beste tweakers...
ik heb een vraagje, en durf het bijna niet te vragen...
maar ik doe het toch... 'heb de search al gebruikt en vond niet echt een direct antwoord op mijn vraag, en ook niet echt overtuigend'
het gaat om het volgende:
vandaag heb ik een Freesco met Squid geinstalleerd op een P1 pc 133MHz
verder heb 1ePC met Windows XP, 2ePC met Windows Me, 3ePC met Windows XP, en een HP LaserJet 6P.
alle 3pc's zijn met elkaar verbonden via een Switch en de printer is ook direct op de switch aangesloten via een printserver.
ik gebruik simpel weg de freesco als proxy ( heb internet via de kabel) op alle 3pc's en heb op alle pc's filesharing aanstaan zonder password.
2de nic van freesco is 10.0.0.1
1epc is 10.0.0.2
2epc is 10.0.0.3
3epc is 10.0.0.4
allemaal met subnet 255.255.255.0
verder gebruik ik mijn freesco NIET als web/ftp server.
dit werkt perfect en supersnel.
nu komt mijn vraag:
is mijn netwerk veilig?
zijn alle 3pc's veilig... kan iemand hacken van buiten af... via de Freesco het hele netwerk binnen komen?
heb ik het goed of fout gedaan wat betreft het filesharing.
moet ik extra maatregelen nemen....
als ik mijn IPnr. ga scannen met LANguard dan zie ik dat de volgende porten open zijn:
21 ftp
25 smtp
110 po3
389 ldap
1002
1720
wat is die 1002 en 1720 ?
alvast bedankt.
ik heb een vraagje, en durf het bijna niet te vragen...
maar ik doe het toch... 'heb de search al gebruikt en vond niet echt een direct antwoord op mijn vraag, en ook niet echt overtuigend'
het gaat om het volgende:
vandaag heb ik een Freesco met Squid geinstalleerd op een P1 pc 133MHz
verder heb 1ePC met Windows XP, 2ePC met Windows Me, 3ePC met Windows XP, en een HP LaserJet 6P.
alle 3pc's zijn met elkaar verbonden via een Switch en de printer is ook direct op de switch aangesloten via een printserver.
ik gebruik simpel weg de freesco als proxy ( heb internet via de kabel) op alle 3pc's en heb op alle pc's filesharing aanstaan zonder password.
2de nic van freesco is 10.0.0.1
1epc is 10.0.0.2
2epc is 10.0.0.3
3epc is 10.0.0.4
allemaal met subnet 255.255.255.0
verder gebruik ik mijn freesco NIET als web/ftp server.
dit werkt perfect en supersnel.
nu komt mijn vraag:
is mijn netwerk veilig?
zijn alle 3pc's veilig... kan iemand hacken van buiten af... via de Freesco het hele netwerk binnen komen?
heb ik het goed of fout gedaan wat betreft het filesharing.
moet ik extra maatregelen nemen....
als ik mijn IPnr. ga scannen met LANguard dan zie ik dat de volgende porten open zijn:
21 ftp
25 smtp
110 po3
389 ldap
1002
1720
wat is die 1002 en 1720 ?
alvast bedankt.