hoe werkt cpu fsb???
wie kan mij dit uitleggen.....
want ik kan in de bios niet het aantal Mhz verhogen.
Verwijderd
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Hoe draai je je 1600 op 1800 dan? Zult wel met de L-bruggen aan de gang zijn geweest.Op zondag 17 februari 2002 19:30 schreef Plank het volgende:
hoe werkt cpu fsb???
Verwijderd
oh, nou snap ik emOp zondag 17 februari 2002 19:41 schreef Duracell het volgende:
CpuFSB geeft commando's door aan je clockchip, zodat die een andere frequentie doorgeeft. Sommige mobo-fabrikanten steken dit zelf in de bios, voor de andere kan je CpuFSB gebruiken(als jouw mobo ondersteund wordt)
Op zondag 17 februari 2002 22:45 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
oh, nou snap ik emHet is een proggie
Ik dacht gewoon aan de FSB
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Eek! Die rechthoekige alu-geval is de clockkristal, niet de PLL. En er zal vermoedelijk 14.3nogwattes op staanOp zondag 17 februari 2002 22:41 schreef mondeo1000 het volgende:
[..]
Hoe draai je je 1600 op 1800 dan? Zult wel met de L-bruggen aan de gang zijn geweest.
Maar goed.... Zoek even naar je PLL op je moederbord. Dat is een aluminiumkleurig rechthoekig dingetje van ongeveer een cm groot. Die bevindt zich meestal ergens bij de PCI - sloten. Noteer de getallen/letters. Ga dan in CPUFSB naar de manufacturor en type bord en zoek de juiste PLL daarbij.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Schaam me rot nu....excuses...te veel gemod in zinnen denk ik.....Op maandag 18 februari 2002 00:25 schreef dion_b het volgende:
[..]
Eek! Die rechthoekige alu-geval is de clockkristal, niet de PLL. En er zal vermoedelijk 14.3nogwattes op staan
De PLL is een kleine zwarte IC die meestal vlak naast de kristal zit. Maar noteer ook de getallen op een paar andere chips.
* dion_b kent iig één mobo (de GA-6WMM7) die in CPUFSB vermeld staat adhv de Super I/O ctrl, niet de PLL
Die getalletjes moeten wat aan CPUFSB zeggen. Lees trouwens de manual ervan, het is bijzonder goed en heeft voorbeelden van hoe de PLL chips eruit zien.
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."