Toon posts:

[Smoothwall] Proxy-server probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag surfen via de proxy-server van mijn ISP; Chello (in sommige gevallen blijkt dat gewoon sneller te zijn :) ).

Vroeger (toen ik nog Windows Internet Delen draaide) lukte dat altijd. Gewoon ff de proxy instellen in internet explorer en klaar.

Maar sinds ik een nieuwe router heb (Smoothwall v0.9.9 SE) weigert ie. Hij kan opeens geen verbinding meer maken met de proxy servers van Chello. Zowel als ik de hostnames als het IP adres van de proxy's invul.

Als ik ga surfen via de proxy server van Smoothwall en daar instel als remote proxy de proxy server van Chello, dan surf kan ik wel surfen op internet, maar nog steeds niet standaard via de proxy server van Chello.

Kort gezegd: Ik wil standaard kunnen surfen via de proxy server van Chello, maar sinds ik Smoothwall heb lukt me dat niet meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik wil surfen via de proxy van Chello, dat dat ook dan standaard gebeurd?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 17 februari 2002 19:56 schreef jeroen1107 het volgende:
Ik wil graag surfen via de proxy-server van mijn ISP; Chello (in sommige gevallen blijkt dat gewoon sneller te zijn :) ).
niet doen!!
kunnen ze (als het werkt) makelijk na trekken wat je zit te doen op internet, weet niet of ze dit doen vast niet, maar toch, tis toch een vertraging

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 17 februari 2002 19:56 schreef jeroen1107 het volgende:
...
Als ik ga surfen via de proxy server van Smoothwall en daar instel als remote proxy de proxy server van Chello, dan surf kan ik wel surfen op internet, maar nog steeds niet standaard via de proxy server van Chello.
...
In principe is dat nog sneller want je zit met dubbele caching :)
1x door chello proxy en 1x door smoothwall proxy *D

Maar dat moet gewoon direct ook gaan. Blokt de firewall in smoothwall dit niet ergens ?
Op zondag 17 februari 2002 20:01 schreef erkens het volgende:

[..]

niet doen!!
kunnen ze (als het werkt) makelijk na trekken wat je zit te doen op internet, weet niet of ze dit doen vast niet, maar toch, tis toch een vertraging
Beetje paranoia ;)
Dat is wel sneller hoor. Omdat de proxy dan webpagina's en data die reeds aangevraagd zijn bijhoudt in zijn cache. Als die dan kort daarna weer aangevraagd worden kan hij die gewoon van schijf halen wat veel sneller is dan zelf weer gaan downloaden en dit spaart bandbreedte. Veel gevraagde pagina's laden sneller.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 20:01 schreef erkens het volgende:

[..]

niet doen!!
Van mij mag Chello meekijken met wat ik doe; ik ben er niet zo bang voor wat jij suggereert.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 20:02 schreef Predator het volgende:
Maar dat moet gewoon direct ook gaan. Blokt de firewall in smoothwall dit niet ergens ?
Ja dat weet ik dus niet......dat is nou net zo'n m'n vraag aan jullie.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die het antwoord weet op deze vraag?

Verwijderd

Mij is het ook niet gelukt bij de proxy van Quicknet, maar sinds ik ontdekte dat die proxy de boel toch alleen maar zou vertragen ben ik er niet meer zo rouwig om. Over Smoothwall trouwens niets dan goeds, maar die remote proxy zuigt!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 17 februari 2002 20:02 schreef Predator het volgende:
Beetje paranoia ;)
eigenlijk wel... chello kan toch in principe al mijn dataverkeer onderscheppen ;)
Dat is wel sneller hoor. Omdat de proxy dan webpagina's en data die reeds aangevraagd zijn bijhoudt in zijn cache. Als die dan kort daarna weer aangevraagd worden kan hij die gewoon van schijf halen wat veel sneller is dan zelf weer gaan downloaden en dit spaart bandbreedte. Veel gevraagde pagina's laden sneller.
Zal vast sneller zijn, als dat ding van chello het doet. Verder vind ik persoonlijk een proxy vreselijk irritant als ik een website aan het uploaden ben, moet ik enkele keren op F5 rammen voordat hij de veranderingen laad :(

Verwijderd

Ik gebruik de arncache.chello.nl:3128 die werkt super snel en als deze er uit ligt de helcache op de zelfde poort :P
Pagina: 1