ken ik niet.

of
4x "B&W DM303" + "B&W LCR 3"
of
4x "B&W DM601" + "B&W LCR 60"

B&W zijn erg moooie warme speakers voor een betaalbare prijs. De 300 serie zijn wat kleiner. Werken met een speciaal prisma systeem om een echte dode ruimte te krijgen waardoor het geluid erg mooi zuifer is. Uit testen in vlak bladen scoren ze vaak even goed als de durdere klasse luidsprekers. * jhead22 heeft de 302 front speakers. Ben erg erg tevreden over. Alleen de bassen zouden nog iets lager mogen maar dat valt op te lossen door een subwoofer.

De 600 serie is de wat duurdere serie. Ook zeer mooi geluid. Maakt geloof ik geen gebruik van het prisma systeem. iets diepere bassen. De een vind de 300 serie beter (vanwege de heldere klanken) dan de 600 de ander de 600 beter vanwege lagere bassen... Enigste oplossing en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als je er ook vaak muziek op speelt kun je waarschijnlijk beter de 600 serie nemen, en als je het voornamelijk voor HomeCinema gebruikt dan de 303 met Subwoofer :?

Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 20:57 schreef wasa het volgende:
Dus als je er ook vaak muziek op speelt kun je waarschijnlijk beter de 600 serie nemen, en als je het voornamelijk voor HomeCinema gebruikt dan de 303 met Subwoofer :?

Correct me if I'm wrong ;)
neen is niet helemaal waar wat jij zegt.

Tis maar net wat jij mooi vind. Sommige expers vinden de 300 serie beter vanwege zijn heldere klanken en sommige vinden de 600 serie mooier. Je zult dus moeten gaan luisteren welke jij het mooiste vind.
Zelf ben ik erg te spreken over de 300 serie en deze zijn ook betaalbaar voor mij...

Dus ga luisteren zou ik zeggen. Neem je eigen muziek mee naar een goede audiozaak waar ze deze speakers hebben. Luister ook naar andere speakers... misschien vind je die nog wel mooier klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat moeten deze 300's opbrengen, ben er namelijk ook in geinteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik ze voor je moet regelen kosten de DM303 per paar 280euro in het zwart, en 295euro in het Ahorn >:)

JHEAD22 heb jij er toevallig ook een LCR-3 centre-speaker bij zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 22:03 schreef wasa het volgende:
Als ik ze voor je moet regelen kosten de DM303 per paar 280euro in het zwart, en 295euro in het Ahorn >:)

JHEAD22 heb jij er toevallig ook een LCR-3 centre-speaker bij zitten??
Nope kep gewoon voor audio 2x B&W 302 op een sansui versterker.

Voor games en af en toe eens een fimpie gebruik ik een Guilemoth Fortismo met 4 point surround. Front B&W en achter een kenwood versterker + life 4 speaker zuiltjes van de aldi :P Geluid is een stuk minder maar voldoende voor games en af en toe een filmpie.

Ik zit wel te denken aan een Actieve subwoofer om mijn B&W boxen te ondersteunen. Kep namelijk de 302 en die heeft een iets kleinere bas speaker dan de 305 (das een zuil). Tevens heeft de 305 een grote klankkast voor de bas. En sommige audifielen vinden toch de 302 weer beter dan de 305 omdat hier de bas zuiverder is omdat de klankkast van de 305 het effect van de prisma's doet verminderen :)
Pagina: 1