Toon posts:

bovennatuurlijke effecten van entheogene middelen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
deze topic naar aanleiding van een verhaal in de highlife, waarin iemand die ketamine had genomen dacht (en het levensecht meemaakte) dat hij in een schoolgebouw was waar en soort vage oorlog of weetikwat aan de gang was en ditzelfde schoolgebouw jaren later op tv zag, er was daar dus jaren nadat hij het meemaakte iets aan de hand. (sorry voor de vage beschrijving, heb die highlife niet bij de hand)
Zou het kunnen dat entheogene middelen (in dit geval ketamine, maar ik heb soortgelijke verhalen over bv mescaline gehoord) een al natuurlijke aanwezige functie van de hersenen die echter nog niet bekend is en niemand nog weet te gebruiken activeert???

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Zou het kunnen dat entheogene middelen (in dit geval ketamine, maar ik heb soortgelijke verhalen over bv mescaline gehoord) een al natuurlijke aanwezige functie van de hersenen die echter nog niet bekend is en niemand nog weet te gebruiken activeert???
Die is alwel bekend, het heet halluniceren.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik denk ook dat wij allen die gave bezitten echter dat het geactiveerd moet worden door iets. Drugs is een goede middel. Ik zoek nu nog een drug waardoor ik kan vliegen en telekinese kan uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
"Die is alwel bekend, het heet halluniceren."

wat ik dus bedoel is waar die hallucinaties vandaan komen, ze zitten idd waarschijnlijk niet in het middel maar zit een schoolgebouw wat je op tv ziet jaren eerder al in je hersenen???

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik weet precies wat je bedoelt.

Als je halicuneert, dan weet je dat.
Een trip is een trip en dat weet je.
Je kunt je laten gaan in je halicunatie, of ervoor zorgen dat je bij blijft.

Maar dan heb je niets aan je trip ??
In tegendeel dan kun je gaan nadenken, en kom je tot hele doordachte dingen..

Het nadeel is wel dat je ze meestal na de trip weer vergeten ben.
En dat is maar goed ook..

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
pdxnet96 --> als je een keer niet wil weten dat je hallucineert moet je salvia proberen, schijnt nogal heavy te zijn.

(of nachtschade :) )

Verwijderd

KroZNaXsZ > bedoel je salvia dorum(ofzoiets)van die blaadjes.

dat wil ik ooit nog wel eens proberen.
het schijnt wel een heel lastig process te zijn om de werkzame stof op een goede manier binnen te krijgen.

ik heb wel regelmatig paddo ervaringen gehad en zoiets maakt veel indruk op je (vooral de eerste keer)
rare gekromde strukturen op muren of een grindpad dat spontaan begint te bobbelen.
een leuke ervaring was toen ik op de grond zat in het midden van een circelvorming klinkerpleintje. ik kon toen door een bepaalde kant op te hellen dat hele pleintje laten ronddraaien. helde ik de andere kant op draaide het pleintje de andere kant op.
Wat me opvalt is de bewondering voor en het 1 zijn met de natuur. je kan echt een uur genieten van een paar grassprietjes :).

ik hou wel altijd contact met de realiteit. ik weet dus dat alles wat ik zie fictief is. het verleizen van de realiteit lijkt me toch enigzinds beangstigend. iemand ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
heb salvia divinorum 1 keer geprobeerd, maar ging niet goed, we zaten met een paar mensen en als je teveel wordt afgeleid merk je ook niks dus, en 1 van die figuren begon te lachen(net net op het moment dat ik m'n ogen dicht had gedaan, ik zag wel iets, maar veel te kort om te weten wat)
Ik heb trouwens zelf zo'n plant staan, in A'Dam heb ik er zo'n 3 uur naar moeten zoeken

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Knap dat iemand jaren later zich nog steeds een hallucinogeen beeld tot in detail kan herinneren.

Dat van die school vind ik dus absoluut niet indrukwekkend. Ten eerste zijn dingen die je in een trip ziet zo wazig, dat ieder gebouw er waarschijnlijk wel wat van weg heeft. Ten tweede, als ik me een random schoolgebouw voorstel, dan is de kans groot dat er ergens een gebouw staat dat er op lijkt.

Ook zijn er per dag duizenden mensen aan het trippen. Dat er eens een keer iemand een "toevalstreffer" hallucinatie heeft kan ik me wel voorstellen.

BDW, paddo's zijn inderdaad koel! Je kunt je hallucinaties zelf een beetje sturen, 't is net of je in een lucide droom zit :).

Verwijderd

Topicstarter
Unicorn --> Uit wat ik over ketamine heb gelezen krijg ik toch niet echt de indruk dat het wazige beelden zijn. Check ff www.lycaeum.org voor tripreports.
Pagina: 1