meer dan 100Mbps mogelijk....?

Pagina: 1
Acties:

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
Was laatst even buurten met mijn pc, aldaar ingeplugt op de 100Mbps switch was ik vrolijk wat "nieuwe" films aan het downloaden van de ander. Op een gegeven moment viel het me op dat ws_ftp pro en DU meter me aangaven dat ik met meer dan 100Mbps aan het downloaden was, namelijk in de 109Mbps :9 . nou hebben we beiden 3com kaartjes (ik soho, hij 905b-txm), maareh heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

eerste gedachte is natuurlijk compresie maar aan een divx film valt toch niet zoveel te comprimeren lijkt me.
tweede gedachte is dat ie de reply pakketjes meerekend maar die worden door DU meter los genoemd dus dat zal het ook niet zijn.
derde gedachte: ergens een bugje waardoor die teveel aangaf?

>> iemand een idee waar dit aan kan liggen? :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Er wordt geen compressie gebruikt over ethernet netwerken.
Waarschijnlijk gewoon meetfout.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Je prog moet leren tellen :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of gewoon een buffer die ff leeg liep. Heb ik ook weleens, als ik bijv. met flashget download. En ik doe ff iets heel actievs met cpu en hd belasting, dan loopt du meter opeens op tot over de mb/s.

I, for one, like Roman numerals

• B3U5
Op zondag 17 februari 2002 20:34 schreef Def_P het volgende:
Of gewoon een buffer die ff leeg liep. Heb ik ook weleens, als ik bijv. met flashget download. En ik doe ff iets heel actievs met cpu en hd belasting, dan loopt du meter opeens op tot over de mb/s.
mjah maar een buffer die gedurende meerdere seconden leegloopt... hij heeft het een aardig tijdje volgehouden (tot de dl klaar was) en dat vanaf dat het me opviel (laatste 10-15 sec)

• juanp
  • Laatst online: 18-08 20:35
volgens mij staat ws_ftp er om bekend dat die teveel aangeeft

• B3U5
Op zondag 17 februari 2002 20:38 schreef juanp het volgende:
volgens mij staat ws_ftp er om bekend dat die teveel aangeeft
hmm ok maar dan nog waarom geeft DU meter het dan ook aan???
verder gebruikten we beidden win2k

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Kan ook zijn dat je op 100Mbit Full Duplex aan het downloaden was. Dan loopt het eigenlijk op 200Mbit . . .

En dan is 109Mbit te doen . . .

Was het maar even (seconde of 5) dat hij dit aangaf? Zo ja, dan zal het idd een buffertje zijn die leeg liep . . . heb je met Internet Explorer ook als je gaat downloaden . . .

Ik heb Chello Kabel inet, en die heeft een top grens (hier in Eindhoven) van 1,5Mbit. Als ik een download start van een snelle site, dan wil hij de eerste seconden wel eens richting de 200 Kilobyte / sec gaan. Dat is in theorie onmogelijk op 1,5Mbit. Maar ook hier loopt dan waarschijnlijk even een buffertje leeg . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 21:17 schreef DJ het volgende:
Kan ook zijn dat je op 100Mbit Full Duplex aan het downloaden was. Dan loopt het eigenlijk op 200Mbit . . .

Was het maar even (seconde of 5) dat hij dit aangaf? Zo ja, dan zal het idd een buffertje zijn die leeg liep . . . heb je met Internet Explorer ook als je gaat downloaden . . .

Ik heb Chello Kabel inet, en die heeft een top grens (hier in Eindhoven) van 1,5Mbit. Als ik een download start van een snelle site, dan wil hij de eerste seconden wel eens richting de 200 Kilobyte / sec gaan. Dat is in theorie onmogelijk op 1,5Mbit. Maar ook hier loopt dan waarschijnlijk even een buffertje leeg . . .
Met full duplex heb je 200 up + down, dus 100 up/down. Dus zou ook nie kunne tenzij du meter het bijelkaar op teld ofzo.

I, for one, like Roman numerals

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Dan loopt het nog altijd op 100mbit :)
Maar nu wel in 2 richtingen. Je kan 100mbit in beide richtingen tegenlijk doorsturen maar geen 200mbit in 1 richting. Dus het blijft 100mbit. De ack's trekken dan wel de upload niet meer naar beneden. Maar dat is zoiezo erg klein percentage.

edit:

Weer te laat, Def_P was me voor :P

Verwijderd

100 mbit is volgensmij gewoon de gegarandeerde snelheid van de netwerkkaart.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 21:24 schreef 00fly747 het volgende:
nee, het is de maximale snelheid(theoretisch)

• B3U5
volgens mij heeft dit weer te maken met routers en switches en de policies daarvan, heb het boek even niet bij de hand dus kan het ff niet opzoeken voor je. deze burst heb je volgens mij niet met ftp, bovendien heb je die altijd aan het begin, niet aan het eind!

Verwijderd

FIREWIRE 400MBIT >:)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 februari 2002 21:24 schreef 00fly747 het volgende:
Was het maar zo ;(
Dat zou eerlijker zijn...
Met een stel 3coms/Intels kom je wel dicht maar met sommige andere kaartjes ...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 02:51

DinX

Motormuis

Ik weet niet of ze met die 100mbit bij netwerkkaarten alleen de data bedoelen of ook het volledige pakketje. DUmeter telt de volledige pakketjes. Als iets over het netwerk/internet verstuurdt wordt wordt er namelijk nog vanalles bijgeplakt (mensen die het osi-model wat kennen snappen dit, headers en stuff die zeggen waar het naartoe moet enzo). Dit voegt ongeveer 17% bij wat er verstuurd word.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• B3U5
Op zondag 17 februari 2002 21:32 schreef DinX het volgende:
Ik weet niet of ze met die 100mbit bij netwerkkaarten alleen de data bedoelen of ook het volledige pakketje. DUmeter telt de volledige pakketjes. Als iets over het netwerk/internet verstuurdt wordt wordt er namelijk nog vanalles bijgeplakt (mensen die het osi-model wat kennen snappen dit, headers en stuff die zeggen waar het naartoe moet enzo). Dit voegt ongeveer 17% bij wat er verstuurd word.
Dat zou het ook nog kunnen zijn, maar van ws_ftp daarentegen zou je weer verwachten dat die de uiteindelijke inhoud van de packets rekend, mischien dat dit nou net de bug is die zoals eerder genoemd in dit draadje de verkeerde waarde aangeeft.

ik heb geleerd dan je van je lan maximaal +-80% gebruik kan maken, dit in verband met collisions en het protocol enzo. Met full duplex heb je geen collisions (althans geen resubmits) dus dan heb je mischien toch die 100%

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
In een testje waarin TCP/IP gebruik werd haalde ik 98 mbit/s, hoger zal met tcp/ip waarschijnlijk niet gaan over 100mbit.
in de praktijk ligt de maximale snelheid op zo'n 11-11.5 mbyte/s

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1