En waar heb jij je router staan?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Dat vroeg ik me af.

Ikzelf heb mijn router (een Dell OptiPlex GXL100) in mijn kast gezet waar mijn stereo en mijn videorecorder ook staat, dat is dus gewoon een TV-kast eigenlijk, de TV staat ook op dat kastje, logisch.
Dat ding ziet er uit als een overmaatste DVD speler... Een creme kleurige... :P Ziet d'r wel cool uit al zeg ik het zelf.

Ik heb er helaas geen foto van, ik heb ook geen webcam, vandaar...

En wat doen jullie met de monitor, hebben jullie d'r gewoon af gehaald? Ik zelf gebruik VNC om de router te beheren.

Verwijderd

Gewoon een midi tower die op het kantoortje van m'n ouders staat. Geen monitor, muis en keyboard. Beheer doe ik dan via Terminal Service van Windows *D

Edit:

Specs: P2 400 / 128 MB RAM / Win NT 4 Terminal Server

Verwijderd

Edimax BR6004+....

• eX0duS
Ikzelf heb trouwens ook best een trage router, de meeste zullen misschien wel een PII 233 of AMD K6 hebben. Daar kun je dan fijn Windows 2000 opdraaien, maar op mijn router draait Windows 98, dat is ook niet alles, maar het voldoet. :)

• eX0duS
Op zondag 17 februari 2002 19:59 schreef Paveway het volgende:
Edimax BR6004+....
Hehehe, jah zo kan het ook natuurlijk. :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04
p166 mmx met 32 mb @ freesco, onder mn bureau (en dus mn bed :()

Sometimes you need to plan for coincidence

• eX0duS
Die van mij is best stil, dat is wel fijn op zich. :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een oude maxitower die op zolder staat. Ah ik heb nog pics ook.

Afbeeldingslocatie: http://scobe.cjb.net/public/about/images/server_front.jpg Afbeeldingslocatie: http://scobe.cjb.net/public/about/images/server_back.jpg

Het is een Pentium 200 MMX met 3 harde schijven en als OS Debian unstable. Ik hoef er in de praktijk bijna nooit bij te zijn, maar voor als er toch iets fout gaat staat er nog een oude monitor naast.

edit:
Het is eigenlijk niet alleen een router, maar ook een filesharing server, http server, mysql server en nog een paar dingen.

Expanding the inexpandable

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Een 486DX2 66MHz met FreeSCO, 'verstopt' naast mijn bureau tegen een schuin dak aan :)
Ik heb monitor/toetsenbord/muis allemaal d'r afgesloopt. Heb alleen die kast nog staan.

Waarom draai je eigenlijk Win98? Kan je toch veel beter FreeSCO (oid) gebruiken?

• eX0duS
Op zondag 17 februari 2002 20:04 schreef lOdUde het volgende:Waarom draai je eigenlijk Win98? Kan je toch veel beter FreeSCO (oid) gebruiken?
Nou, omdat ik toen ik hier mee begon, met dat router gebeuren ik daar eigenlijk nog niks van af wist, en leek Windows 98 een goede keus om mee te beginnen.

En het werkt ook gewoon naar behoren, dat ding draait maar en doet verder ook niks behalve IP pakketjes in en uit pakken... :)

Alhoewel, ik gebruik hem ook als webserver en FTP server en dat soort zaken... :)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 19:59 schreef het_beest het volgende:

[..]

Hehehe, jah zo kan het ook natuurlijk. :)
Ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan he...

En om de eigenlijke vraag te beantwoorden, op zolder, onder het adsl modem. Router is ongeveer net zo groot :9

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik gebruik mijn router ook als webserver/FTP server/mail server/printserver (ben ik nog een server vergeten :?) met FreeSCO :9.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mijn router (freesco @ 386) ligt onder het dak op zolder :)
terwijl de kabelmodem op de eerste verdieping staat en de kabel aansluiting beneden in de huiskamer is :) logisch toch???

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

mijn router ligt op de onderste plank van mijn tv meubel. naast mijn Alcatel Speedtouch. Onder de SNES en Playstation =)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Ik heb mn ouwe bak in de kelder staan :Y). En het hubje aan de muur gehangen :)

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Ik heb een P2-450 met 256 MB geheugen en een 2 Gig IDE en een 4.5 Gig SCSI harddisk. Deze dient naast router ook als DIVX player.

De plaats: Achter de TV kast. Verder natuurlijk aangesloten op de stereo voor het geluid en aan draadloos FM toetsenbordje met ingebouwde muis voor de controle.

Eventuele aanpassingen doe ik ofwel via de TV ofwel via een terminal proggie.

-

Verwijderd

SMC Barricade router in de meterkast, naast het RCA kabelmodem en mijn servertje (AOpen H300 microtower)

• eX0duS
Gheheh, de router op de meest vreemde plekken... :D

Waar er maar ruimte is, of waar hij niet in de weg staat...

Tjah, je gooit dat ding in de hoek en je vergeet hem, eigenlijk zonde, want het staat wel stoer, zo'n 24/7 bak... :)

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

3 com routertje op de slaapkamer :z

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

heb me actel speedtouch (adsl modem) getweaked en werkt nu als router voor 4 pc's
gewoon ergens weggepropt onder de switch in achter een gordijn

Meneer 1000 has spoken......

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Mijne stata in een hoekje in mijn kamer, misschien dat ik hem nog eens naast de CV zet, heb ik er geen last van

Het is trouwens een AMD Duron 750

Verwijderd

een compraq deskpro, 133 MHZ, 32 MB en 6 GB. draait Windows 98SE met Winroute prof. en PC Anywhere om vanuit mijn netwerk de zaak in de gaten te houden. :)

enne deze de bak staat zonder monitor in de keuken :+ zit daar namelijk dicht bij de meterkast zodat ik makkelijk mijn adsl modem aan kan sluiten. heeft gelukkig wel draadloos muis en toetsenbord maar die zijn overbodig i.v.m. pc anywhere

• 0siris
  • Laatst online: 02:11
celeron 333@340(!) in de trapkast staan, met daaraan een monitor en een keyboard (muis heb je niet nodig in een kale Debian install), switch staat op de 2e verdieping in kamer aan de achterkant, draden naar kamer aan achterkant, naar kamer voorkant, naar beneden, naar trapkast (daar staat de server dus) en een aantal naar zolder (mijn kamer ;) )

ach...in een volgend leven lach je er om!

• tafmaf
  • Laatst online: 16-08 17:52
win 2000 adv server op een pentium 2/350
en die staat op zolder op een burau
daarnaast in een patch kast een 10/100 switch
en dus een router die ik nog niet aan de gang heb :(

dus mijn adv server blijven gebruiken tot ik eindelijk mijn cisco 1600 aan de gang kan krijgen :(:(:(:(

Verwijderd

Hoi,
Misschien een stomme vraag, maar wat is een router precies.:? Is dat een soort afgedankte PC die dan als ftp server kan dienen. En waar andere pc's op een netwerk via zo'n router verbinding kunnen maken met internet.

• Jonez
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik heb m'n vigor router(tje) ergens in gepropt zie je niks van :)
Dat vind ik het grootste voordeel van zo'n ding gebruikt bijna geen stroom en is lekker klein

• eX0duS
Op zondag 17 februari 2002 20:16 schreef M-Vibe het volgende:
Hoi,
Misschien een stomme vraag, maar wat is een router precies.:? Is dat een soort afgedankte PC die dan als ftp server kan dienen. En waar andere pc's op een netwerk via zo'n router verbinding kunnen maken met internet.
Vragen zijn nooit stom. :)

Nee, het is geen "afgedankte" pc, het is wel meestal een oude PC, die iemand niet meer gebruikt.

Je gebruikt een Router als schakel tussen internet en je eigen workstation, bijv. als firewall. Hoofdzakelijk is het gebruikt om je internet aansluiting te delen met andere mensen. In principe mag dat niet, maar iedereen doet het toch.

Maar wat je zegt klopt eigenlijk als een bus, behalve als afgedankt, want dat is toch niet echt.

Verwijderd

[quote]Op zondag 17 februari 2002 19:55 schreef het_beest het volgende:
Dat vroeg ik me af.

In m'n kledingkast (naast de sokkenmand) >:)

Verwijderd

Mijn router staat op de kapstok (geen ruimte in de meterkast ernaast) in een houten ombouw vol met geluidsisolerend materiaal.

(Pics anyone???)

• Richard
  • Laatst online: 11:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

eerst stond ie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/bijzet.jpg

En nu staat iet gewoon naast mijn bureau naast de andere:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rkeijz/serverpark.jpg

20*350ZO45°

Verwijderd

Dus als ik bv nog een oude Pentium heb staan. Dan zou ik deze dus perfect kunnen gebruiken als router. cool 8-). Wist niet dat men dit een router noemde. Maar wat voor besturings programma kun hier nou het beste voor gebruiken als beginner. Gewoon WIN2K b.v.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

p200MMX, 64MB, RH Linux 7.2

Hierin zitten 4 NIC's:
  • 1x inkomend ZeelandNet
  • 1x uitgaand, 10Mb, voor mijn ouders
  • 1x uitgaand, 100Mb, voor mij
  • 1x uitgaand, 10Mb, voor als er iemand met een laptop langskomt ofzo...
Staat naast een win98 machine, met een KVM-switch kan ik er beeld, keyboard en muis op krijgen. Normaal zijn die 3 in gebruik voor de win98 machine. Hij staat in, wat ik noem, het serverhok, dat is het kantoor van me pa en ma...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
Win2K zal wel wat meer als een simpele pentium willen. Linux daarentegen dat trekt die pentium van je wel. Kost alleen veel meer moeite kwa config.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• tafmaf
  • Laatst online: 16-08 17:52
Op zondag 17 februari 2002 20:22 schreef M-Vibe het volgende:
Dus als ik bv nog een oude Pentium heb staan. Dan zou ik deze dus perfect kunnen gebruiken als router. cool 8-). Wist niet dat men dit een router noemde. Maar wat voor besturings programma kun hier nou het beste voor gebruiken als beginner. Gewoon WIN2K b.v.
ligt er aan als het een beetje goede comp is wel
maar als hij niet zo snel is kun je beter freesco doen

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

/opsomtopic

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.