[Directekabelverbinding] Werkt niet in XP

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wilde dus ff twee XP-PC's met een null-modem-kabeltje met elkaar verbinden...

Dus ik installeer eerst ff op beide PC's een 'Communicatiekabel tussen twee computers'-modem.

Vervolgens ff bij 'Netwerkverbindingen' een nieuwe verbinding maken en dan bij 'Geavanceerd' 'Rechtstreeks verbinding met een andere computer maken' op de ene PC een 'Host' en bij de andere een 'Gast'-dingetje installeren.
Alles staat op COM 1 btw. Zowel software als de kabel, dus daar ligt het niet aan.

Harstikke leuk. Bij de ene staat er nu dus zo'n 'Binnenkomende verbinding'-ikoontje en bij de andere zo'n 'Directe verbinding'-icon.

Dus: Dubbelklik op dat laatste ikoontje, ff gebruikersnaam van die andere PC invullen (geen wachtwoord nodig) en verbinden...

Mooi niet! :( Hij geeft een Fout 777 :? Hij zegt dat de modem op de andere PC het niet doet ofzo :?

Ik heb zo alles toch goed gedaan? Zo zou het toch moeten werken?

• Osiris
  • Niet online
Heeft niemand een directkabelverbinding en XP ofzo? :?

Verwijderd

directekabelverbinding? bestaat dat nog?

• Osiris
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 17:52 schreef wired het volgende:
directekabelverbinding? bestaat dat nog?
Jaja, als het goed is wel :D

Ik heb hier nog zo'n kabeltje liggen, dus ik wilde dat ff uitproberen.

Niet dus :'(

• Osiris
  • Niet online
Niemand? :'( :'( :'(

Verwijderd

Volgens mij is directe kabelverbinding al niet meer gebruikt na windows 98.

prik er gewoon twee NIC's in en koop een crossover kabel. Sneller en makkelijker...

Verwijderd

Prober eens WEL een wachtwoord in te vullen voor die account (dus eerst op je host ww instellen, en dan inloggen vanaf je client... )

Ik heb ook problemen gehad met zoiets, en dat was weg toen ik een wachtwoord op mijn account had gezet.

Vaag, maarja.. Het blijft Microsoft toch :)

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 13:40 schreef Captain_DaveMan het volgende:
Volgens mij is directe kabelverbinding al niet meer gebruikt na windows 98.

prik er gewoon twee NIC's in en koop een crossover kabel. Sneller en makkelijker...
Da's nou het probleem...

Ik heb al twee PC's gelinkt met een crosscable en dit zou de derde worden.

Uiteindelijk komt er wel (ooit hoop ik) een NIC in enzo, maar daar moet ik dan eerst m'n ouders voor overtuigen...
Hub erbij enzo...

En dat wachtwoord heeft ook geen nut (heb ik al geprobeerd), want hij krijgt niet eens verbinding. Anders zou ie wel een andere error geven...
Pagina: 1